Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1257
Hei.

Har røyket daglig noen år i variert mengde. Og jeg har hele veien opplevd
en sterk sensasjon med gåsehud og kriblinger fra topp til tå av første trekk av en en joint. Jeg kan ikke huske at det noen gang har slått feil.
Det har aldri på noen måte bekymret meg, heller tvert imot.

Jeg bruker tobakk gjevnlig, og jeg opplever ikke det samme med sigaretter eller snus, så det er ikke nikotinen.

Jeg tror ikke jeg har møtt noen som opplever det samme, så nå har det kommet til en dag hvor jeg spør dere. Og kanskje noen kan opplyse meg på hva det kan være. Har noen tanker om det, men det kan vente.
Mener det var en diskusjon her på forumet om akkurat dette for en liten stund siden?
Konklusjonen var så vidt jeg husker at det er spenningen av å gjøre noe ulovlig eller noe som forårsaker den følelsen. Jeg husker selv da jeg var 15-16 år at jeg opplevde det du beskriver da jeg snek meg ut på natterstid for å ta meg en røyk
Det er nok ikke årsaken i mitt tilfelle. Lovligheten av det bryr jeg meg ikke noe med, og jeg er forresten 23 år.

Men takk, jeg skal søke litt grundigere på forumet.
Hehe, har røyka i 9 år og kan fremdeles får den kriblingen, jeg tror det bare funker bedre enn du forventa :P
Første jeg tenker er at det er utløsningen av dopamin som som gir gåsehud og kriblinger.
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Mener det var en diskusjon her på forumet om akkurat dette for en liten stund siden?
Konklusjonen var så vidt jeg husker at det er spenningen av å gjøre noe ulovlig eller noe som forårsaker den følelsen. Jeg husker selv da jeg var 15-16 år at jeg opplevde det du beskriver da jeg snek meg ut på natterstid for å ta meg en røyk
Vis hele sitatet...
Det er jo like idiotisk konklusjon som det at grunnen til at man får angst av cannabis er fordi det er ulovlig.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Det er jo like idiotisk konklusjon som det at grunnen til at man får angst av cannabis er fordi det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Var ikke min konklusjon, men jeg mener å huske at noen andre kom fram til det. Det gir jo litt mening, syntes jeg. At det blir ekstra spennende å gjøre det siden det ikke er lov? For min del fikk jeg kribling i magen av å snike meg bort for å ta en røyk i min ungdomsperiode.
Kjenner meg veldig godt igjen hva TS beskriver. Fikk det også så og si vær gang når jeg røyket før. Fikk det med en gang røyken kom i munnen min, så kan ikke være noe med dopamin osv. Får foresten aldri den følelsen med siggaretter.
Her er tråden som nevnes. Jeg får også frysninger osv, regner med at det er samme effekt.