Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1031
Heisann

har røyket hasj og weed daglig i nå omtrent 3-4 måneder med unntak av 4-5 dager (ikke sammenhengende). De siste 2 ukene har jeg merket at jeg har blitt smådeppa (litt som noia, men ikke like sterk "paranoia" som en vanlig bad-trip ville gitt), bare generelt kjipe følelser og tanker.. dette har kommet hyppigere og hyppigere de siste 2 ukene, og de siste 3 dagene har jeg hatt slike kjipe opplevelser.

Jeg har prøvd 3 forskjellige strains, uten at dette har endret noe. røyker ikke spesielt mye omgangen, og med tanke på hvor hyppig jeg har røyket i det siste burde det ikke bare være en vanlig 'bad-trip'.

har noen erfaringer med dette? vet slikt varierer veldig fra person til person, men jeg har ikke lest om slike bivirkninger etter "langtidsbruk" (har røyket regelmessig det siste året) tidligere

På forhånd takk!
Sist endret av inngjemt; 4. januar 2010 kl. 19:19. Grunn: legge til På forhånd takk! :)
Vil tro du venner deg til rusen. Og når du gjør dette på cannabis, og du røyker så mye som du gjør, blir det meste dagligdags. Det vil si at om du røyker hver dag, så vil du også merke de "dagligdagse" plagene. Du kjeder deg, du blir deppa, du morer deg osv. På samme måte som om du ikke hadde røyket.
Trådstarter
3 0
Sitat av murloc Vis innlegg
Vil tro du venner deg til rusen. Og når du gjør dette på cannabis, og du røyker så mye som du gjør, blir det meste dagligdags. Det vil si at om du røyker hver dag, så vil du også merke de "dagligdagse" plagene. Du kjeder deg, du blir deppa, du morer deg osv. På samme måte som om du ikke hadde røyket.
Vis hele sitatet...
Kanskje førsteposten min ikke var godt nok forklart.

jeg får kun denne "deppa"-følelsen under selve rusen (ca 15 min-1 time etter inntak), ikke tiden før eller etter. Jeg har heller aldri vært noe unormalt mye deppa tidligere i livet.
Ganske enkelt. Du røyker for mye, slutt å røyk. Søk positivitet og glede i andre ting enn BARE hasjrus! Man ser dette går igjen og igjen hos veldig mange personer, og dette har blitt tatt opp her på forumet mange ganger. Har selv hatt det slikt, men nå røyker jeg ekstremt sjeldent.

Så mye røyking skaper som oftest en kjip livsstil, og dette gjør deg trist. Da vil man ikke få samme effektene av hasj. Ta deg pause, gjør ANDRE ting, og bruk hasjen som en topping på kaka - man spiser ikke bare toppinga vettu.
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. januar 2010 kl. 19:33.
Nei, men du må tenke på at om du røyker mye kommer denne tilstanden til og bli normalen. Så om du har annet i ditt liv som gjør deg deppa vil det virke inn, på samme måte som om du ikke hadde røyket. Men om dette er et problem som vedvarer må du du ikke nøle ved og søke legehjelp. Er kjipt og få psykoser pga. cannabis. Husk, leger har taushetsplikt!
Sist endret av murloc; 4. januar 2010 kl. 19:30.
Dårlig samvittighet?
Har faktisk fått det selv, da jeg heller skulle gjort noe annet en å ligge å sløve på sofaen
Trådstarter
3 0
Takk for innspill fra begge!

@Quetzalcoatl: jeg har absolutt ikke noe problem med å se gleder i andre ting enn hasjrusen. men ja, en liten pause er definitivt noe jeg skal prøve for å se om det tar slutt på problemene.

@murloc: "Er kjip og få psykoser pga. cannabis" <- det er det jeg var litt urolig for, derfor jeg ønsket tidligere erfaringer med lignende problemer. det er forresten også slike tanker som kan dukke opp under disse kjipe opplevelsene.
Jeg poster dette om og om igjen, siden temaet kommer opp så ofte. Orker ikke skrive nytt for hver gang.

Her har jeg skrevet en post med tips om slutting av hasj.

Her er en tråd om hvordan cannabis påvirker enkelte her på forumet, både positivt og negativt. Jeg anbefaler deg og ta turen innom disse linker og lese litt. I denne siste linken er det mange med ett overdrevent hasjbruk som skriver ut om negative effekter de føler i følge av dette. Jeg selv har skrevet inn der, og spQ's historie er også ett bra eksempel.
Hvordan påvirker cannabis deg?