Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1517
Jeg har en del militærutstyr fra førstegangstjenesten min som jeg ønsker å selge unna. Videre lurer jeg på om jeg kan selge vernemasken min uten at det går tilbake på meg? Vet noen hva en slik maske koster?

Takker for svar
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Komplett vernemaske fra militæret sine pris-satser ligger på ca 2000,- Dette varierer litt fra sted til sted.
Ikke nødvendigvis fordi den er så dyr, eller verdt det, men den er dyrere på steder der de ser folk flest skriver TS på den.

Videre, så kan nok ikke masken spores til nøyaktig deg, fra et nummer eller lignende, men mener å huske at maskene som er i sirkulasjon i forsvaret har en type merking, som iallefall sporer dem til forsvaret.
Slikt utstyr er jo noe du skulle ha levert inn, når du var ferdig i FGT.

Men om du har "fått" beholde det, så er jo bare det fint for din egen del.

Ingen utstyr er sporbart tilbake til deg, bortsett fra våpen. Noe jeg håper at du ikke fikk med deg hjem.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Komplett vernemaske fra militæret sine pris-satser ligger på ca 2000,- Dette varierer litt fra sted til sted.
Ikke nødvendigvis fordi den er så dyr, eller verdt det, men den er dyrere på steder der de ser folk flest skriver TS på den.

Videre, så kan nok ikke masken spores til nøyaktig deg, fra et nummer eller lignende, men mener å huske at maskene som er i sirkulasjon i forsvaret har en type merking, som iallefall sporer dem til forsvaret.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Har en helt ny vernemaske med ny filter patron, skal prøve å selge den for 2000 Forsvaret surret veldig med utstyrslisten min, så hadde en helt annen liste på ting jeg hadde ved dimisjon, enn det jeg hadde ved innrykk!
Forsvaret har tusenvis av ag'er på avveie. Bare vær litt diskret så går det nok bra. Vet om en som fikk med seg en glock med 300 skudd etter dimming
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Slikt utstyr er jo noe du skulle ha levert inn, når du var ferdig i FGT.

Men om du har "fått" beholde det, så er jo bare det fint for din egen del.

Ingen utstyr er sporbart tilbake til deg, bortsett fra våpen. Noe jeg håper at du ikke fikk med deg hjem.
Vis hele sitatet...
Stemmer det! Skulle egentlig vært levert inn, men hadde en helt annen utstyrsliste når jeg dimiterte enn ved innrykk. Leverte det som sto på liste, og beholdt resten! Er litt usikker på om jeg skal legge ut bilde av vernemasken på finn, usikker på hva som skjer hvis et befal ser det.

Sitat av mocp Vis innlegg
Forsvaret har tusenvis av ag'er på avveie. Bare vær litt diskret så går det nok bra. Vet om en som fikk med seg en glock med 300 skudd etter dimming
Vis hele sitatet...
Wow, det fikk vernemasken til å virke innafor Det var vel noen ag'er som ble tatt på Madla rekruttskole ja, i sammenheng med Nokasranet. Hørt at våpenrutinene der er betydlig skjerpa inn.
Sist endret av Samesør; 3. november 2014 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TobiasB331 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er den ja! 700? Var ikke det litt lite for en vernemaske med alt utstyr?
Tror egentlig ikke det. Jeg kjøpte min S10 maske som den norske er basert på med alt utstyr for 500kr
Jeg pleier å komme over de der maskene der på div. forsvarsauksjoner og militariamesser for rundt 500,-