Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1541
Hei dere!
I det siste har laptopen min begynt å slå seg av uten forvarsel. Det er som om den går tom for strøm på en måte, den blir bare plutselig helt svart. Når jeg da prøver å slå den på må jeg trykke flere ganger på på-knappen. Jeg har prøvd å fortmatere disken og reininstallere windows (Har 8.1), for å se om det ville hjelpe, men det gjorde det dessverre ikke :/

Er det noen av dere som har noen idé på hvorfor dette skjer? Og hvordan kan jeg isåfall få fikset dette?
Er det noe ekstra lyd fra viftene? Bråker dem veldig?

Kommer det ett kort pip eller lignende før den slår seg av?
Trådstarter
85 0
Sitat av svaart Vis innlegg
Er det noe ekstra lyd fra viftene? Bråker dem veldig?

Kommer det ett kort pip eller lignende før den slår seg av?
Vis hele sitatet...
De bråker kanskje litt mer enn vanlig, når jeg tenker over det..
Kan da muligens være at den blir for varm å slår seg av så ikke noe skal bli skadet.
Gjør du noe spesielt når den slår seg av?
Sjekk batteriet. Den forrige pcen jeg brukte startet plutselig å slå seg v på 32% fordi batteriet var for dårlig. Det endte med at jeg må ha laderen i for at den skal fungere.
Trådstarter
85 0
Sitat av svaart Vis innlegg
Kan da muligens være at den blir for varm å slår seg av så ikke noe skal bli skadet.
Gjør du noe spesielt når den slår seg av?
Vis hele sitatet...
Ja, det glemte jeg å skrive. Det skjer som oftes om jeg spiller spill på den.

Jeg har også tenkt på det at det kan hende den blir for varm, men den føles ikke så varm når den slår seg av liksom, hehe.
last ned Hwmonitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Å sjekk temperatur på CPU samt GPU når du spiller.

Hadde samme problemet på min Acer pc når jeg prøvde å spille diablo 3, den taklet det rett å slett ikke i lengden.


Kan også ha samlet seg en del støv i maskinen som man kan prøve å få bort ved å skru den opp å rense viftene med fingrene eller trykkluft som du får kjøpt på beholder.
Trådstarter
85 0
Sitat av svaart Vis innlegg
last ned Hwmonitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Å sjekk temperatur på CPU samt GPU når du spiller.

Hadde samme problemet på min Acer pc når jeg prøvde å spille diablo 3, den taklet det rett å slett ikke i lengden.


Kan også ha samlet seg en del støv i maskinen som man kan prøve å få bort ved å skru den opp å rense viftene med fingrene eller trykkluft som du får kjøpt på beholder.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg prøve! Tusen takk
Pcen slår seg av pga varme, som du har fått forklart her før. Siden du har bærbar så kan du kjøpe deg en ekstern viftepute som du kan ha under som evt kan få kjølt ned litt, så om du er heldig så skrur den seg ikke av.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Hadde samme problem med min, var et lag med støv mellom vifta og hullene ut. Kontaktet Multicom for å høre om jeg burde skaffe vifte til å ha under, og de mente det ikke hjalp stort og det viktigste var å bare rense maskinen jevnlig.
Hadde samme problem på min stasjonære. Tok fram støvsugern og rensa viftene for et 1 cm tykt lag støv, og det funket glimrende
Trådstarter
85 0
Jeg har en sånn vifte, men har ikke brukt den på en god stund. De siste dagene nå (siden jeg fikk tipset om å bruke den) har jeg brukt den, men pcen slår seg fortsatt av..

Vet dere om dette går på garantien i og med at pcen så vidt er et år gammel?

Prøvde også å skru den opp for å rense litt, men skruene er helt ødelagte etter forrige service.. Hatt den inne 3 ganger siden jeg fikk den..
Sitat av Skanin Vis innlegg
Jeg har en sånn vifte, men har ikke brukt den på en god stund. De siste dagene nå (siden jeg fikk tipset om å bruke den) har jeg brukt den, men pcen slår seg fortsatt av..

Vet dere om dette går på garantien i og med at pcen så vidt er et år gammel?

Prøvde også å skru den opp for å rense litt, men skruene er helt ødelagte etter forrige service.. Hatt den inne 3 ganger siden jeg fikk den..
Vis hele sitatet...
Ja, dette er ikke din skyld, så vidt det høres ut, og det skal dekkes av garantien din. Hvis du ikke har garanti har du uansett reklamasjonsrett - som praktisk talt er det samme.

jeg mener å ha hørt at hvis du har hatt maskinen på service 3 ganger kan du få ny maskin. Jeg ville sjekket ut det hvis jeg var deg
Trådstarter
85 0
Sitat av olli408 Vis innlegg
Ja, dette er ikke din skyld, så vidt det høres ut, og det skal dekkes av garantien din. Hvis du ikke har garanti har du uansett reklamasjonsrett - som praktisk talt er det samme.

jeg mener å ha hørt at hvis du har hatt maskinen på service 3 ganger kan du få ny maskin. Jeg ville sjekket ut det hvis jeg var deg
Vis hele sitatet...
Ja, jeg hadde også hørt at man kunne få ny maskin, så jeg spurte de, men det var bare visst det var samme feilen 3 ganger..

Den første gangen jeg sendte maskinen inn, byttet de hovedkortet mitt og når jeg fikk maskinen tilbake var ikke windows lenger aktivert og etterhvert ville den ikke skru seg på. Jeg sendte den inn en 3 gang og fikk vite at det var windows som var feilen. Det her var jo helt klart deres skyld, at de ikke informerte meg om dette, for de visste om det. Det endte med at jeg måtte betale 1500kr for at de sjekket den bare.
Derfor er jeg litt skeptisk denne gangen. Jeg har sendt de 2 epost, men har ikke fått noe svar enda :/
Sitat av Skanin Vis innlegg
Ja, jeg hadde også hørt at man kunne få ny maskin, så jeg spurte de, men det var bare visst det var samme feilen 3 ganger..

Den første gangen jeg sendte maskinen inn, byttet de hovedkortet mitt og når jeg fikk maskinen tilbake var ikke windows lenger aktivert og etterhvert ville den ikke skru seg på. Jeg sendte den inn en 3 gang og fikk vite at det var windows som var feilen. Det her var jo helt klart deres skyld, at de ikke informerte meg om dette, for de visste om det. Det endte med at jeg måtte betale 1500kr for at de sjekket den bare.
Derfor er jeg litt skeptisk denne gangen. Jeg har sendt de 2 epost, men har ikke fått noe svar enda :/
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet i elektronikkbutikk, og jeg er veldig sikker på at du får ny hvis du:
1. har levert maskinen for samme feil 3 ganger
2. har levert maskinen for feil totalt 4.

Så denne gangen skal du nok få ny
Sist endret av olli408; 25. mai 2014 kl. 22:53.