Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 932
Noen som vet hvordan man kan få opp CMD når man står på logon screen til windows xp

Takk for alla nyttige svar.
Nå sitter ikke jeg med Windows XP, og jeg husker ikke helt hvordan login-bildet ser ut der, men jeg mener å ha lest en guide som viste hvordan man får tak i en hvilken som helst fil vha. "accessibility/hjelpemidler"-knappen eller noe i den dur. Hmm. Prøvde å google her nå, men fikk ikke opp noe brukbart.

Kan denne være til hjelp?
http://thecopypasteblog.com/hack-int...-any-password/
Sist endret av Moreagain; 15. desember 2010 kl. 09:36.
isars's Avatar
Trådstarter
hmm, noen andre tips?
Vel var det ikke slik at med di fleste butikkjøpte laptoper etc. av HP,Acer etc. så lager jo alltid brukeren en ny konto første gang når man starter maskinen. SÅ når man står ved innloggingen så kunne man trykke "ctrl+alt+del" 2 ganger etter hverandre, da fikk man opp en ny loginbox der man kunne taste inn brukernamn og passord. Da kunne man fjerne brukernamnet som var i denne tekstboksen, skrive "administrator" og passordet lot man bare være blankt. I mangen tilfeller så vil ikke n00b-brukere ha satt passord på administrator brukeren og man får derfor logget inn.

Gammel hack, aner ikke om den funker enda, å den funker jo ikke vist brukeren har satt passord på administrator-kontoen da.
hold inne f8 knappen når du logger inn og velg safe mod deretter velger du admin kontoen går til kontroll panell og bruker kontoer og endrer passordet på den vanlige kontoen din restarter pcn og logger in som vanlig med det ny passordet du satte, dette funker på alle xp maskiner hvor det ikke har blit sat eget admin passord på eller som ikke er i et eterprise netverk
Det du kan gjøre er å bytte ut sethc.exe filen i system32 mappa med en kopi av cmd som du gir navnet sethc (thc lol :>) Du vil da få opp cmd når du trykker på hjelp ved logon!

Correct me if im wrong
Sitat av saitex Vis innlegg
Det du kan gjøre er å bytte ut sethc.exe filen i system32 mappa med en kopi av cmd som du gir navnet sethc (thc lol :>) Du vil da få opp cmd når du trykker på hjelp ved logon!

Correct me if im wrong
Vis hele sitatet...
dette høres ganske rett ut i farta uten at jeg har tid til og dobbelt sjeke dette nå, går også ann og lage et script som sier når den fila kjøres så skal cmd.exe også starte opp
Du kan også bytte ut default screensaver med cmd.exe med en liten boot cd. Når screensaver går på får du cmd prompt med system rettigheter.