Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1028
Howdy!
Har tenkt å bygge min første stasjonære PC, men pga litt manglende kunnskaper innenfor dette hadde jeg satt pris på om dere har mulighet til å titte på handlelisten jeg har kommet fram til, og kommet med kommentarer på forbedringer, ting som ikke passer sammen eller annet.

Pc'n vil bli brukt til diverse områder, deriblant gaming. Har ingen planer om overklokking med det første.
Jeg har ingen deler fra før som jeg kan bruke, så alt trenger å bli kjøpt inn. Utifra listen nedenfor er det bare DVD-spiller som ikke er listet, så hvis det er noe annet jeg mangler så er jeg takknemlig hvis det nevnes.

http://www.prisguide.no/liste/133619
Du trenger ikke å kjøpe operativsystem! Kan spare deg 2000,- ihvertfall.
Jeg tror du har dekt deg ganske bra, har ingen tillegg å komme med. Har nettopp bygd en relativt lik pc, også førstegangsbygger, tror du kommer til å bli veldig fornøyd med oppsettet ditt.
Fint oppsett! Anbefaler at du tar og lager lista di på dustinhome.no/. Du vil spare en del ved å handle derfra.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Fint oppsett! Anbefaler at du tar og lager lista di på dustinhome.no/. Du vil spare en del ved å handle derfra.
Vis hele sitatet...
Sant, men prisguide finner det billigste av det billigste av den og den tingen, dustin eller ei.
Ville bytta ut det tastaturet. en kompis har det og må si de knappene på siden er helt ubrukelig og bare i veien dersom du skal drive med wasd spilling. enter tasten er også tynn, noe som for meg virker helt fjernt. Alt kan jo tilvennes, men jeg har testet det og likte det ikke.

http://prisguide.hardware.no/produkt...keyboard-45198
her er mitt. Ikke er det så dyrt heller.

Du må også tenke litt på at du bestiller fra 8 forskjellige sider her = 8xfrakt.
Sist endret av LowRider; 26. september 2012 kl. 23:55.
Velg OEM lisens av Windows og spar over 1000 kroner, men fortsatt ha en lovlig kopi. Kan ikke si jeg noen gang har savnet features som kun er i ultimateutgaven.
Sist endret av etse; 27. september 2012 kl. 00:34.
Takker for svarene. Flott å høre at buildet vil fungere.
Anngående OS, får se hva jeg gjør. Kan være det blir OEM lisens, iom jeg trolig ikke vil bytte hovedkort på en stund. Men kan jo være greit å ha vanlig lisens i tilfelle Windows 8 ikke blir tilfredsstillende, og ikke vil oppgradere. Får vel tenke litt mer på det før jeg bestiller.

Anngående priser, tenker å kanskje bestille fra Komplett & Dustin, velge billigste deler fra hver (Komplett har mindre salg på noen av deler), så lenge totalpris med frakt fra begge ikke blir mer enn å bestille fra en. Ikke tenkt å bestille fra 8 forskjellige sider nei, er bare prisguide som viser billigste alternativ hos hvert enkelt element.

Sitat av LowRider Vis innlegg
Ville bytta ut det tastaturet. en kompis har det og må si de knappene på siden er helt ubrukelig og bare i veien dersom du skal drive med wasd spilling. enter tasten er også tynn, noe som for meg virker helt fjernt. Alt kan jo tilvennes, men jeg har testet det og likte det ikke.

http://prisguide.hardware.no/produkt...keyboard-45198
her er mitt. Ikke er det så dyrt heller.
Vis hele sitatet...
Takk for rådet. Tastatur er noe jeg er litt usikker på ja, antar jeg kommer til å se litt mer på alternativer før jeg bestiller, så har jeg også ditt som utgangspunkt.
Nysgjerrig dog, hvordan var g-knappene på keyboardet i listen i veien, iom de skal være på et lavere plan enn resten av keyboardet. Var de vanskelig å komme til ved wasd bruk? Og med tynn enter knapp, var den fremdeles to knapper i høyde, eller bare en? Har bare sett bilder av engelsk layout, så vet ikke hvordan norsk layout ser ut.
Sitat av Distrattos Vis innlegg
Takk for rådet. Tastatur er noe jeg er litt usikker på ja, antar jeg kommer til å se litt mer på alternativer før jeg bestiller, så har jeg også ditt som utgangspunkt.
Nysgjerrig dog, hvordan var g-knappene på keyboardet i listen i veien, iom de skal være på et lavere plan enn resten av keyboardet. Var de vanskelig å komme til ved wasd bruk? Og med tynn enter knapp, var den fremdeles to knapper i høyde, eller bare en? Har bare sett bilder av engelsk layout, så vet ikke hvordan norsk layout ser ut.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei! Ikke saitek tastauret. Vær så snill. Har en kamerat som har dette, syns det er helt grusomt.

Verdens beste tastatur: Razer Lycosa
Sitat av trauMa Vis innlegg
Nei nei nei! Ikke saitek tastauret. Vær så snill. Har en kamerat som har dette, syns det er helt grusomt.

Verdens beste tastatur: Razer Lycosa
Vis hele sitatet...
Nei nei nei! Ikke Razer, HVERTFALL ikke når det er membran.
Mekanisk tastaturer er veien, uavhengig om du gamer eller ikke.

Skaff deg 6gv2 Red Edition. Det er en engel av et tastatur.
Sist endret av Juicekongen; 27. september 2012 kl. 21:02.
Dropp windows.
Last det ned fra bukta og innstaler via minnepenn. myyyye billigere..

Til og med jeg klarte å gjøre det, så det er ikke vanskelig i det hele tatt.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Nei nei nei! Ikke Razer, HVERTFALL ikke når det er membran.
Mekanisk tastaturer er veien, uavhengig om du gamer eller ikke.

Skaff deg 6gv2 Red Edition. Det er en engel av et tastatur.
Vis hele sitatet...
Jeg skal prøve å ikke dra det for langt OT. Jeg mener hvertfall at Lycosa er et bra tastatur, men dette er veldig smak og behag. Sånn rent teknsk tror jeg det er mye for pengene fordi det, med fin behandling, varer lenge. Selv har jeg sluttet med gaming på pc og har solgt mitt gaming utstyr, men det jeg kan si er jo at det finnes diverse butikker med gamingtastaturer utstilt. Er jo en mulighet for å stikke ned å prøve der. Eventuelt basere seg på litt mer objektive tester ^^

Lykke til!