Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 921
Hei!

Jeg har akkuratt startet opp en Minecraft Server, og det få åpnet en port på en ZyXEL tok omtrent knekken på meg. Så jeg lurte da på om noen kunne hjelpet meg litt med innstillinger... Legger til en liste under her om hva som skal gjøres.

Grupper:

Gjest (Dette er det første man er)
- Kan ikke bygge. (Ikke plassering, ikke mining)
- Kan bruke chaten.

Byggger
- Kan bygge. (Plassere og mine, men ikke andre sine blokker)
- Kan ikke bruke vann, lava eller tnt.

Vakt
- Kan bygge. (Inkl. andre sine blokker, unntatt admin sine)
- Kan bruke vann, lava eller tnt.
- Kan gi gjester byggestatus

Admin
- Gjett hva? Rikitg, admin kan gjøre alt.

Jeg vil ha serveren på Norsk. Som betyr alle meldingene og kommandoer på Norsk.

Jeg vil også at det skal stå f.eks bygger eller vakt foran navn i chatten.


Til den som kunne gjort dette, måten det hadde blitt gjort på er TeamViewer..
Hva skal du iså fall ha for dette?
Du kan ha pluginene PermissionsEx og PEXrank til dette, dersom du skal ha farge på navnene kan du laste ned en plugin som lar deg ha dette
EDIT: Du kan evt ha pluginen essentials som gjør den samme nytta litt lettere, bare at her følger det også med litt flere muligheter du da eventuelt må deaktivere om du ikke skal ha
Sist endret av SanderKulen; 7. juni 2013 kl. 14:40.
Game disconnected
pokemon's Avatar
du trenger permissionsex og en plugin som ikke lar folk pålegge andre spillere sine blokker, som mest sannsynlig vil bruke en MySQL database så da må du lære deg å sette opp dett også, du klarer alt dette på egenhånd. Bare les godt og følg tutorials.
Anbefaler og og slå av firespread/fjerne flint and steal, om ikke blir det veldig lett(og morsomt) og grife... (Snakker av egen erfaring her)
Installer PEX (PermissionsEX) som nevnt tidlegere, Trenger du hjelp til selve permissions fila kan du sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg