Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2036
På mange nettsider må du gjøre en survey for å kunne blant annet laste ned noe på siden. I mange tilfeller er det å måtte bli med i en konkuranse eller noe lignede sånn som dette: http://cloud.eyzin.com/lp/applepro/i...3b%3b%3b&CID=1

Som dere ser, så står det nederst "Eyzin er en abonnementstjeneste, vil det koste 90 kroner/SMS, tre SMS/uke til du sender STOPP til 2227. Registrering av hver runde har rett til en sjanse til å vinne! Hver måned vil vinneren bli valgt i første arbeidsuke i måneden, ogæ vil bli kontaktet via telefon eller e-post. Dersom vinneren ikke svarer innen to virkedager etter melding om en ny vinner vil bli valgt på 3-business. Ved signering-over og / eller bruke tjenesten, bekrefter og godtar at du har lest vilkårene og betingelsene som du er bosatt i Norge, 18 år eller eldre og autorisert kontohaver og / eller at du har samtykke fra kontoinnehaveren. Abonnenter konkurrerer om å vinne månedlige premier, består månedlige quiz av 4 runder (10 spørsmål i hver runde). Høy score: svar på de fleste spørsmål i en bestemt tur (maksimalt 10) riktig i forhold til andre for å få høyest poengsum. Deltakarar med høyest poengsum vil nå finalen. Vinneren vil bli tilfeldig valgt ut fra finalistene. Vinneren vil være den personen med høyest runde score. Hvis to eller flere finalister scoret det samme, vil det være den personen som besvarte quiz så snart som mulig Vinneren av finalen vil motta sin premie innen 27 dager. Tar den samme testen flere ganger i samme runde er ikke tillatt, og premien kan være tapt hvis det blir oppdaget. Hvis prisen ikke er tilgjengelig, midlertidig eller permanent, vil den alternative premier er tilgjengelig som vil være av lik verdi. Kontaktinformasjon: 815 00 151 eller e-post for mer informasjon eller gå til forholdene: www.eyzin.com"

Hvis jeg da skriver inn mobilnummeret mitt, og den koden som da blir sendt til mobilen min, også rett etterpå sender STOPP til 2227 (eller det som det sår du skal skrive på den surveyen du valgte) kommer du då til å få en enorm mobilregning, eller stopper den faktisk?
Og hvis den stopper, må du gjør surveyen på nytt da?
Sist endret av Sauraman37; 18. mai 2013 kl. 13:08.
Surveys er bare scam. Folk blir betalt for å la de som lager surveys bruke dem på siden deres, for at folk skal lures til å skrive seg opp på abonnementstjenester.
Trådstarter
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Surveys er bare scam. Folk blir betalt for å la de som lager surveys bruke dem på siden deres, for at folk skal lures til å skrive seg opp på abonnementstjenester.
Vis hele sitatet...
så hvis noen går på dem, så er det helt umulig å melde seg ut?
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
så hvis noen går på dem, så er det helt umulig å melde seg ut?
Vis hele sitatet...
Neinei, å melde seg ut av abonnementstjenester er ikke noe problem, men det er ingenting bak surveys og å melde seg inn i sånne tjenester gjør ikke at du kommer forbi dem.
Trådstarter
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Neinei, å melde seg ut av abonnementstjenester er ikke noe problem, men det er ingenting bak surveys og å melde seg inn i sånne tjenester gjør ikke at du kommer forbi dem.
Vis hele sitatet...
så det er ingen måte å komme forbi dem? Har sett videoer på youtube med programmer som kommer seg forbi syrveys, men ironisk sett må du fullføre en survey for å få lastet det ned...
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
så det er ingen måte å komme forbi dem? Har sett videoer på youtube med programmer som kommer seg forbi syrveys, men ironisk sett må du fullføre en survey for å få lastet det ned...
Vis hele sitatet...
Beviser bare det jeg sier .
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Vel, hvis det er surveys som popper opp forran innholdet på siden, som ofte skjer på streaming sider så er det bare å gå i developer tools ctrl+shift+j så gå til elements og fjerne de elementene som inneholder surveyen.
Jeg kom forbi en survey her om dagen. Kom først opp 5 stykker jeg kunne ta, ala "Vinn den nye iPhone 8" osv, men så var det en knapp hvor man kunne få opp flere surveys, og da fant jeg en hvor man kun trengte å svare på en undersøkelse om alkoholforbruk, hvor jeg bare trykket helt random, så gikk jeg tilbake og oppdaterte siden som sa jeg måtte ta en survey, og da var fila jeg ville laste ned låst opp
Skift IP til en fra USA of registerer google voice konto og bruk nummer du får der når du blir bedt om å registrere et telefonnummer.
Sist endret av TylerDurden; 18. mai 2013 kl. 18:22.
Jeg var så dum en gang at jeg betalte 150,- for å laste ned noe som var survey. Sendte stopp rett etter jeg fikk koden og det ble stoppet. Men survey er bare tull, er ikke noe serriøst med det og de får penger hver gang du laster ned filen. Vil heller lete litt ekstra for å finne en mediafire link eller noe sånt.
Trådstarter
Sitat av 8bit Vis innlegg
Vel, hvis det er surveys som popper opp forran innholdet på siden, som ofte skjer på streaming sider så er det bare å gå i developer tools ctrl+shift+j så gå til elements og fjerne de elementene som inneholder surveyen.
Vis hele sitatet...
Har hørt om det, men hvilke elementer skal jeg slette?
Husker ikke hvordan det var, men du gikk inn på en side og la den til som bokmerke i Google Chrome, (vet ikke om det funker i andre nettlesere) og når du kom til en survey trykte du på det bokmerket, og surveyen ble borte
Trådstarter
Sitat av Kriis Vis innlegg
Husker ikke hvordan det var, men du gikk inn på en side og la den til som bokmerke i Google Chrome, (vet ikke om det funker i andre nettlesere) og når du kom til en survey trykte du på det bokmerket, og surveyen ble borte
Vis hele sitatet...
hva du skulle legge til som bokmerke?
Han tenker nok på dette i firefox, trykk på bookmarklet og følg instruksjonene
Sist endret av SanderKulen; 18. mai 2013 kl. 21:17.
Trådstarter
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Han tenker nok på dette i firefox, trykk på bookmarklet og følg instruksjonene
Vis hele sitatet...
kom opp at den ikke støtter denne typen surveys..