Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6373
Merker nå at de jævla udyrene har begynt å komme fram igjen. De flyr selvfølgelig inn vinduet mitt på loftet der jeg sitter foran pcen med høy musikk og det blir varmt så må ha vinduet oppe. Hater de så jævlig inn i helvette har ikke ord. Noen tips til noe jeg kan gjøre for at dem ikke flyr inn her? Noe jeg kan putte i vinduskarmen???? HJELP
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Netting holder det meste av smakryp unna.
Sist endret av Bombasa; 10. mai 2011 kl. 14:55.
Lukk vinduet og skaff deg en vifte
Gå til en lokal "hobby / sy" butikk de skal ha sånn myggnetting greie som du kan feste i vinduer / dør
Mygg netting ja :P har ikke noe bedere foslag selv
Da skal jeg se om jeg får skaffet en netting, ingenting jeg kan spraye på som holder krypa unna?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av twixtor Vis innlegg
Da skal jeg se om jeg får skaffet en netting, ingenting jeg kan spraye på som holder krypa unna?
Vis hele sitatet...
mnjah.. Ikke noe som varer veldig lenge uansett. Netting er nok det beste, eller noe annet som fysisk holder dem unna.
Skjær en cola-flaske i to, akkurat i den innsnevringen før tuten, snu tuten og fyll litt solbærsaft i flaska. Vepsen flyr inn pga søtsakene i bunn, men kommer seg ikke opp igjen og drukner etterhvert i saften. Blir nesten som en krepseteine. Funker fjell!
Sist endret av mijnheerpaddest; 10. mai 2011 kl. 15:10.
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Skjær en cola-flaske i to, akkurat i den innsnevringen før tuten, snu tuten og fyll litt solbærsaft i flaska. Vepsen flyr inn pga søtsakene i bunn, men kommer seg ikke opp igjen og drukner etterhvert i saften. Blir nesten som en krepseteine. Funker fjell!
Vis hele sitatet...
hmm, må testes
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Pass på at du ikke setter flaska rett ved siden av dataen din da, og heller teiper den fast til veggen utenfor vinduet ditt, da om du setter den foran datan så flyr fremdeles faenskapet rundt og til slutt lander skummelt nært deg.
Og for sikkerhets skyld, så kjøper du også en netting som du bare klistrer på åpningen i vinduet og håper på det beste
Sist endret av Deadlock Radium; 10. mai 2011 kl. 15:32.
Skaff deg en effektiv insektsspray. En liten sprut tar knekken på selv de jævligste nazist vepsene.
Gjør som meg! Har en Daikin varmepumpe på rommet! Blåser kaldt (& varmt) når behovet er der.. Kosta bare snaue 20.000,- ferdig montert.
Har i tillegg en Smith&Wesson .357Mag hvis vepsen blir for irriterende..
Har du sjekka etter om du har et vepsebol i nærheten? For da kan du alltids prøve å ta ned det. Nervegass er tingen i det tilfellet.
hvis det er jordveps: finn hullet de kommeu ut av hell ca 5 liter bensin nedi og ten på = gevinst?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvis det er jordveps: finn hullet de kommeu ut av hell ca 5 liter bensin nedi og ten på = gevinst?
Vis hele sitatet...
og risikere underjordisk brann? tror ikke det er så lurt hørte om noen som tente på en maurtue og resulterte i brann i bakken som tok 2 dager og forsikre om at den var slokket :P
har du ikek hlrt om vann. og btw det er ikke mye ksygen under bakken så en underjordisk brann brenner max i noen minutter. i tilleg så gjorde jeg det mens det vår vått i bakken så plenen ikke ble svart
Sitat av haakon466 Vis innlegg
og risikere underjordisk brann? tror ikke det er så lurt hørte om noen som tente på en maurtue og resulterte i brann i bakken som tok 2 dager og forsikre om at den var slokket :P
Vis hele sitatet...
gjorde det på en speider tur en gang... var litt stress ja:P
Sitat av anmarix Vis innlegg
gjorde det på en speider tur en gang... var litt stress ja:P
Vis hele sitatet...
Onkelen min har gjort det og
For lenge siden spraya han og noen venner nedi en maurtue med deospray og tente på...Endte opp med at brannvesen ble tilkalt, som brukte flere dager på å slukke den underjordiske brannen
Om du er for lat for cola flaske trikset, drikk en øl, sett flaska med litt bunnslevj utfor vinduet, se vepsen/kleggen dø.
For sikkerhets skyld kan du sette opp en myggnetting, tar 2 min å feste med teip som følger med (med "borrelås" på), så er du nok nesten helt trygg.
Kan være litt dumt å lage sånn saft\brusfelle. Det kan tiltrekke mer veps enn du allerede har. Har vurdert netting lenge, men har sånne fine persienner som jeg vanligvis har nede .. og sitter sånn at jeg ser vinduene i leiligheten.. så jeg får vanligvis øye på dem jæklene når de kommer inn, og da er det opp med to tomme halvannenlitere og danse med døden.
Skaff deg ei Vakthumle!
Katy Perry <3
Det er da ikke noen grunn til å foreslå noe annet enn netting? Det forhindrer jo vepsen i å komme seg inn. Enkelt og greit.
Jeg kan i alle fall skriver under på effekten av en form for vepsefelle. Man dreper rubbel og bit av de vepsene som kommer inn i den, og de er de aller fleste i og med at solbærsirp trekker til seg alle veps i nærheten. Har også hatt hell med å bruke vann mettet med sukker.
Jeg holder begge henda i sammen med et lite rom inni til vepsen etter at jeg har fanget den. Når du har fanget den så holder du håndflatene sammen som en ball (la vepsen fly inni hånden men ikke lag en åpning), og du rister hele tiden,
helt til du kan slippe vepsen løs. Jeg har aldri blitt stukket ved å gjøre det. Kult! Og vennene dine blir såå imponert!
Sitat av IngFug Vis innlegg
Jeg holder begge henda i sammen med et lite rom inni til vepsen etter at jeg har fanget den. Når du har fanget den så holder du håndflatene sammen som en ball (la vepsen fly inni hånden men ikke lag en åpning), og du rister hele tiden,
helt til du kan slippe vepsen løs. Jeg har aldri blitt stukket ved å gjøre det. Kult! Og vennene dine blir såå imponert!
Vis hele sitatet...
Kanskje vepsen blir så desorientert at den ikke kommer tilbake? Minner meg om hagegnomene i hagen til Ronny...
Ja, det er litt morsomt du skulle si det. Vepsen mister retningssansen en bitteliten stund (rart å se på) Men jeg skal innrømme at jeg ikke har tenkt på at vepsen kommer ikke igjen! Den flyr avgårde. (kanskje bort til Ronny?)
Du kan røyke pipe hele tiden.
Sitat av Texzel Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, jo, den funker jo den. Men du må avbryte gamingen hver gang du får en veps inn;p
Matlysten blir kanskje litt dempet når det lukter brent veps i hele rommet?