Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 717
Hei.
Kan jeg installere Snow Leopard cden på flere maskiner, eventuelt forskjellige brukere?
Er dette lovlig?
Mvh Magnus
Man kjøper normalt lisens til én maskin, men det finnes også en familiepakke for opptil fem maskiner. Det er ingen tekniske sperrer som hindrer deg i å installere det på flere maskiner.
vil det da altså si at om jeg kjøper den, så kan for eksempel faren min legge det inn på macen sin også som bor på en annen adresse?
kort svar: ja
takker for svar!
(men det er altså ikke lovlig)
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Dette er fult mulig ja!!!

men ikke fult lovelig, hehehehehe
Sitat av joaduck Vis innlegg
Dette er fult mulig ja!!!

men ikke fult lovelig, hehehehehe
Vis hele sitatet...
Hva er det som ikke er fullt lovlig med dette!?

Det kommer jo helt og holdent ut på om du har kjøpt operativ systemet som kanskje er det faktiske forhold.
Når du kjøper "bare operativsystemet" kjøper du bare lisens til en maskin. Å installere det på flere er brudd på lisensbetingelsene. Det er en grunn til at Apple også selger familiepakker med 5 lisenser, disse pakkene inneholder også bare en installasjonsplate.