Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 835
Er det noen som vet om noe program for å lure sikkerhetssystemet på trådløst nettverk? På skolen trenger vi både passord og maskinen må være godtatt på nettverket. Jeg trenger med andre ord et ganske avansert program.

Alt av interesse
kreativ nerd
devotio's Avatar
Hehe, ganske avansert som i et program som kan endre MAC adressen din (Ikke som i Macintosh adressen, men som i nettverks MAC), ikke verre enn det...
Trådstarter
25 1
Jeg bruker macen til å skrive og jobbe med musikk. jeg er vandt til at internett fungerer, kan du forklare litt nermere? mac adresse?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Søk å google eller å endre MAC i OS X, et av treffene gir deg http://www.macosxhints.com/article.p...31102075234315

Da må du bare ha passordet og en MAC adresse du vet er godkjent på nettverket...
Kjører du Tiger kan du laste ned KisMAC og prøve å knekke sikkerheten på nettverket. Er det WPA, må du også laste ned en ordliste og to. KisMAC er dessverre ikke klart til Leopard enda, men utviklerene strever med det.

Knekker du koden, trenger du bare en godkjent MAC-adresse. Dette kommer også opp i KisMAC viss man ser på informasjonen til nettverket.

Hvis det har blitt delt ut skolemaskiner på skolen din i år, har skolen sikkert et "domene-nett" (vet ikke hva dette blir kalt), der datamaskinen må være meldt inn i et domene for å få tilgang. Dette klarte jeg, med iBook G4'en jeg hadde før, ved å bruke 802.1X-pålogging (brukte it's learning brukernavnet og passordet). På min nåværende MacBook Pro (Leopard) har jeg dog ikke fått dette til.


EDIT: Skriveleif(er)..
Sist endret av Svoldal; 18. mars 2008 kl. 08:38.
Huh? Jeg bruker kismac på leopard jeg? Det er riktignok en gammel powerbook, og jeg har ikke prøvd meg på noe hacking av naboens nett enda, men det er utrolig kjekt for å se hva som finnes av nettverk i området hvis man ikke er hjemme f.ex.
Trådstarter
25 1
De har et domene nettverk, men vi har ikke fått utdelt noen skole maskiner. De har noen få som lånes ut når det trengs. Jeg har lastet ned KisMac, men skjønte ikke helt hvordan det skulle kunne hjelpe meg. Vet du om noen side hvor jeg kan lese om bruk av det programmet? Foreløpig har det bare gitt meg informasjon om nettverket.

takk for mange gode svar!
atomet @ "Active mode" fungerer i Leopard, ja, men "Passive mode" støtten til Airport Extreme ble atter en gang brutt (sist jeg sjekket). Siden du ikke kan bruke passive mode, klarer ikke KisMAC å sniffe de pakkene av nettverket du trenger for å knekke det. Som sagt så driver utvikklerene å arbeider med dette problemet.

Informasjon om KisMAC finner du på hjemmesiden, under FAQ- sektoren eller i forumet.

Ved å dobbelklikke på nettverket får du opp diverse informasjon om det, samt alle (synlige) klienter som er koblet til m/MAC-adressene deres. Skal du komme deg inn på nettverket, trenger du trolig adressen til en datamaskin som allerede er godkjent i nettverket. Når du har en godkjent adresse kan du prøve å endre den i Terminal, ved å bruke "sudo ifconfig en1 lladdr 00:00:00:00:00:00". Fjern " og bytt ut tallene med adressen du ønsker.

Hvordan du skal få tak i sertifikatet du sikkert trenger for å få internett tilgang, vet jeg ikke.
Sist endret av Svoldal; 18. mars 2008 kl. 22:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som vet om det finnes et lignende program som kismac?
same shit different name llizzm.

piz