Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 563
Får 0 effekt av red bull og lignende, men de gangene jeg tar en kopp svart kaffe får jeg uten å kødde et colalignende kick i ca 30 min. Hva skyldes dette? Er jo til og med mer koffein i energidrikkene
Føler at kaffe gir mer energi enn energidrikk selv. Ville ikke kalt det colarus
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Willyknickers Vis innlegg
Føler at kaffe gir mer energi enn energidrikk selv. Ville ikke kalt det colarus
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fremmed for god kokain og kan med hånda på hjerte si at det er i samme gate som en svak colarus for min egen del, ikke helt samme følelsen såklart men veldig likt
Sist endret av HeiG2006; 1 uke siden kl. 13:46.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Jeg er ikke fremmed for god kokain og kan med hånda på hjerte si at det er i samme gate som en svak colarus for min egen del, ikke helt samme følelsen såklart men veldig likt
Vis hele sitatet...
Jeg får vel en slags rush da, i motsetning til energidrikk. Mye mulig at kaffe jobber seg igjennom raskere.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Får 0 effekt av red bull og lignende, men de gangene jeg tar en kopp svart kaffe får jeg uten å kødde et colalignende kick i ca 30 min. Hva skyldes dette? Er jo til og med mer koffein i energidrikkene
Vis hele sitatet...
i kaffe er det 50-60 mg koffein per dl, til sammenligning med energidrikker som har ca. 32 mg per dl
New generation
colakork's Avatar
Om du hender å være rundt eldre personer som brygger kaffen blir den gjerne brygget med noe lignende x3-x4 styrken du egentlig trenger for den "goe kaffi kopp" opplevelsen.

Jeg drikker noe de aller fleste kaffe vandt folk i 35+ årene ville kalt for utvannet kaffe, eller te. Det hitter perfekt for meg tho, om det blir en kopp eller ti.

Du har fått dressert koffein+nikotin comboen? Når du finner tonen der så gir det plutselig mening at mannen vil være i jobb hahhha

Er ikke gøy om du ikke har råd til det i lengden.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Om du hender å være rundt eldre personer som brygger kaffen blir den gjerne brygget med noe lignende x3-x4 styrken du egentlig trenger for den "goe kaffi kopp" opplevelsen.

Jeg drikker noe de aller fleste kaffe vandt folk i 35+ årene ville kalt for utvannet kaffe, eller te. Det hitter perfekt for meg tho, om det blir en kopp eller ti.

Du har fått dressert koffein+nikotin comboen? Når du finner tonen der så gir det plutselig mening at mannen vil være i jobb hahhha

Er ikke gøy om du ikke har råd til det i lengden.
Vis hele sitatet...
Både koffein og nikotin får meg til å bli dritetrengt, så sammen er det vel bare en shortcut til å få fart på sakene ekstra fort
Sitat av colakork Vis innlegg
Om du hender å være rundt eldre personer som brygger kaffen blir den gjerne brygget med noe lignende x3-x4 styrken du egentlig trenger for den "goe kaffi kopp" opplevelsen.

Jeg drikker noe de aller fleste kaffe vandt folk i 35+ årene ville kalt for utvannet kaffe, eller te. Det hitter perfekt for meg tho, om det blir en kopp eller ti.

Du har fått dressert koffein+nikotin comboen? Når du finner tonen der så gir det plutselig mening at mannen vil være i jobb hahhha

Er ikke gøy om du ikke har råd til det i lengden.
Vis hele sitatet...

Interessant. Jeg har oftest opplevd motsatt, at eldre folk lager svak kaffe. Ser ut og smaker som sølevann. Jeg får ofte høre at min kaffe er for sterk, av den eldre garde.