Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6607
Hei. På skolen min har vi trådløst nettverk, men elevene får ikke vite passordet til dette. Vi har bærbare pc er hvor passordet er lagret, slik at elevene slipper å skrive inn passordet. Men disse maskinene er svært trege, så jeg har med min egen. Men er lei av å koble til med kabel hele tiden.

Er det noen som har et program som viser passordet på en av skolens maskiner?

Har søkt litt, men de programmene jeg finner fungere ikke...

Kanskje verdt å nevne at jeg ikke har admin rettigheter på skolens maskiner.
Sist endret av Split; 3. mars 2008 kl. 13:25.
Wireless Key View

[EDIT:] du kan også prøve Wireless WEP Key Password Spy 1.0

Men jeg tipper du må være admin...

[EDIT2:] ser sånn ut, ja:

Note that this only works if you already have the key stored in your
Windows registry by WZC. It won't retrieve any key from your router,
or any key stored by a 3rd party wireless driver.

Myself I'm not sure why you would need to do this - if you have it
already stored on the PC, and you have admin rights to the box, you
already know the key...
Vis hele sitatet...
Kilde.
Sist endret av Turbolego; 3. mars 2008 kl. 13:44.
Splat
Trådstarter
41 5
Turbolego: Når jeg kjører Wireless Key View på en av skolens maskiner vises bare en blank side... Noen ideer?

Hadde ikke admin rettigheter, så fikk ikke installert det..
okei, vi gjor det samme som du tenker... så var det en som ikke kunne holde kjeften så it ansvarlig fikk selfølgelig vite det. Endte med 6 uker utestengelse (faktisk, i 10ende klasse å på denne tiden) pluss mulig nedsettelse i oppførsel (surt i 10ende), møte med foreldre (hvorfor i helvette?) pluss vi måtte betale 400 hver.. var 5 mann så ble 2000 totalt (dette var fordi ITansvarlig liksom brukte over 20 timer arbeid på å endre passordet og dette var overtidsbetaling. byttet passord var heller ikke gjort på 1.5 år)

Er det virkelig verdt det? faktisk bare å sette inn en kabel? snakka med ITansvarlig?

vi hadde ikke lov å bruke egne maskiner på skolen engang, men du har...
Splat
Trådstarter
41 5
Tror ikke skolen min gjør så mye ut av det hvis noen av oss hadde funnet passordet. Har snakka med IT ansvarlig nå, han sa han kunne logge inn for meg, men siden han ikke viste hvordan man krypterte passordet på pcn, så jeg ikke kunne finne det senere, ville han ikke gjøre dette for meg. Men snakka med en annen lærer på skolen her, og han kunne heldigvis hjelpe meg

Takker for all hjelp folkens
Sitat av Split
Hei. På skolen min har vi trådløst nettverk, men elevene får ikke vite passordet til dette. Vi har bærbare pc er hvor passordet er lagret, slik at elevene slipper å skrive inn passordet. Men disse maskinene er svært trege, så jeg har med min egen. Men er lei av å koble til med kabel hele tiden.

Er det noen som har et program som viser passordet på en av skolens maskiner?

Har søkt litt, men de programmene jeg finner fungere ikke...

Kanskje verdt å nevne at jeg ikke har admin rettigheter på skolens maskiner.
Vis hele sitatet...


bare å laste ned Cain det, hvis pcen allerede har passordet lagret