Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3529
Hei godtfolk, jeg er relativt fersk i hasj gamet, har vel røyket 8-9 ganger nå. Merker at jeg ikke ler meg ihjel av en 0.2 joint lengre, så har vel oppnådd en viss toleranse?

Uansett så er spørsmålet mitt følgende:
Jeg har bursdag snart, å da har jeg selvfølgelig kjøpt inn 4gram med god vare, har en som jeg alltid røyker med og som hjelper meg, så vet det er bra. Det jeg hadde tenkt til var å prøve det ut på noen annen måte enn å røyke det. Å tenkte at å spise det eller lage en kakao eller noe hadde vært artig. Men jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg, eller hvor mye jeg skal ha oppi. Jeg tenkte i utgangspunktet 1gram i en kakao eller kaffe eller noe. Hva anbefaler dere? Videre så er jeg usikker på hva jeg skal lage, tipper kakao blir det beste (nam nam) Er det noen spesiell fremgangsmåte man skal tilberede det på? Eller legger man bare det rett oppi? Blir det noe større effekt av det? Og hvor lang tid tar det før det virker? Og hvor lenge virker det?

En annen ting jeg bare må nevne

Jeg er en treningstype, og det er en stor del av min livstil. Jeg har aldri vært noen fan av alkohol, og har jeg har ikke drukket alkohol på 3 år, jeg blir 21år nå snart. Jeg har noen venner og slektninger i dette miljøet fra før, å jeg har lenge likt å ta en sigarett i ny og ne. Så jeg tenkte jeg kunne jo prøve, ut av de jeg hadde lest var hasj ett ganske ufarlig stoff i forhold til alkohol. Å jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det. Det er virkelig fantastisk, og økonomisk om man tenker hvor mye man må drikke før man når noe lunne samme effekt, man slipper å bli dårlig dagen etterpå, og det går ikke noe voldsomt utover trening og kroppen Jeg har kuttet ut sigaretter helt, og har det meget bra med meg selv nå. Jeg har røykt omtrent annenhver helg siden jeg begynte nå Legalize it !

Skakkao min venn, skakkao
Har aldri Intatt cannabis oralt så kan ikke si noe om det, men anbefaler deg og kjøpe en "steamroller" og bruke den til og røyke hasj eller marijuana rent
Det finnes utallige tråder om dette på forumet. Bruk søkefunksjonen så finner du svar.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Har aldri Intatt cannabis oralt så kan ikke si noe om det, men anbefaler deg og kjøpe en "steamroller" og bruke den til og røyke hasj eller marijuana rent
Vis hele sitatet...
Du mener en vaporizer? Disse koster jo flesk for en som funker bra.
Sjekk ut tråden til Moret. Han har mange spennende oppskrifter!
Sitat av Glenni Vis innlegg
Du mener en vaporizer? Disse koster jo flesk for en som funker bra.
Vis hele sitatet...

Nei mener en steamroller, bare søk på google så finner du det en pipe med rister funker freit og men nå liker jeg steamroller mye bedre
TS, du får se litt på denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=154729
Sist endret av DubC; 23. juli 2012 kl. 12:36.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Nei mener en steamroller, bare søk på google så finner du det en pipe med rister funker freit og men nå liker jeg steamroller mye bedre
Vis hele sitatet...
Hvorfor anbefaler du akkurat det? Hvorfor ikke en bong?
Trådstarter
26 5
Hey! Takk for svar så langt Glemte å nevne at jeg har prøvd bong, og faktisk bøtte 1 gang, selvom bøtten ikke ble noe vellykket.

Tenker en slikk en skakako da, å tenker jeg tar 0.7g oppi, og satser på at det fungerer
Bare husk at det tar ofte en time før effekten kommer, slik at du ikke driter deg ut hehe.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
I og med at du er en treningstype, så må det bare nevnes hvor mye mer potent det blir etter en hard treningsøkt. Fyrte en gang opp en tynn blunt med 0,3 med pot i rett etter en treningsøkt, klarte litt under halvparten før jeg holdt på å sovna på bussholdeplassen mens jeg venta på bussen hjem, hehe. Skal også nevnes at jeg har sånn passe høy toleranse.
Sist endret av Quadraxis; 23. juli 2012 kl. 15:57.
Trådstarter
26 5
Sier du det altså? Det har jeg aldri tenkt over, selvom det godt kan stemme.
Det er såå digg å ta en etter trening å faktisk kjenne at kroppen og muskelene bare slapper av, dessuten er det bra for musklene og.
Sitat av Sondrusen Vis innlegg
dessuten er det bra for musklene og.
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt det? Jeg mener ikke å være kildehore, men det er litt interessant hvis det er sant.
Trådstarter
26 5
Vel jeg har ingen direkte bevis, men det føles bra ut Musklene får jo mer hvile, å det er jo bra? Så det kan jo stemme.
Sitat av Sondrusen Vis innlegg
Vel jeg har ingen direkte bevis, men det føles bra ut Musklene får jo mer hvile, å det er jo bra? Så det kan jo stemme.
Vis hele sitatet...
Joda, men alt som føles bra er ikke bra. Jeg googla litt rundt og virker som det ikke er særlig skadelig for de som trener mye, men det hjelper ikke positivt heller. Det er bedre for huet og sinnet enn for kroppen
Sitat av Skateward Vis innlegg
Joda, men alt som føles bra er ikke bra. Jeg googla litt rundt og virker som det ikke er særlig skadelig for de som trener mye, men det hjelper ikke positivt heller. Det er bedre for huet og sinnet enn for kroppen
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke sagt at cannabis er bra for huet/sinnet.
0.7 i skakkao? Er du SPRØ? Du har røyka ca 8 ganger, og begynner å bygge opp en toleranse for 0.2 i joint. jeg kan love deg, at 0.7 oralt for en nybegynner er absolutt ikke noe å bevege seg ut på. Er hundrevis av eksempler, og titalls med poster her på forumet, hvorfor man IKKE skal innta mye oralt i starten. Du kan ha flaks å takle det bra, men jeg vil ikke anbefale det. Start med 0.3 eller i værste fall 0.4. Du får en rus som varer myyyye lenger, opp til 6 timer oralt, og dersom du tar for mye, er det IKKE koselig å vite at rusen ikke går over før om 4-5-6 timer. Da "bæder" du enda mer, og det blir rett og slett ett helvette. Kaldsvetting, ekstrem noia, vrangforestillinger og audiovisuelle haliser er stikkord her.

Leste en post litt tilbake her, om en kar som låste seg inne på badet, la seg i fosterstilling og hørte folk hviske ting. Når du legger det oppå kaldsvetting, grining og ekstrem noia er det ikke særlig gøy.

Weed og hasj er noe av det beste å kose seg med, men det er et psykoaktivt stoff, og det kan fort gå galt dersom man ikke er forsiktig. Dette er ikke en moralpreken, for all del, røyk å kos deg slik som jeg gjør, men bare vær forsiktig.

Dårlige erfaringer tidlig på kan ødelegge for såå mange gode canabisstunder fremover.

Gratulerer med dagen på forskudd, and tace care
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg vil ikke sagt at cannabis er bra for huet/sinnet.
Vis hele sitatet...
Det kan være bra så lenge det ikke er missbruk.

Note: Kan. Jeg mener ikke å legge opp til en debatt.
Sist endret av Daybreak; 23. juli 2012 kl. 17:12.
Sitat av Sondrusen Vis innlegg
Hey! Takk for svar så langt Glemte å nevne at jeg har prøvd bong, og faktisk bøtte 1 gang, selvom bøtten ikke ble noe vellykket.

Tenker en slikk en skakako da, å tenker jeg tar 0.7g oppi, og satser på at det fungerer
Vis hele sitatet...

Tenkte jeg skulle dele en liten erfaring når jeg ser på mengden du har planlagt her

Jeg og en til fant ut av vi skulle droppe en bombe med brunt (1gram) i hver vår kopp kakao. Vi klipte opp stashet så det skulle løse seg opp lettere og rørte det inn i kakaoen, det tok 15-20min å drikke opp litt pga varme, og litt pga det smakte hor (merk 1g gir veldig mye smak).

Vi tok turen ned til det lokale amfi senteret å stuka litt rundt, etter 50min blir vi små nervøse for at vi ikke skal få noe funk, så for og få tiden til og gå, gikk vi til et spise sted og tok hver vår kebab. 1t og 20min etter sitter vi inne i en klesbutikk, han sikler, synet mitt lagger, og butikk ekspeditøren lo til han gråt.

Så fra mitt ståsted, skakkolade og skakao smaker ikke særlig digg, men det er jo fortsatt en sjarm ved det! Skal jeg ta det oralt så dropper jeg rett og slett mengden min som en paracet. Mindre styr og enklere intak for min del

Lykke til!
Trådstarter
26 5
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
0.7 i skakkao? Er du SPRØ? Du har røyka ca 8 ganger, og begynner å bygge opp en toleranse for 0.2 i joint. jeg kan love deg, at 0.7 oralt for en nybegynner er absolutt ikke noe å bevege seg ut på. Er hundrevis av eksempler, og titalls med poster her på forumet, hvorfor man IKKE skal innta mye oralt i starten. Du kan ha flaks å takle det bra, men jeg vil ikke anbefale det. Start med 0.3 eller i værste fall 0.4. Du får en rus som varer myyyye lenger, opp til 6 timer oralt, og dersom du tar for mye, er det IKKE koselig å vite at rusen ikke går over før om 4-5-6 timer. Da "bæder" du enda mer, og det blir rett og slett ett helvette. Kaldsvetting, ekstrem noia, vrangforestillinger og audiovisuelle haliser er stikkord her.

Leste en post litt tilbake her, om en kar som låste seg inne på badet, la seg i fosterstilling og hørte folk hviske ting. Når du legger det oppå kaldsvetting, grining og ekstrem noia er det ikke særlig gøy.

Weed og hasj er noe av det beste å kose seg med, men det er et psykoaktivt stoff, og det kan fort gå galt dersom man ikke er forsiktig. Dette er ikke en moralpreken, for all del, røyk å kos deg slik som jeg gjør, men bare vær forsiktig.

Dårlige erfaringer tidlig på kan ødelegge for såå mange gode canabisstunder fremover.

Gratulerer med dagen på forskudd, and tace care
Vis hele sitatet...
Vel jeg kom jo her for å spørre om råd og veiledning da.
Jeg har "grønnet" før, det var den første gangen jeg røykte aleine, å jeg datt om på badet. Klarte ikke å stå, å jeg syntes jeg hørte eletriske lyder overalt, det gav seg ett 5 min. Men det var ikke artig. Kanskje jeg skal da heller ta 0.4 da

Takk for gratulasjon Og hjelp, og at dere deler erfaringer med meg
Jeg og venn laget skakkao med 0,5 gram hver. Vi fikk ingen effekt før 1,5 time senere, og ble helt ærlig litt skuffet. Det var en svært behagelig rus, men følte ikke at vi fikk helt godfølelsen. Det ble også litt kvalmende. Kommer nok til å bruke 0,75 gram neste gang, og mindre mengde kakao.

Lykke til
Brownies er også noe å prøve, bare ikke drit deg ut når du får munch også begynner du å munche mer brownies. Tok selv 3g i en halv form og delte dette i 4. Så tok jeg 1/4 og spiste nesten hele den, og da satt jeg å svima godt etter en times tid.

THC er jo fettløseslig, så fløte i skakkao og smøret i brownies som det smeltes sammen med. Derfor vil dette funke mye bedre enn å bare "droppe det som en paracet"
Sitat av Sondrusen Vis innlegg
Hei godtfolk, jeg er relativt fersk i hasj gamet, har vel røyket 8-9 ganger nå. Merker at jeg ikke ler meg ihjel av en 0.2 joint lengre, så har vel oppnådd en viss toleranse?

Uansett så er spørsmålet mitt følgende:
Jeg har bursdag snart, å da har jeg selvfølgelig kjøpt inn 4gram med god vare, har en som jeg alltid røyker med og som hjelper meg, så vet det er bra. Det jeg hadde tenkt til var å prøve det ut på noen annen måte enn å røyke det. Å tenkte at å spise det eller lage en kakao eller noe hadde vært artig. Men jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg, eller hvor mye jeg skal ha oppi. Jeg tenkte i utgangspunktet 1gram i en kakao eller kaffe eller noe. Hva anbefaler dere? Videre så er jeg usikker på hva jeg skal lage, tipper kakao blir det beste (nam nam) Er det noen spesiell fremgangsmåte man skal tilberede det på? Eller legger man bare det rett oppi? Blir det noe større effekt av det? Og hvor lang tid tar det før det virker? Og hvor lenge virker det?

En annen ting jeg bare må nevne

Jeg er en treningstype, og det er en stor del av min livstil. Jeg har aldri vært noen fan av alkohol, og har jeg har ikke drukket alkohol på 3 år, jeg blir 21år nå snart. Jeg har noen venner og slektninger i dette miljøet fra før, å jeg har lenge likt å ta en sigarett i ny og ne. Så jeg tenkte jeg kunne jo prøve, ut av de jeg hadde lest var hasj ett ganske ufarlig stoff i forhold til alkohol. Å jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det. Det er virkelig fantastisk, og økonomisk om man tenker hvor mye man må drikke før man når noe lunne samme effekt, man slipper å bli dårlig dagen etterpå, og det går ikke noe voldsomt utover trening og kroppen Jeg har kuttet ut sigaretter helt, og har det meget bra med meg selv nå. Jeg har røykt omtrent annenhver helg siden jeg begynte nå Legalize it !

Vis hele sitatet...
Hver sin smak, men selvom du mener det er dyrere å drikke alkohol er det noe helt annet å være ute på byen og treffe venner og nye mennesker enn å sitte skeiv hjemme i kjellern til kompisen sin.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hvor har du hørt det? Jeg mener ikke å være kildehore, men det er litt interessant hvis det er sant.
Vis hele sitatet...
Ikke at det er en kilde, men hvis du ser pumping iron, med Arnold og resten av gutta, så ser du at flere av bodybuilderene redder en hare etter treninga sikkert en grunn til det mener de legger fram hvorfor det er bra der og
Sist endret av LP88; 24. juli 2012 kl. 00:00.
lagde meg hasjbrownies for en stund siden med rester fra en bag, 0,7 ca. Og jeg og en venninne delte kaken og det var digg. Hadde en digg og psykisk sterkt rus som bare var heelt annerledes enn da jeg røyket det samme. Dette var varer for 100kr/g er smart å ikke kjøre alt på en gang!
Du bør fylle en hel termos med skakkao laget av 1g hvor du drikker halvparten i starten og resten utpå kvelden
Sist endret av SirAugustus; 24. juli 2012 kl. 00:12.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hver sin smak, men selvom du mener det er dyrere å drikke alkohol er det noe helt annet å være ute på byen og treffe venner og nye mennesker enn å sitte skeiv hjemme i kjellern til kompisen sin.
Vis hele sitatet...
For en latterlig uttalelse. Hva hvis jeg snur på det? Det er noe helt annet å være ute i naturen med dine kjæreste venner påvirket av en god cannabis-sigarett enn å sitte hjemme i en svett kjeller med en borg i venstre og kuken i høyre.

Cannabis = asosial er ikke nødvendigvis sant.
Alkohol = svett kjeller er ikke nødvendigvis sant.

Det går ann å bruke hodet skal man nyte et rusmiddel.
Om du drikker Te, så er det en vei å gå, lag ferdig Te'en, legg oppi det du vil innta, selvfølgelig i kokende varm te. Om det er bedre for økonomien kommer vel heeelt an på hvor mye man eventuelt bruker av hasj i forhold til alkohol :P
Trådstarter
26 5
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hver sin smak, men selvom du mener det er dyrere å drikke alkohol er det noe helt annet å være ute på byen og treffe venner og nye mennesker enn å sitte skeiv hjemme i kjellern til kompisen sin.
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt være ute på byen og treffe venner og nye mennesker UTEN alkohol.
Finnmarking
Sitat av Sondrusen Vis innlegg
Jeg kan godt være ute på byen og treffe venner og nye mennesker UTEN alkohol.
Vis hele sitatet...
Fint for deg!