Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 9311
Alle som har lest en nettavis de siste timene har vel fått med seg dette. Oppslagene er på topp på de fleste nyhetssteder.

Han er da altså dømt for brudd på tre paragrafer. Alle paragrafene handler om trusler. De er også nærmere beskrevet i diverse aviser.

Jeg synes dette sender et viktig signal om at sharia ikke aksepteres i Norge. At Krekar i det hele tatt snakker om sharia viser jo bare en total forakt for Norsk lov. Jeg er ikke en av de som mener vi skal sende ham tilbake før vi er helt sikre på at han ikke blir drept. Men dersom han vil oppholde seg i Norge må han overholde Norsk lov. Han har også vært her alt for lenge til at han kan unnskyldes med at han ikke kjente til loven(Ikke at han har påstått dette).

Hva synes freak?

Jeg synes forøvrig vi kan holde oss for gode til å komme med rene jubelrop som twitter florerer med nå.
Alle som er i norge må forholde seg til norske lover. Innvandrere som tror de kan gjøre hva de vil, bør enkelt og greit bare sendes hjem.
Hvis det ikke er trygt for han i hjemlandet sitt er jeg sikker på at en del andre land har lyst på han, USA for eksempel. Hvorfor vi skal bruke skattepenger på å beskytte en som ønsker alle oss drept og kasta i en massegrav forstår rett og slett ikke jeg. En som ønsker å fjerne vesten og demokratiet.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Alle som er i norge må forholde seg til norske lover.
Vis hele sitatet...
Helt enig i den setningen.
Enten følger man lovene slik at man kan fortsette å nyte friheten, eller så bryter man dem for så å ende opp med å bli straffeforfulgt.
Enklere kan det ikke bli.
Jeg synes det er på tide. Han har ingenting å gjøre her i landet, sprer hat og frykt med terrortrusler og ble til og med forsøkt myrdet. Godt at noen faktisk idømmer han etter sånn loven tilsier til tross for at han er innvandrer.

Nei, jeg er ikke rasist og jeg har innvandrerbakgrunn selv.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Jeg forstår ikke hvorfor han fortsatt befinner seg i Norge. Hørte på P2 tidligere, da sa Meling (Krekars advokat) at han ikke ønsker å være i Norge, og det er vel ingen andre som vil ha ham her heller. Så hva er problemet?
Han gleder seg sikkert til å ligge på alle fire å "be" i fengsel uansett.
Jeg er en av de som mener at han skal sendes tilbake, uavhengig av hva straffen hans blir. Han er ikke "moralpolitiet Norges" problem, han er en irakisk rømling. Norge burde "anmeldes" for å vokte kriminelle. Hva de gjør med ham er opp til dem, ikke oss.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Innvandrere som tror de kan gjøre hva de vil, bør enkelt og greit bare sendes hjem.
Vis hele sitatet...
Ikke når det bryter med menneskerettskonvensjoner å sende de tilbake.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ikke når det bryter med menneskerettskonvensjoner å sende de tilbake.
Vis hele sitatet...
Menneskerettskonvensjoner burde ikke gjelde for mennesker som bryter dem.
Sist endret av satanpåski; 26. mars 2012 kl. 19:48.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Menneskerettskonvensjoner burde ikke gjelde for mennesker som bryter dem.
Vis hele sitatet...
Da er du ikke noe bedre enn de kriminelle.

Jeg er ikke glad i Krekar jeg heller, men lovene skal være like for alle. Inkludert de internasjonale reglene vi har signert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Menneskerettskonvensjoner burde ikke gjelde for mennesker som bryter dem.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått grunnen til at vi har dei. Det er grunnleggande rettar alle har, uavhengig av kva dei har gjort. Det er ein minstestandard.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Da er du ikke noe bedre enn de kriminelle.
Vis hele sitatet...
Er jeg kriminell fordi jeg ikke føler noen som helst sympati for mennesker som Krekar? I så fall er jeg stolt kriminell.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Er jeg kriminell fordi jeg ikke føler noen som helst sympati for mennesker som Krekar? I så fall er jeg stolt kriminell.
Vis hele sitatet...
Ingen har hevda det. Det er ein stråmann du konstruerer.
5 år er allt for mye, minst 21 år og forvaring hadde vært sånn passe
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
5 år er allt for mye, minst 21 år og forvaring hadde vært sånn passe
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Er det ikke likhet for loven lenger?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
5 år er allt for mye, minst 21 år og forvaring hadde vært sånn passe
Vis hele sitatet...
Ja, for 21 år er jo mindre enn 5 år.

See what I did there? Logic.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det som er interessant med dommen er at den er den første av sitt slag, da han også dømmes for terrortrusler. Det viser at systemet fungerer.

Ikke tro at Mullah Krekar er unik, Storbritannia bl.a er fullt med mini Mullah-krekaer. Så "moralpolitiet Norge" er mer "moralpolitiet vesten" ev. forente nasjoner om du vil.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Er jeg kriminell fordi jeg ikke føler noen som helst sympati for mennesker som Krekar? I så fall er jeg stolt kriminell.
Vis hele sitatet...
En ting er å ikke ha sympati for Krekar, en annen ting er å foreslå å sette menneskerettskonvensjonen til side for enkelte mennesker slik du gjør. Jeg håper det etter hvert går opp et lys for deg at vi som sivilisert samfunn ikke gjør slikt, og at det er dette som skiller oss fra eksempelvis Krekar sitt hjemland.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
5 år er allt for mye, minst 21 år og forvaring hadde vært sånn passe
Vis hele sitatet...
Ja, enig. La oss ha separate strafferammer for etniske nordmenn, og folk med andre etnisiteter.

Fortjent dom til Krekar må jeg si. Får se hvordan det går høyere opp i rettssystemet.
Yes, da får han kanskje være her i 5 år til! YES

/ironi

mullah Krekar har Norge rundt lillefingeren sin, problemet til politikere osv er at de er dumsnill og klarer ikke å se det. Endelig på tide at det kommer en reaksjon, ja, men jeg hadde liksom håpa på at det skulle skje noe mer.
Hva er poenget med 5 år fengsel da han ikke er fengslet? wtf lissom
Hipp hipp hurra! Dette har jeg ventet på lenge. Jeg er veldig fornøgd
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av TULIPS Vis innlegg
Hva er poenget med 5 år fengsel da han ikke er fengslet? wtf lissom
Vis hele sitatet...
Dommen er ikke rettskraftig enda så vidt jeg har forstått.

Rettskraft er et prosessrettslig begrep som betegner at en rettslig avgjørelse (dom eller kjennelse) er «endelig», det vil si at man ikke kan få avgjørelsen overprøvet av en annen rettsinstans ved hjelp av ordinære rettsmidler (anke eller kjæremål).

Mvh Wikipedia
Sist endret av murloc; 26. mars 2012 kl. 20:13.
Nå er det ikke shariameningene hans jeg vil sende han tilbake for. Han er i sin fulle rett til å mene hva han vil. Terrortilknytning og og lovbrudd i Irak er saken.

(Motbevis meg gjerne, ettersom jeg ikke har kilder på dette.)
Sist endret av satanpåski; 26. mars 2012 kl. 20:13.
Sitat av murloc Vis innlegg
Dommen er ikke rettskraftig enda så vidt jeg har forstått.

Rettskraft er et prosessrettslig begrep som betegner at en rettslig avgjørelse (dom eller kjennelse) er «endelig», det vil si at man ikke kan få avgjørelsen overprøvet av en annen rettsinstans ved hjelp av ordinære rettsmidler (anke eller kjæremål).

Mvh Wikipedia
Vis hele sitatet...
Da bør dem sette terroristen i varetekt inntil videre
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av TULIPS Vis innlegg
Da bør dem sette terroristen i varetekt inntil videre
Vis hele sitatet...
Det vurderes av PST å gjøre nettopp det. Noe som gjøres dersom man mener det er stor sjangse for at personen gjentar lovbruddet før evt rettskraftig dom. Det er sikkert andre grunner til å gjøre dette.
Syntes det var på sin plass. Spesielt når han står der og tror at ingen kan ta han fordi han er så "mektig" og siterer fra koranen. Dommeren gjorde det eneste rette og dømte han for det han har gjort; prøvd å truse politikere for å få være i landet og gitt en dødsdom til tre kurdere for koran brenning.

Når det er sagt så håper jeg at han sitter inne i fem år, og at vi dermed slipper å høre mer tull fra ham. Mens han sitter der så får vi en bekreftelse på at han kan sitte i et fengsel nede i irak resten av livet og ikke få dødsstraff, og dermed geleider ham rett fra fengselsporten og på flyet tilbake til Irak.

Han blir vel dømt for å true dommeren, hans familie, og det norske rettsvesen snart også. :P
Sist endret av stetus; 26. mars 2012 kl. 20:23.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Yes, da får han kanskje være her i 5 år til! YES

/ironi

mullah Krekar har Norge rundt lillefingeren sin, problemet til politikere osv er at de er dumsnill og klarer ikke å se det. Endelig på tide at det kommer en reaksjon, ja, men jeg hadde liksom håpa på at det skulle skje noe mer.
Vis hele sitatet...
Det er ikke opp til politikere om han skal få være i landet eller ikke, det er det en domstol som må avgjøre.
Et viktig skritt i riktig rettning. Innvandrere er helt greit. Kriminelle innvandrere ikke greit.

Hvis en person kommer til norge fordi han er i livsfare der bør han i allefall oppføre seg her.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvorfor det? Er det ikke likhet for loven lenger?
Vis hele sitatet...
vel jo det er sånn, Men det skulle vært mye strengere straffer til dem som ikke har lovlig opphold i landet vårt og 5 år er lite får sånn tullball som krekar har drevet med

det er jo viktig å sende et signal om at slik oppførsel i norge aksepterer vi ikke og 5 år hvor du soner kunn 2/3 deler av straffen er latterlig!
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel jo det er sånn, Men det skulle vært mye strengere straffer til dem som ikke har lovlig opphold i landet vårt og 5 år er lite får sånn tullball som krekar har drevet med

det er jo viktig å sende et signal om at slik oppførsel i norge aksepterer vi ikke og 5 år hvor du soner kunn 2/3 deler av straffen er latterlig!
Vis hele sitatet...
Det vil være en "slippery slope". Det er ikke greit å forskjellsbehandle på bakgrunn av oppholdsstatus. Hva skal det neste bli da, etnisitet, inntekt?
Det er 5 fengselsår? Er ikke et fengsels år 9 måneder? Da får han 45 måneders fengsel i så fall. Forhåpentligvis har Irak stabilisert seg såppass at han kan flytte tilbake til hula si når han kommer ut igjen.
Sitat av murloc Vis innlegg
Det vil være en "slippery slope". Det er ikke greit å forskjellsbehandle på bakgrunn av oppholdsstatus. Hva skal det neste bli da, etnisitet, inntekt?
Vis hele sitatet...
jo det er helt greit, norske straffer og fengsler er ment for norske borgere, ingen vits å rehabilitere noen som ikke skal bo i norge!

og vi må ikke glemme at utenlandske ler av straffene vi har, derfor begår dem lettere kriminelle handlinger her enn hjemme

så egne fengsler og strengere straffer for utlandske borgere!
Og da forsvant vitnet til ABB.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
jo det er helt greit, norske straffer og fengsler er ment for norske borgere, ingen vits å rehabilitere noen som ikke skal bo i norge!

og vi må ikke glemme at utenlandske ler av straffene vi har, derfor begår dem lettere kriminelle handlinger her enn hjemme

så egne fengsler og strengere straffer for utlandske borgere!
Vis hele sitatet...
Ønsker meg gjerne en kilde på at strengere straffet senker kriminaliteten. Har nemlig hørt det motsatte. Skal lete frem noen kilder.
Sitat av murloc Vis innlegg
Ønsker meg gjerne en kilde på at strengere straffet senker kriminaliteten. Har nemlig hørt det motsatte. Skal lete frem noen kilder.
Vis hele sitatet...
eneste kildene er det jeg har sett på tv, og det er logisk..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
eneste kildene er det jeg har sett på tv, og det er logisk..
Vis hele sitatet...
http://www.is.wayne.edu/stuarthenry/...Punishment.htm

Det er ikkje alltid det som ser logisk ut er logisk når du studerer det litt, og det er ikkje alltid det du ser på tv er sant.

M.a. vil fengsel føre til at du lett dett utanfor samfunnet. Og sosial status er ein rimeleg god indikator på kriminalitet. Er du arbeidsledig og har mange bekjente som har historie med kriminalitet er det større sjans for at du havner i fengsel igjen enn om du får jobb når du kjem ut.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
eneste kildene er det jeg har sett på tv, og det er logisk..
Vis hele sitatet...
Her er en kilde som viser at stater med dødsstraff har flere drap i forhold til de som har det. Dødsstraff må vel kunne regnes som den hardeste "konvensjonell" straffemåten som praktiseres.

At du har sett noe på tv vil jeg ikke regne som en troverdig kilde.
Sist endret av murloc; 26. mars 2012 kl. 20:58.
Sitat av murloc Vis innlegg
Her er en kilde som viser at stater med dødsstraff har flere drap i forhold til de som har det. Dødsstraff må vel kunne regnes som den hardeste "konvensjonell" straffemåten som praktiseres.

At du har sett noe på tv vil jeg ikke regne som en troverdig kilde.
Vis hele sitatet...
men blir dem drapene utført av mennesker som ikke bor der ?? hvis ikke så er dem kildene verdiløse!
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men blir dem drapene utført av mennesker som ikke bor der ?? hvis ikke så er dem kildene verdiløse!
Vis hele sitatet...
Tror du missforstår litt nå. Hvis du begår et drap i f.eks California. Så vil du bli dømt i California etter Californias lover. Spiller ingen rolle hvor du kommer fra.
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://www.is.wayne.edu/stuarthenry/...Punishment.htm

Det er ikkje alltid det som ser logisk ut er logisk når du studerer det litt, og det er ikkje alltid det du ser på tv er sant.

M.a. vil fengsel føre til at du lett dett utanfor samfunnet. Og sosial status er ein rimeleg god indikator på kriminalitet. Er du arbeidsledig og har mange bekjente som har historie med kriminalitet er det større sjans for at du havner i fengsel igjen enn om du får jobb når du kjem ut.
Vis hele sitatet...
men det forklarer jo ikke hvorfor vi har såpass mange kjeltring "turister" som kommer til norge kunn for å loppe oss! dem er et kjent problem, kommer dem for at vi er så lette å loppe? eller kommer dem for våre milde straffer og gode fengsler ?

her er d jo sikkret mat flere ganger om dagen i fengsel, gratis mat pluss at dem får litt lommepenger
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men det forklarer jo ikke hvorfor vi har såpass mange kjeltring "turister" som kommer til norge kunn for å loppe oss! dem er et kjent problem, kommer dem for at vi er så lette å loppe? eller kommer dem for våre milde straffer og gode fengsler ?

her er d jo sikkret mat flere ganger om dagen i fengsel, gratis mat pluss at dem får litt lommepenger
Vis hele sitatet...
Rimelig sikker på at Norge ikke er alene om å gi fanger mat...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men blir dem drapene utført av mennesker som ikke bor der ?? hvis ikke så er dem kildene verdiløse!
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å komme fram til? De som blir straffet av dødsstraff VIL i hovedsak ha den straffen, og kommer derfor over grensa og bryter loven slik at de blir drept?


Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men det forklarer jo ikke hvorfor vi har såpass mange kjeltring "turister" som kommer til norge kunn for å loppe oss! dem er et kjent problem, kommer dem for at vi er så lette å loppe? eller kommer dem for våre milde straffer og gode fengsler ?

her er d jo sikkret mat flere ganger om dagen i fengsel, gratis mat pluss at dem får litt lommepenger
Vis hele sitatet...
Disse kjeltringturistene du snakker om er ikke så utbredt som du tror. Slutt å tro på alt du hører og leser, media er generelt noen manipulerende drittsekker.
Sist endret av ffdck; 26. mars 2012 kl. 21:10.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Det er 5 fengselsår? Er ikke et fengsels år 9 måneder? Da får han 45 måneders fengsel i så fall. Forhåpentligvis har Irak stabilisert seg såppass at han kan flytte tilbake til hula si når han kommer ut igjen.
Vis hele sitatet...
Fengselsår er et gammelt begrep som ikke brukes lengre. Fem år ubetinget er fem år, altså fem ganger tolv måneder. Misforståelsen kommer av at den domfelte kan søke om prøveløslatelse etter at to tredjedeler av straffen er sonet. Prøveløslatelse er en del av straffen, og Kriminalomsorgen har myndighet til å sette vilkår og utføre kontrolltiltak, noe de ellers ikke hadde hatt mulighet til hvis fangene kun ble sluppet ut etter å ha sittet inne tiden ut.

Du kan lese litt om prøveløslatelse på Kriminalomsorgen sine sider. Om Krekar ender med fem år ubetinget etter en rettskraftig dom, kan han være ute på gaten igjen etter tre år og fire måneder hvis han får innvilget prøveløslatelse.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men det forklarer jo ikke hvorfor vi har såpass mange kjeltring "turister" som kommer til norge kunn for å loppe oss! dem er et kjent problem, kommer dem for at vi er så lette å loppe? eller kommer dem for våre milde straffer og gode fengsler ?

her er d jo sikkret mat flere ganger om dagen i fengsel, gratis mat pluss at dem får litt lommepenger
Vis hele sitatet...
Tror du vi er de eneste som har problemer med omreisende tyver? Men Norge er et svært rikt land, samt at vi ofte er svært naive. Dette gjør nok Norge til et attraktivt land for omreisende tyver. Jeg tror dog ikke høyere straffer vil gjøre noe med dette. Når du reiser Europa på tvers for å stjele litt så er det ikke fordi vi har så lave straffer. Jeg skal ikke avvise at det kan være delaktig til å gjøre Norge til et mer attraktivt mål, men jeg er ganske sikker på at det er et mye mer sammensatt problem.
Sitat av trckLOL Vis innlegg


Disse kjeltringturistene du snakker om er ikke så utbredt som du tror. Slutt å tro på alt du hører og leser, media er generelt noen manipulerende drittsekker.
Vis hele sitatet...
Men hvis vi ikke kan forholde hos til media som en troverdig kilde, hvem skal vi forholde hos til da?

Jeg er sikker på at du aldri i verden hadde hørt om Mullah Krekar hadde det ikke vært for Dagbladet, VG osv.

"Norske fengsel blir fylt opp av utlendinger, og blant varetektsfanger er de nå i flertall. Seks av ti som sitter i varetekt, er utlendinger."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/091...av-utlendinger

Dette er ikke troverdig i følge deg? ABC bare kommer med piss og fanteri?
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Hva er det du prøver å komme fram til? De som blir straffet av dødsstraff VIL i hovedsak ha den straffen, og kommer derfor over grensa og bryter loven slik at de blir drept?



Disse kjeltringturistene du snakker om er ikke så utbredt som du tror. Slutt å tro på alt du hører og leser, media er generelt noen manipulerende drittsekker.
Vis hele sitatet...
det jeg vil frem til er at. hvis du risikerer å miste en arm i hjemmlandet hvis du stjeler et brød, så reiser du ikke til nabolandet å stjeler brød der hvis du da mister hodet og hvis det er sånn at du bare mister en finger hvis du drar enda et land unna for å stjele et brød.. hva velger du da ? brød må du jo ha
Ser ut som at vi kanskje får enda et punkt på lista: http://www.dagbladet.no/2012/03/26/n...riks/20854852/ Blir litt for dumt dette, synes jeg.
Siden er jeg er en tilhenger av en fungerende rettstat og likhet ovenfor loven. Så synes jeg dette har fungert bra.
Mannen har blitt anmeld for å ha brutt på loven, vært retten og har blitt dømt.

Men jeg har flere ganger, i svake øyeblikk synes at det var en god ide at han bare hadde blitt hentet en natt. Og bare blitt borte.
Eller at vi hadde dømt han etter Islamsk lov, om han da måtte fått fjernet kroppsdeler eller blitt steinet. Helt KONGE!

Men det ville gjort oss altfor lik land vi overhodet ikke liker å sammenligne oss med.

http://www.youtube.com/watch?v=VAgEoxuSWQA