Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1460
Hei!

VI er en gjeng som drar til KOS (Hellas).

Alle har skaffet seg hotell på forskjellige steder.

Problemet er at en kompis av meg sliter litt, har dårlig med penger osv. Skal få lånt han litt cash så han får råd til flyet. Han har ikke råd til å bo på hotell.

På rommet mitt er det meg og en annen og siden det er plass til ca 4 personer hvis vi benytter sofaer osv. Så jeg lurer på om vi kan ha han kompisen min som ikke har råd til eget hotellrom boende uten at det skal oppstå noen problemer med de ansatte.

Kommer ikke til å informere om dette da de egentlig ikke burde bry seg så lenge han ikke benytter seg av frokost tilbud eller noen andre fasaliteter bortsett fra en sofa.

Tror dere dette går? Vil ha fleres synspunkt så jeg/vi ikke står med "skjegget i postkassen".

heartslava.
Jeg tror ikke det blir noe problem vist han ikke går ut og inn fra det rommet eller som du nevnte benytter seg av frokost osv..
Men vist han sover på sofaen og ikke blir så synlig så tror jeg ikke dere får noen problemer
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Tror det er ganske vanlig at resepsjonistene/vaktene sjekker at de som kommer inn faktisk bor der, spesielt om natten. Er ikke stress hvis dere ikke trenger å gå gjennom resepsjonen da, så lenge dere er litt stealth.
Gå rett inn uten å vekke mistanke så går det vell greit, de kan sikkert ikke huske alle gjestene. Men blir vell ikke så dyrt om noen av dere velger å sette opp en gjesteseng på rommet?
Hvis noen spør så si at dere ble kjent på byen og at han bare skal bli deg hjem for å ta noen øl?
De kan vel ikke grave så veldig vel?
Edit:Hvis de spør hvorfor han sov der på natten si at han bor langt unna og at han ikke orket å ta taxi hjem?
Blir kanskje et problem når de ser han sover der over en uke eller mere da.
Sist endret av t_ben; 4. juli 2012 kl. 23:11.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Gå rett inn uten å vekke mistanke så går det vell greit, de kan sikkert ikke huske alle gjestene. Men blir vell ikke så dyrt om noen av dere velger å sette opp en gjesteseng på rommet?
Vis hele sitatet...
Alt er bestilt og betalt så lite vi får gjort nå, da det var billigreise (men bra hotell, I think, svært ogsånt) Men om det skulle ha seg at vi ble catcha så er det vel bare å spytte i en eurolapp og håpe på det beste! Føler meg tryggere på avgjørelsen allerede nå, det var det lille pushet i ryggen jeg trengte! Takk freaks!
Har aldri opplevd at hotellansatte sjekker identitet på hver gjest som går inn og ut. Det kan jo forsåvidt ha en betydning hvor stort hotellet man skal bo på er.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Alt er bestilt og betalt så lite vi får gjort nå, da det var billigreise (men bra hotell, I think, svært ogsånt) Men om det skulle ha seg at vi ble catcha så er det vel bare å spytte i en eurolapp og håpe på det beste! Føler meg tryggere på avgjørelsen allerede nå, det var det lille pushet i ryggen jeg trengte! Takk freaks!
Vis hele sitatet...
Bare pass på en ting om han sover på sofaen, gjøm dyna/pleddet etter dere står opp, da ser ikke vaskerene at det er en ekstra person som sover
Altså, haddet det vært en dame du hadde tatt med deg hjem hver kveld, hadde ingen brydd seg.
I verste fall er kompisen din en sommerflørt du har funnet deg der nede
Logget meg inn bare for å svare på dette spørsmålet.

Om kameraten din får sove på rommet kommer veldig an på hvilket hotell dere bor på. Hotellet jeg bodde på i Kos når jeg var der var veldig slappe på sånne ting, så vi hadde en kamerat på rommet hele tiden. Problemet er at på veldig mange hoteller sjekker de hver eneste gjest i alderen 13-30 - spesielt på kveldstid og på de store hotellene?

Hvor skal du bo?
Det er omtrent (om jeg husker riktig) 600 som benytter seg av hotellet. De har visst også en eller annen dude som sånn nattevakt som tar i mot folk osv.

Men satser på at det skal gå greit, kompisen min har uansett et utrolig innstinkt og klarer seg nok ganske fint i de fleste omgivelser.

Om alt skulle gå skeis, så har vi jo flere kompiser spredt rundt på hoteller over halve kos :P

Det kan ikke gå galt! Neste oppgave (om det skulle gå galt) er å overtale andre til å ha han boende, men i rusen fra barstreet skal nok det gå seg til! Får god overtalsevne over øl, men dog er jeg dårlig til å forhandle i fylla!

Philippion Hotell apartmens er hotellet!
Sist endret av heartslava; 4. juli 2012 kl. 23:18.
Og for å fikse problemet med frokosttilbud:
Spis selv først.
Smør matpakke..... til ham....
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. juli 2012 kl. 23:18.
Kanskje lurt å la ham vente i et sted mens dere sjekker inn. Og at dere tar med dere bagen hans inn for ham. Blir litt merkelig om dere er tre som sjekker inn, men kun to som skal bo der.
Sitat av Quehmiellion Vis innlegg
Kanskje lurt å la ham vente i et sted mens dere sjekker inn. Og at dere tar med dere bagen hans inn for ham. Blir litt merkelig om dere er tre som sjekker inn, men kun to som skal bo der.
Vis hele sitatet...
Han flyr en dag ned før oss eller etter oss, så det skal vi nok huske på!
Har bodd på grand hotell i 1 uke der vi leide et enkeltrom og hadde med luftmadrasser! gikk helt fint, null problemer! kjør på
Større hotell = Flere gjester å holde styr på.

Som betyr at det vil være større sjanse for at resepsjonistene vil se på vennen din som en vanlig gjest blandt mange andre. Men likevel er det litt risky.