Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2633
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Hei!

Er på let etter en god barbermaskin. Er fortiden i militæret, og som kjent er barbering en del av hverdagen. Vinterkulda nærmer seg med stormskritt og har derfor bruk for en god barbermaskin som ikke river opp huden.

Har til nå brukt høvel (Gillette) men, ettersom jeg har følsom hud, mye kviser, blir barberingen ofte litt smertefull.

Kunne tenkt meg en maskin innenfor 1000,- prisklassen, og kan gjerne handle fra ebay ol.

Jeg spør her fordi jeg aldri har brukt maskin, og trenger råd fra noen som er kjent innenfor området.

PS: Har vært innom denne tråden : http://freak.no/forum/showthread.php...t=barbermaskin
Fant ikke helt det jeg lette etter.
Sist endret av MrAsrud; 22. januar 2012 kl. 13:11.
Jeg bruker denne og er veldig fornøyd. Har også sensitiv hud og den er ikke smertefull i det hele tatt. Det følger med en slags fuktighetskrem som maskinen kan sprute ut mens man barberer seg. Man kan også bruke den i dusjen. Det er kjempedeilig!

Kjøper du den hos Elkjøp kan du jo bruke 30-dagers garantien hvis du ikke liker den.
Sist endret av Daybreak; 22. januar 2012 kl. 13:40.
Dersom du har sensitiv hud, er det viktigere med god barberskum/gele og at man behandler huden riktig før og etter barbering.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg bruker denne og er veldig fornøyd. Har også sensitiv hud og den er ikke smertefull i det hele tatt. Det følger med en slags fuktighetskrem som maskinen kan sprute ut mens man barberer seg. Man kan også bruke den i dusjen. Det er kjempedeilig!

Kjøper du den hos Elkjøp kan du jo bruke 30-dagers garantien hvis du ikke liker den.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at 30-dagers tingen ikke gjelder for personlig hygiene produkter.

TS; Se på de forskjellige systemene til phillips og braun, de bruker to forskjellige måter å fjerne håret på. Selv liker jeg Phillips best.
Phillips sine Nivea for men er meget gode maskiner.
De aller aller fleste av de kan også benyttes i dusjen, om du liker å barbere deg der / ikke har tid til noe annet.

Har selv en av toppmodellene demmes, men det er jo godt over 1000 kr over ditt budsjett, men vil tro den skate kom med, vil fungere like godt.
Du bruker ikke tilfeldigvis en av de håpløse Gillette barberskum også eller? Fantastisk mye skadelig for huden inni der. Jeg vil påstå at det er viktigst å unngå slike ingredienser, og anbefaler derfor at du bruker en litt bedre krem. Jeg er fornøyd med Dermalogica, bruker denne. Gilette fusion er også veldig skadelig for huden hvis den er veldig sensitiv. Bruker Mach 3, men det er visstnok bedre å bruke en høvel med kun to blader.

Er maskin egentlig bedre enn høvel for sensitiv hud?

Har forøvrig klart å holde acne i sjakk med daglig inntak av grønn te (matcha), dandelion root-tilskudd, zink, betakaroten, denne kremen med 15% cannabis-olje, dermalogica face wash og 8,5 time søvn hver dag.
Sist endret av Chronic420; 22. januar 2012 kl. 14:16.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du bruker ikke tilfeldigvis en av de håpløse Gillette barberskum også eller? Fantastisk mye skadelig for huden inni der. Jeg vil påstå at det er viktigst å unngå slike ingredienser, og anbefaler derfor at du bruker en litt bedre krem. Jeg er fornøyd med Dermalogica, bruker denne. Gilette fusion er også veldig skadelig for huden hvis den er veldig sensitiv. Bruker Mach 3, men det er visstnok bedre å bruke en høvel med kun to blader.

Er maskin egentlig bedre enn høvel for sensitiv hud?

Har forøvrig klart å holde acne i sjakk med daglig inntak av grønn te (matcha), dandelion root-tilskudd, zink, betakaroten, denne kremen med 15% cannabis-olje, dermalogica face wash og 8,5 time søvn hver dag.
Vis hele sitatet...
Det går nok greit om du er villig til å betale 200kr for barberkrem. Selv bruker jeg first price, tror det koster 19kr for en flaske. Den varer ikke så lenge, men den er billig, og den gjør huden myk som ei barnerumpe.
Hva med tradisjonell barbering?

Mildere for huden: Alle bladene som farer over ansiktet og drar og kutter tærer også på huden. Resultatet av barberingen er for mange inngrodde hår, barberkviser og irritasjon. De fleste som begynner med tradisjonell barbering blir kvitt dette problemet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Chronic420 Vis innlegg

Har forøvrig klart å holde acne i sjakk med daglig inntak av grønn te (matcha), dandelion root-tilskudd, zink, betakaroten, denne kremen med 15% cannabis-olje, dermalogica face wash og 8,5 time søvn hver dag.
Vis hele sitatet...
Og jeg har greid meg flott uten alt det tøvet der. Bortkasta penger :-)
Sitat av Ella Vis innlegg
Og jeg har greid meg flott uten alt det tøvet der. Bortkasta penger :-)
Vis hele sitatet...
Det er godt å høre at du har klart deg fint. Ikke alle sliter med acne. Skulle gjerne droppa alt jeg og, men da ser jeg ikke ut.

Tradisjonell barbering skal absolutt vurderes når jeg får råd
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg kan vel bare si som Skateward; Jeg er veldig fornøyd med denne.
Før var jeg nazi på å barbere meg bare det det va litt stubber på ansiktet. Nå liker jeg det bedre å ha litt 3dagers, selv om ikke får skikkelig George Clooney-skjegg. Jeg tar heller og trimmer det når det gårmut av kontroll. Heldigvis er det bare rekrutten de er nazi på at man skal være beibirompe i ansiktet.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Har forøvrig klart å holde acne i sjakk med daglig inntak av grønn te (matcha), dandelion root-tilskudd, zink, betakaroten, denne kremen med 15% cannabis-olje, dermalogica face wash og 8,5 time søvn hver dag.
Vis hele sitatet...
Shit man!
Såvidt jeg orker å vaske fjeset før jeg legger meg.

Men ansiktet mitt er egentlig fortapt, etter flere år med acne er så godt som hele fjeset mitt et stort arr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Tradisjonell barbering skal absolutt vurderes når jeg får råd
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte det startsettet for noen dager siden, og fikk prøvd det i dag.
Må si jeg er imponert! Gillette sin fusion høvel syns jeg lugger i hårene når jeg barberer meg. Merkur høvelen kjente jeg ingenting av, hørte bare en fin lyd av hårene som kuttes. Ingen irritert hud i hele tatt

Skal sies at man må være ekstra forsiktig når man prøver tradisjonell barbering, Gillette's flerblads høvler er nok trygger når det kommer til kutt.

Så les litt eller se videoer før du prøver DE barbering for første gang. Bruk gjerne noen minutter ekstra på badet
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...askin-pt720-17

Anbefaler denne. Er ikke så dyr, men funker fjell.
Litt OT, er det noen som har erfaring med å bruke barberkniver?
synes det ser ganske tøft ut , men har ingen anelse om hvilke ferdigheter det krever og hvor bra barberingen blir.