Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7895
Hei. Har tenkt til å kjøpe meg ny pc, etter jul.
Men har ikke no mer enn 5k å bruke til pc.. Så da lurer jeg på hva dere anbefaler? En gaming pc av noe slag.

Spiller for det meste simulator spill som german truck, euro truck osv. Hender seg jeg spiller litt minecraft. Men det trenger vel man ikke no veldig bra pc til?

Men ettersom jeg nå skal kjøpe meg en pc som faktisk drar noen greie spill, så kommer jrg sikkert til å begynne å spille noen andre spill som mw3, bf3 osv. Gjør ikke noe om det ikke drar alt på full grafikk, men helst om det er mulig å få det ned til den prisen. Har tittet endel de siste dagene, men det billigste jeg kommer er til 5990.- på komplett. Så hadde vært kjempe fint med noen tips!

Skrev med iPhone, så mye mulig det er noe feil her. Har foresten ikke noe greier på pc fra før av, så setter pris på litt hjelp også!:-)
God morgen!

Jeg skal selv ha en ny pc etter jul, min andre klarte jeg og ødlegge, men hvertfall den jeg hadde før var en fra komplett sin "Pc i deler - AMD" jeg ga 2500 for den, spilte helt fin cod/cs på den, null lagg, men nå er jo den forsvunnet, og nå har du en bedre igjen til 3500; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649591

En kamerat har den til 3500, kjøpte den ifjor, den dro crysis om jeg ikke husker helt feil nå, så da har du jo 1500 igjen og bruke, så da kan du jo oppgradere noe på den som du ikke liker og selge det du oppgraderte fra!( f.eks oppgradere prosessoren på den der til denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659868) :-)

God jul, ha en fortreffelig dag!

EDIT; Skal selv kjøpe den pcn til 3500 etter jul :-) Spiller som oftest COD og CS!
Sist endret av julenissenhoho; 24. desember 2011 kl. 07:25.
Kjøp deg en brukt en. Du får nesten splitter nye som har ramlet utrolig mye i pris på å ha forlatt butikken før du kjøper den. Sjekk på Finn !
Sitat av Debattkveleren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ville heller tatt Komplett sin ferdig pakke. Du har jo kun gått etter det billigste du fant..

Men til TS, spar til 7500 kroner så får du en MYE bedre maskin (OM du har muligheten til det)
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, eller der.. Er 2 forskjellige skjermkort på den, Geforce og Radeon, etter din smak selvsagt:-)
Se her, ja! Renner inn med svar! (:

Ja, den du linka til Julenissen, har jeg allerede sett på. Men er egentlig helt blank på dette. Så om det er intel eller AMD, sier meg egentlig ingenting. Men vet at kompisen min kjøpte seg en gaming pc til 10k i sommer, den var det vel i5 eller i7 om jeg ikke husker helt feil.. Men har lest litt rundt, å det sies at det er ikke mye forskjell på de to?
Å jeg som ikke spiller noe særlig store spill, trenger vel ikke en såpass kraftig pc?

Å den du hadde der Julenissen, må jeg vel bygge selv? (:

Takk for alle svar!
Sist endret av Nicklasb; 24. desember 2011 kl. 07:54. Grunn: Skrivefeil
Du bør bygge selv, ja.
Om du skal ha en maskin som koster såpass lite så ville jeg gått for AMD, men om du går for en maskin til 5-6k så vill jeg gått for en Intel i5 2500K

i7 og i5 merker du ikke stor forskjell på med mindre du driver med ting som krever mye CPU, de fleste spillene krever mest GPU idag (Skjermkortet)
Skjønner, å bygge den skal ikke være noe problem.

Ja, har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 , men er det noen mulighet for å få den billigere mon tro?

Ja, hehe. Begynner å bli små lei av å spille på en Gud veit å gammel pc. Som så vidt drar ETS på laveste grafikken, og CSS lagger faktisk. Så kjøper meg nok en pc samme hvordan den er. Men vil helst ha en som duger opp til 5k. Men har forelsket meg i den "Komplett Crazy Christmas Gamer", så får håpe det blir litt mer penger til jul enn det jeg har regnet ut. Men er det ikke mulig å få bygd den pc'n selv? Så den blir litt billigere?
Sitat av Nicklasb Vis innlegg
Skjønner, å bygge den skal ikke være noe problem.

Ja, har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 , men er det noen mulighet for å få den billigere mon tro?

Ja, hehe. Begynner å bli små lei av å spille på en Gud veit å gammel pc. Som så vidt drar ETS på laveste grafikken, og CSS lagger faktisk. Så kjøper meg nok en pc samme hvordan den er. Men vil helst ha en som duger opp til 5k. Men har forelsket meg i den "Komplett Crazy Christmas Gamer", så får håpe det blir litt mer penger til jul enn det jeg har regnet ut. Men er det ikke mulig å få bygd den pc'n selv? Så den blir litt billigere?
Vis hele sitatet...
Hei igjen!

IKKE kjøp "Komplett Crazy Christmas Gamer" er ikke av egen erfaring, men er av at de fleste klager på den, at den ikke drar spill helt fint osv. En kompis skulle kjøpe den, men så testa han den hos en annen, da ble det ikke noe.

Er AMD det burde gå i da, som Settoz sier. :-) Bygge en pc er ikke så vanskelig som du skal tro det er, du får med en beskrivelse til hver minste ting. Og du har vel kanskje noen kompiser ellernoe som kan litt? hehe
Jeg brukte 40-50 minutter min første gang jeg skulle bygge en pc, og jeg har egentlig ikke NOE tolmodighet til å bygge en PC, men det gikk!
Sist endret av julenissenhoho; 24. desember 2011 kl. 08:29.
Hvorfor ikke bare spare en tusenlapp og to til ?
Den er grei vett! da blir det vel til at jeg bestiller idag, for da har jeg enda litt penger å gå på!

Ja, kjenner en del som kan det å bygge litt kjedelig å ha en pc som ikke drar noe da kompisa har pc'er som drar crysis osv lett. ikke at jeg skal ha det.

Spare på penger på hva?

Takker igjen for kjappe svar!
Sitat av Nicklasb Vis innlegg
Den er grei vett! da blir det vel til at jeg bestiller idag, for da har jeg enda litt penger å gå på!

Ja, kjenner en del som kan det å bygge litt kjedelig å ha en pc som ikke drar noe da kompisa har pc'er som drar crysis osv lett. ikke at jeg skal ha det.

Spare på penger på hva?

Takker igjen for kjappe svar!
Vis hele sitatet...
Hehe, vært der jeg også! Null problem, god jul!
Hehe, bra det!

Ha en god jul du å!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Debattkveleren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar heilt feil her så passer ikke prossessoren til hk'et.
Med mindre socket 775 passer i 1155.
Du mangler også ram i shoppinglista..

Satt opp dette forslaget..
Takk for alle svar

Hvem av pcene synes dere er best da? Av de som er nevnt her?

God jul!
Antar du kun vil ha stasjonær? Er fine bærbare til rundt 5000,- som kjører dagens spill ganske bra
Ja, helst stasjonær ja

Ja, har sett. Men vil helst ha stadjonær
Sitat av r0bin Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar heilt feil her så passer ikke prossessoren til hk'et.
Med mindre socket 775 passer i 1155.
Du mangler også ram i shoppinglista..

Satt opp dette forslaget..
Vis hele sitatet...
Du burde gå får denne!
Ja, men der er det vel ikke med operativsystem? Å når jeg tar med det i handlevognen, så blir det jo enda litt dyrere ..

Ja, får se hva som skjer! Viser seg at jeg kan bruke 6k, til pc! Så har noen noen andre tips?
Takker for alle tips så langt!
Du skaffer deg Windows 7 gratis fra nett så da sparer du 800kr!
Ja, gjort det før.. Men det ble piratkopiert. Å da ble alt helt mongo!

Men hvem pc hadde dere valgt om dere hadde 6000.- å bruke?:-)

For de som ikke har fått det med seg, så har jeg 6k å bruke til pc, isteden for 5k som jeg har skrevet!

Måårn, sorry maset! Men er så ivrig etter ny pc nå, så er umulig å holde seg! :-)

Så da lurer jeg på om denne : http://www.komplett.no/k/cart.aspx duger?

Takk igjen!

Hmm.. Skjønner meg ikke på dette forumet enda, så det jeg skriver kommer opp i samme som jeg skrev tidligere. Men dere skjønner?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Til og med jeg som har mac vet at AMD kan gå å suge baller...

Intel <3
6300 for selve maskina, windows 7 skaffer du gratis fra nettet, fungerer helt perfekt bare du vet hvordan det gjøres får du ikke til spør du en kamerat
Takk Ja, men er det noen mulighet for at det ikke blir piratkopiert? Eller blir det det uansett?
Sitat av Huzzefelt Vis innlegg
Til og med jeg som har mac vet at AMD kan gå å suge baller...

Intel <3
Vis hele sitatet...
Nei, det AMD-oppsettet yter bedre enn det billige-Inteloppsettet der! Dog, pcer på høyere budsjett er det best å kjøpe Intel!

PS. Ser at folk ikke legger på HDD, har TS det? For ellers er det jo heller ingen vits å laste ned OS om man ikke har noe å kjøre det på!
Når du har funnet ut hvilke komponenter du skal kjøpe så bør du skjekke priser hos andre nettbutikker enn komplett.no

komplett.no er absolutt ikke den billigste nettbutikken.