Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3004
Hei freaks!
Jeg er ikke ute etter moraltaler, hva jeg burde gjøre eller noe lignende, jeg vil bare ha svar på ett spørsmål.

Jeg fant en iPhone 4 på bussen hjem fra byen sist uke, men jeg kan ikke bruke den. Det står at jeg må koble den til iTunes, og når jeg gjør det kommer det opp en varselboks som informerer om at jeg må koble den til "Navn Navnesen" sin PC.

Er det mulig for meg å hacke, jailbreake telefonen på noen som helst måte som gjør sånn at jeg kan bruke den?
Du gjenoppretter Iphonen til fabrikkstandard for å fjerne telefonkode. Dette gjøres via Itunes.
Sett den i DFU modus og last inn nytt os
Mener det skal gå an å gjenopprette den, så er alt fra start igjen.. Men er litt usikker.
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Sett den i DFU modus og last inn nytt os
Vis hele sitatet...
Tank you må prøve det så fort jeg finner iphonekabel.
Hvis du har navnet på vedkomende så kan du jo ringe han/hun og spørre om loginnkoden.
Mener at politiet fant eksen min sin stjålede iphone ved å bare anmelde saken og vente på at tyven skulle gjøre den samme feilen som du gjør nå
Kjipt at det finnes drittunger som deg som "har lyst på iPhone" og stjeler andre sin eiendom. Håper du blir tatt.

Har selv blitt frastjålet mobil og det er dritt. Heldigvis i dag har jeg iphone som er lett å spore opp om den havner i gale hender eller om jeg mister den
Sist endret av mo3; 10. oktober 2011 kl. 03:26.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Såvidt jeg husker (nå er det en stund siden jeg har drevet med iPhone), så er det mulig å spoofe IMEI-nummeret, slik at det ikke blir mulig å spore. Dette er ulovlig, men det skal gå an. Jeg synes dette blir for mye styr for en liten filletelefon...
Det lureste hadde vært å gi tilbake iPhonen, kanskje du får finnerlønn? Uansett, kjempe kjekt å skrive meldinger på en iPhone du ikke har fått/kjøpt.. OG btw, hadde det ikke vært kjipt om du hadde mista din og noen tok den? Og hvor kjekt hadde det ikke vært om han kom tilbake med den?
Hadde det vært min iPhone og jeg hadde funnet ut at du hadde tatt den og ikke ville gi den tilbake, så hadde jeg nok kommet på døra de å gitt deg en real omgang uansett hvor ung du er.

Sånne som deg er det som gjør at vi hater shitkids som tar det de føler for å ta.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Lever den tilbake, du har rett på 20% finnerlønn ved lov.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Lever den tilbake, du har rett på 20% finnerlønn ved lov.
Vis hele sitatet...
Jeg likte den delen hvor du inkluderte kilder.
§ 9. Finnaren kan nekta å gjeva hittegodset frå seg til eigaren før eigaren har svara ei høveleg finnarløn og den kostnaden som finnaren har havt med godset. Vert ikkje partane samde, fastset politiet kor mykje finnaren skal ha. For slikt gods som er nemnt i § 3, kan det ikkje krevjast finnarløn.
Hittegods som politiet har teke vare på, skal eigaren berre få att mot å yta så stor finnarløn som politiet fastset, så nær som når det gjeld gods som nemnt i § 3 eller det er gjeve avkall på finnarløn eller finnaren samtykkjer.
Når finnarløn vert fastsett, skal det takast omsyn til kva slag gods det gjeld, kva verde det har, kva stad det er funne og andre omstende i samband med funnet. Finnarløn bør vanleg ikkje setjast til meir enn 20 prosent og ikkje over kr. 15 når verdet på godset er kr. 100 eller mindre, 15 prosent, men ikkje over kr. 50 på større verde til det kjem opp i kr. 500 og ikkje meir enn 10 prosent når verdet er over kr. 500.
Finnarløn som politiet har godskrive finnaren, skal gå til statskassa om finnaren ikkje melder seg og krev pengane innan 3 månader etter at han har fått varsel.
Vis hele sitatet...
Ref: http://www.lovdata.no/all/hl-19530529-003.html#9

Forøvrig kan de spore deg på IMEI, og vil mest sannsynlig gjøre det om saken blir anmeldt. Det er såfall min erfaring fra Vestlandet. (Nei, jeg har ikke vært på den kriminelle siden av saken)
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Jeg likte den delen hvor du inkluderte kilder.


Ref: http://www.lovdata.no/all/hl-19530529-003.html#9

Forøvrig kan de spore deg på IMEI, og vil mest sannsynlig gjøre det om saken blir anmeldt. Det er såfall min erfaring fra Vestlandet. (Nei, jeg har ikke vært på den kriminelle siden av saken)
Vis hele sitatet...
Hadde time og hadde rett og slett ikke tid å finne frem kildene, men setter virkelig pris på at du gjorde det for meg, takk kjære sunnmøring
Vent noen uker eller en måned med å slå på mobilen, tror ikke politiet driver en måned med sporing. Har spurt politier om dette før, men de sier at de ikke har tid eller ressurser til dette.

Vet ikke om det går ann å spore den når den er av, om den kan, så dekk den med bly, så får ingen kontakt med den.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Holder å legge aleminiumsfolie rundt
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Vet ikke om det går ann å spore den når den er av, om den kan, så dekk den med bly, så får ingen kontakt med den.
Vis hele sitatet...
Eventuelt ikke skru den på.