Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1007
Hei

Fant plutselig ut at det er noe galt med mikrofon min på mitt 3 månders gamle headset ASUS ROG VULCAN PRO

De virker ikke som mikrofon er 'sensitiv' nok, må ha den inni munnen for den skal fange opp stemmen min, men når den faktisk fanger opp stemmen min høres det ut som jeg har en genser framfor mikrofon. Den er helt utrolig lav og høres at det er noe galt me den.

Noen tips hva så kan være galt? er sånn type mic man kan ta ut og inn..
Regner med at du har prøvd å skru opp sensitiviteten i kontrollpanelet?
Skadet membran, eller støv på den.
Sneakey
Trådstarter
Hvordan fikser jeg dette? takker for svar!
Vil tror det er veldig vanskelig å fikse dette selv. Hadde jeg vært deg ville jeg bare kjøpt en ny mic. Kan ikke koste mye. Hvis det bare er snakk om en slik 3.5mm sak?
Jeg har en bord-mic som gjengir lyder litt spakt og løsningen ble å løfte signalet i Realtek panelet. Bilde som forklarer hvordan det ble gjort
Asus Rog Vulcan Pro har avtagbar mic, som du sikkert vet, og da kan du bruke noen kroner på en ny en slik som foreslått av SveinKB om tipset mitt ikke funker.