Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 8156
Er det noen som vet hvordan man lurer en løgndetektor?
Har sett mye på film at folk klarer å lyge uten at løgndetektoren merker det.
Noen som har erfaringer med det?
Hmmf.. Det går vell kanskje ann å legge deg selv i en slags transe (hypnose) som forteller deg selv at X er usant/sant...
Altså, du tror selv på det du sier.
Sist endret av RampLest; 22. januar 2008 kl. 16:01.
Sitat av RampLest
Hmmf.. Det går vell kanskje ann å legge deg selv i en slags transe (hypnose) som forteller deg selv at X er usant/sant...
Altså, du tror selv på det du sier.
Vis hele sitatet...
Hypnose er verken en transe eller tilstand.
Sitat av Dani87
Hypnose er verken en transe eller tilstand.
Vis hele sitatet...
Om du har peiling kan du vell si hva det er da, tough
Sitat av RampLest
Hmmf.. Det går vell kanskje ann å legge deg selv i en slags transe (hypnose) som forteller deg selv at X er usant/sant...
Altså, du tror selv på det du sier.
Vis hele sitatet...
...å hvordan gjør jeg det?
Les om hvordan en løgndetektor fungerer. Da finner du ut hvordan du kan lure den.

PS: IMHO er løgndetektor noe piss.
Sist endret av Marjo; 22. januar 2008 kl. 16:08.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Ganske vanseklig å lure en Løyndetektor, de fleste løyndetektorer er ganske sensetive
Feks:

Du lyger til et spørsmål mens du er oppkoblet til en Løyndetekor, når du har svart så vet du inni deg at du lyger, da stiger andrenalinen din og da banker hjertet fortere, dette oppfatter Løyndetektoren.

Vist jeg ikke tar helt feil.

BTW ikke tro på alt som skjer i film, det meste er bare piss
Det første du kan gjøre er jo å sjekke om du kan bli enkelt hypnotisert, det du da kan gjøre er å se opp, om hele høyet da blir hvit kan du lett bli hypnotisert (kommer ikke på om du skal se opp eller ned, men du får prøve:P)

Etter det kan du vell starte med å lese boken selvhypnose av Carlenius og Stubsjøen (Har den sikkert på biblioteket, om ikke, kan du spørre om de har den på et annet bibliotek, deretter spørre om de der kan sende den til ditt bibliotek)

Lykke til, aner ikke om dette vil fungere!

EDIT: Men vil også nevne at hypnose er en avslappningsteknikk, og kan kurrere en del ting: som f.eks. slutte å røyke (vet ikke om dette er noe å stole på, men jeg har en tro på det)
Sist endret av RampLest; 22. januar 2008 kl. 16:13.
Sitat av Marjo
PS: IMHO er løgndetektor noe piss.
Vis hele sitatet...
Vil bare vite åssn man gjør det, sånn i tifelle jeg kommer borti en sak der jeg blir avhørt og evt. må gjennom en løgndetektor test ( lite sansynlig, men men..)
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Tror ikke Norge bruker Løyndetektorer i avhør, da skulle det vært ganske alvorligt viss di skulle finne på å bruke det..
Sitat av DannyFugl
Tror ikke Norge bruker Løyndetektorer i avhør, da skulle det vært ganske alvorligt viss di skulle finne på å bruke det..
Vis hele sitatet...
You never know
En løgndetektor test kan vel ikke brukes som direkte bevis? Men mere som et " hint " til om du lyger eller ikke
Løgndetektorer måler først og fremst elektrisk ledeevne i håndflatene. Tanken bak det er at de fleste begynner å svette aldri så lite når de lyver. Men siden folk er forskjellige gjelder ikke dette absolutt alle.

Det eneste man bruker løgndetektorer til er å lure folk til å tilstå. Utfallet av testen er ikke gyldig bevis, selv ikke i USA.
leste om dette for en stund siden... orker ikke google etter det nå siden det er litt care og brukes -MINIMALT- i Norge.

noen av triksene jeg husker:
tegnestift i skoen som du trør på under kontrollspørsmålene for å øke utslagene på sensoren
bite seg selv i tunga, samme som over
bevegelse aka sitte urolig i stolen

disse to er triks som "leseren" er klar over... så han vil være på vakt for å se etter disse

det beste trikset er å overreagere og bli sint under kontrollspørsmålene

PS. så en dokumentar for noen uker siden, der var det en som holdt kurs i hvordan man skulle lure en løgndetektor... du kan jo reise til USA å delta på et av disse...
99.9% sjanse for at du ikke kommer til å få bruk for det som står her. Løgndetektor er ikke gyldig bevis i Norge.

Har hørt at du kan lure den ved å tenke på ting som f.eks da du kjøpe deg en thailands hore etc.
Sist endret av Volch0k; 22. januar 2008 kl. 16:27.
Jeg har en kamerat som testa en løgndetektor på universitetet i oslo en gang. Han røyka 20 om dagen, og de gutta som drev med den detektoren spurte om han røyka. Nei, sa han. Og de trodde på det

Poenget er vel at en løgndetekor finner ikke ut om du lyver , hvis du ikke blir nervøs når du lyver. Den kan jo bare måle fysiske utslag i kroppen, som økning av puls, svetting, osv. Så hvis du tror på løgnen din selv, så burde det være umulig å finne ut av.
Sitat av RampLest
Det første du kan gjøre er jo å sjekke om du kan bli enkelt hypnotisert, det du da kan gjøre er å se opp, om hele høyet da blir hvit kan du lett bli hypnotisert (kommer ikke på om du skal se opp eller ned, men du får prøve:P)
Vis hele sitatet...
Det der var ikke annet en 100% bullshit!
Og jo, med litt trening er det fult mulig og jukse på en løgndetektortest.
EOD.
Jeg husker jeg så en film hvor fyren som ble spurt hadde en spiker i skoen han presset på hver gang han svarte på noen/alle spørsmålene. Tror det var en kjent film, men vet ikke om, det virker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Norske domstoler godtar ikkje løgndetektortester ført som bevis, fordi det ikkje er spesielt påliteleg. Derfor bryr ikkje politiet seg om slikt heller, heldigvis!
Men hadde vert litt fett å kunne lure en løgndetektor da
Sitat av torsken
Det der var ikke annet en 100% bullshit!
Og jo, med litt trening er det fult mulig og jukse på en løgndetektortest.
EOD.
Vis hele sitatet...
Du kan vell fortelle oss litt om dette du da, siden du har en så god ekspertise innen dette emnet. Høres såfall slik ut
Den en av måtene du kan lure en løgndetektor er å bruke knipemusklene i rompa di alt du kan mens du tar testen. Blodtrykket ditt øker en del og da klarer ikke løgndetektor-mannen og skille fra løgn og ærlighet.

Dette er ikke kødd.
Sist endret av Pagliacci; 22. januar 2008 kl. 16:52.
Jeg greier ihvertfall å lure den løgndetektoren man kan få på mobilen! Den fra Jamba!
tviler på du klarer å lure en ekte^^
Grunnen til at det ikke godtas som bevis er vel at man kan bli uskyldig dømt.
Dvs, man er klar over at man er koblet til løgndetektor, slår den ut er det over og ut. Så du blir rett og slett nervøs og håper at den ikke vil slå ut (selv om du snakker 100% sant).
Enig med at løgndetektorer ikke er serlig pålitelige.
Hadde jeg vært kobla til en løgndetektor for noe alvorlig hadde hjerte dunka fort nok fra før.
Du kan jo fake at du er drit nervøs da sikkert en dårlig utvei da men.
Sitat av naiSt
tegnestift i skoen som du trør på under kontrollspørsmålene for å øke utslagene på sensoren
Vis hele sitatet...
På en test vil du først få kontroll spørsmål, som hva heter du osv. Vis du tråkker på en tegnstift, på kontroll spørsmålene vil det komme opp som om du lyver. Dette vil være veldig rart, og de vil enten tro du lyver eller at det er noe feil med maskinen.

Men du skal ikke ha noe på føttene mens du tar en løyndetektor test, det er veldig lett å se vis du biter deg i tungen så egentlig er det bare å bli god til å lyve som er "trikset" i en løyndetektor test.
Å holde pusten skal vist være et triks for å øke pulsen.
Kan derfor brukes til å "lure" en løgndetektor (og han som analyserer resultatet) siden puls er en av parameterene som måles.
I hvertfall kan dette gjøre resultatet ubrukelig.
Sitat av dggr
Å holde pusten skal vist være et triks for å øke pulsen.
Kan derfor brukes til å "lure" en løgndetektor (og han som analyserer resultatet) siden puls er en av parameterene som måles.
I hvertfall kan dette gjøre resultatet ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang prøvd å se på en som holder pusten ??
du ser ganske gått at de jør det så det er ikke en måte å "lure" en løgndetektor på.
Sitat av Scr0tum
Den en av måtene du kan lure en løgndetektor er å bruke knipemusklene i rompa di alt du kan mens du tar testen. Blodtrykket ditt øker en del og da klarer ikke løgndetektor-mannen og skille fra løgn og ærlighet.

Dette er ikke kødd.
Vis hele sitatet...
As seen on Harsh Times riktgnok klarer han ikke å lure den der men..
Mener å huske at jeg så på 60 minutes, evt. noe mindre seriøst på discovery, at en kar mente han kunne lære opp hvem-som-helst innen 20min eller noe til å kunne lure en løgndetektortest.

I USA så kan ikke politiet kreve å teste deg med en løgndetektor (polygraph), men det kan brukes i retten hvis dommeren godtar det (og da må også den som tar testen godta å ta testen også selvsagt). Uansett hva testen sier så vil det nok ikke kunne dømme noen, men være med blant et sett av indisier.

Løgndetekoren fungerer ved at en kyndig person tolker visse kroppsignaler med en maskin (det er ikke slik at den "piper" ved gale svar, personen leser av noen grafer eller verdier og gjør opp en kvalifisert mening om det han måler). Sålenge du kan styre de kroppsignalene som måles så burde det være en smal sak å lure den. En bra begynnelse vil nok være å ikke være følelsesmessig bundet til de svarene du gir idet du gir dem, samt heller ikke overfokusere på at du skal styre svarene en bestemt retning.
Sist endret av Kinseek; 23. januar 2008 kl. 17:52.
Jeg fant denne artikkelen på internett

http://www.police-test.net/services.htm
Sitat av terracotta
As seen on Harsh Times riktgnok klarer han ikke å lure den der men..
Vis hele sitatet...
Kildene er ikke fra en film, men en dokumentar på NRK for et-to uker siden. Dokumentaren handlet om løgner og da snakket en profesjonell løgndetektor-kar at han hadde prøvd å lure detektoren selv. Siden det er så mye hovedårer rundt det område så skyter all blodet rundt i kroppen at blodtrykket øker og dermed får løgndetektoren til å reagere som bare f... hele tiden. Dermen vil den ikke finne ut hva som er løgn eller sannhet.

Ikke stol på film som kilde. Det er som å ikke vite forskjellen mellom IkkePedia og Wikipedia...

Du kan lure en detektor slik..
hva het han fyren?
Har desverre ingen aning, men var som sagt en del av en dokumentar om løgn. Gikk på NRK 1 2 eller 3 for et par uker siden.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
"It's not a lie, if you belive in it!"
-George Costanza
En løgndetektor funker ikke på noen vitenskapelig måte. "Offeret" lures til å snakke sant.

De som ikke tror meg kan kikke her. Ok tekster, med det som kan ansees som sikre kilder.

PDF-bok om temaet og hvordan man kan lure en "løgndetektor".
Sist endret av cruto; 24. januar 2008 kl. 10:50.
..............hæ.......