Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 631
Hei, jeg spiller en del spill som blant annet CSGO, hvor jeg er avhengig av og kunne "høre" det andre laget bra når de beveger seg osv.

DERSOM, og dersom det blir gaming headset, så skal jeg gå for denne:

https://www.komplett.no/product/1202...g-headset-sort

Spørsmålet før dette: kan jeg "konfigurere" mine apple airpods / jbl tune 230NC, slik at disse duger mer enn nok, slik at jeg slipper å kjøpe headsettet?

Det er ikke penger eller gjerrighet det står på, men plass. Jeg tenker først og fremst: hvorfor kjøpe 2 forskjellige headsets, når jeg kan bruke 1 til begge deler? Men så klart, om dette ikke går, så kjøper jeg dette headsettet.

Men er først interresert i å vite om det er noe måte å konfigurere/manipulere øretelefonene slik at dem duger mer enn nok.

Noen her som spiller med airpods og kan fortelle?
Airpods duger ikke. Kjøp Logitech G Pro X, billig å utrolig bra headset.
Jeg hadde kjøpt beyerdynamic dt 990 pro fremfor et gaming headset det er sikkert. Åpne hodetelefoner gjengir et mye bedre bilde av lyden med tanke på plassering av fotsteg.

Min personlige favoritt når det kommer til budsjett gaming lyd har vært audio technica ath ad1000x.

Men de produserer de ikke lenger og har skutt opp i pris. Eneste jeg ikke liker like godt med beyerdynamic er at de er tunet litt forskjellig, for de har mer midbass litt mer bass og litt lavere diskant.

Det du vil ha i et fps spill er diskant, høres kanskje rart ut. Men det er det som lettest pinpointer hvor folk er.

Merk dog, du må ha en slags mikrofon utenom. Men det selges på Elkjøp. Ikke bruk mye penger på det med mindre du kjøper et lydkort. Da hadde jeg kanskje tenkt på en brukt en på finn eller noe med xlr og cardoid.

Du vil få mer utav beyerdynamic med et usb lydkort. Men trenger ikke legge veldig mye penger i det.

Og det ligger gratis programvare på GitHub for å tune headsettet med egne profiler, ikke til gaming da. Men ut ifra det jeg har sagt her ser du ca hvor du bør endre.

Dette er studio utstyr og vil gjøre en bedre jobb enn alle gimmick gaming headsets I de aller fleste situasjoner.

Equalizer apo er programmet jeg bruker meget fornøyd. Er gratis, og de har support for flere tusen headsets på GitHub det fins en stor reddit tråd om det.

Hilsen en som bruker alt for mye penger på lyd
Det vil nok bli for høy forsinkelse siden det er bluetooth.
Du burde heller kjøpe åpne studiohodetelefoner og en modmic eller en mic som står på bordet.
Bruker Philips Fidelio X2HR(https://www.komplett.no/product/1160...-over-ear-sort) med Modmic selv.

Mikrofonen er helt OK, lyden er bra og det er behagelig å ha på over lenger tid.
morkakespisende
Yo! Uansett hva slags headset du går for--så er CS:GO er kjent for å kødde med visse Bluetooth-tilkoblinger. Noe med kanalene som brukes, og at det ikke er lett å bytte mellom disse sømløst/in-game. Lykke til!