Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 5244
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det er alltid fascinerende å finne skapninger som kjenner sannheten og meg bedre enn meg selv. Du mener vel også at Roger Waters står på Russlands side og ikke menneskehetens?
Vis hele sitatet...
Jeg ga et eksempel på hvor du kan gå for å ettergå påstandene du finner i dine kilder, og viser til at du nærmest aktivt må unngå det fordi det er så tilgjengelig. Det rokker ved hele tanken din om at absolutt alt er en del av en større agenda og at det ikke finnes objektive fakta, bare diffuse tanker om at sannheten må ligget et sted midt i mellom noen ytterpunkter, uten å engang reflektere over at det ene ytterpunktet gjerne er helt absurd.

Det er helt irrelevant hva jeg tenker og mener om Roger Waters, det er en sånn klassisk stråmann folk som deg slenger ut når de blir stilt mot veggen. Jeg kan svare på påstanden din, men da gir jeg samtidig legitimitet til stråmannen, samt fører diskusjonen vekk fra det som ble diskutert. Eller så kan jeg ignorere den og deg og dine meningsfeller ser på det som en gotcha.

Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det enkleste innen all aktivitet er "follow the money" lenge var Herald Tribune ikke eiet av noe nettverk, og etter at HT ble kjøpt og betalt var RT eneste uten statlig eller nettverkeierskap, RT er pr i dag en eiet kilde hvilket gir oss 2 kjente kilder til sannhet: Julian Assange og Edward Snowden. Men det har blitt stille rundt disse også. Det siste som kom ut av selvstendige nyhetskilder var filmen Sound of Freedom( https://www.imdb.com/title/tt7599146/ )
Vis hele sitatet...
Hva er det du babler om? RT er, og har alltid vært, kontrollert av russiske myndigheter. At du tror noe annet sier ekstremt mye om din evne til kildekritikk.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det rokker ved hele tanken din
Vis hele sitatet...
Ad hominem er alltid vakkert.

Sitat av Deezire Vis innlegg
det er en sånn klassisk stråmann folk som deg slenger ut når de blir stilt mot veggen.
Vis hele sitatet...
... og det er mere av det.
Sist endret av ketoDaddy; 21. november 2023 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Ad hominem er alltid vakkert.

... og det er mere av det.
Vis hele sitatet...

Hvis du skal beskylde noen for ad hominem-argumenter, er det greit at du vet hva det betyr først.
Ehhh, Ad hominem er pesonangrep, han forteller meg hva jeg mener ut ifra en eller annen stereotyp "konspirasjonsteoretiker" eller "rassist".

Akkurat som politiske debatanter kunne kalle motparten rassist på 80-tallet for å vinne debatten på walkover, kan man i disse dager klandre andre for konspirasjonsteori for å vinne en debatt.
Sist endret av ketoDaddy; 21. november 2023 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan vi ikke heller gå tilbake til der du kaller en middelmådig spillefilm for "selvstendig nyhetskilde"?
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Ad hominem er alltid vakkert.

... og det er mere av det.
Vis hele sitatet...
Beklager, men beleilig nok glemte du vist å respondere på denne delen av Deezire sin post.

Hva er det du babler om? RT er, og har alltid vært, kontrollert av russiske myndigheter. At du tror noe annet sier ekstremt mye om din evne til kildekritikk
Vis hele sitatet...
Jeg er spent på hva du har å si.
Sitat av Inpektør Snusen Vis innlegg
I saken om den spesielle militær operasjonen så har jeg konkludert med at Ukraina er fullt av nasister som prøvde seg på etnisk rensking av den russiske delen av landet, og vestlig media preiker kun piss når de påstår til det kvalmende at det hele var et uprovosert angrep.

Og skjønt det ikke nødvendigvis skremmer meg at folk flest i det man kaller for demokratier bare aksepterer hva de blir informert om å tro, så kjeder det meg.

Jeg trenger noe mer enn bare den der tilbedelsen av staten gjennom media, liksom, fordi hjernen min er lur og ikke dum og den blir frustrert av dumhet.

Som eksempel, hvorfor ble det ingen situasjoner hvor israelerne støtte på Hamas-terrorister og havnet i en gissel-situasjon?
Jo det ble det men israelerne dreper alt som rører på seg inkludert evnt. gisler.
Det blir man bare ikke fortalt fordi da hadde kanskje folk forstått at mange israelere ble drept av IDF og ikke Hamas.
Vis hele sitatet...

mulig å være så blåst?
- til trådens tema og in.pektørens forespørsel om alternative kilder til nyheter/informasjon
denne er nevnt før, og er "vestlig" men med dypere og bredere fokus enn massemedier her
og presenterer mange interessante stemmer i denne tidens melodi, eller såpeopera ?
-
https://consortiumnews.com/
-
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert...onsortium_news

" Robert Earle Parry (June 24, 1949 – January 27, 2018) was an American investigative journalist.
He was known for his role in covering the Iran–Contra affair for the Associated Press (AP) and Newsweek,
including breaking the Psychological Operations in Guerrilla Warfare (CIA manual provided to the Nicaraguan contras)
and the CIA involvement in Contra cocaine trafficking in the U.S. scandal in 1985.
He was awarded the George Polk Award for National Reporting in 1984 and the I.F. Stone Medal
for Journalistic Independence by Harvard's Nieman Foundation in 2015.
Parry was the editor of Consortium News (consortiumnews.com) from 1995 until his death in 2018 "
-
Consortium har også et rikholdig arkiv fra forne dager
( scroll/rull ned på siden og se til høyre )
Sist endret av herognå; 24. november 2023 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.