Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3552
her kommer det en bilderepotasje fra husebyskogen som nå skal bli gjæra inn og den nye amerikanske ambassaden skal bli nygget der. husebyskogen ligger rett ved kontorbyggene og områden til militæret. her lå også forsvarets overkommando før.

første objekt er en bunker fra krigen:

denne bunkeren har innganger på begge sider, og fire hull å skyte med gevær fra.
inne i bunkeren luktet det svidd etter at noen hadde lekt med fyrværkeri

andre objekt er bua til bueskyterne:

denne bua var før brukt av bueskyterne i militæret som øvde på bueskyting.
nå var bua åpen så vi kunne gå inn.




her er det største rommet på bua. dette rommet ser ikke særlig fint ut lenger ettersom noen romfolk/rumenere/sigøynere har bodd der. jeg gikk ikke inn siden det var veldig rotete og det luktet forferdelig vondt.




her er rom nummer to. inngangen var sperret igjen av en av blinkene som bueskyterne brukte når de var der.

siste objekt er en til bunker:

denne er identisk til den første, bortsett fra at den har fått et hull foran.

ellers lå det masse annet søppel fra romfolk/rumenere/sigøynere som hadde bodd der spredd rundt om i skogen. det lå også en del rødfis der fra millitæret.

jeg har flere bilder hvis noen er interrisert
Ha, morsomt å se bilder fra skogen som jeg har 20 sekunder utenfor døra her. Har hatt mye gøy med både bunkere, akebakke og bueskytterjorde gjennom barndommen. Trist vi ikke greide å stoppe den ambassaden.
Interessante bilder. Legg gjerne ut flere!
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av Mokko Vis innlegg
Ha, morsomt å se bilder fra skogen som jeg har 20 sekunder utenfor døra her. Har hatt mye gøy med både bunkere, akebakke og bueskytterjorde gjennom barndommen. Trist vi ikke greide å stoppe den ambassaden.
Vis hele sitatet...
Hadde man greid å stoppe dem hadde de slått tilbake med mistanker om produksjon av WMD og bombet hele skogen tilbake til konglestadiet.
Kan du fortelle meg hvor dette er? Fant flere steder etter litt tafatt googling, usikker på hviket det er.
Utrolig fett! Hvor ligger denne skogen? I Oslo, eller? Skal innover til helga, hadde vært kult å sjekke det ut hvis det ikke har blitt gjerda inn til da.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Kan du fortelle meg hvor dette er? Fant flere steder etter litt tafatt googling, usikker på hviket det er.
Vis hele sitatet...
Det ligger rett ved garden og huseby skole. Husker jeg gikk å samla rødfis som liten
Har også hengt en del i den skogen, bueskytterbanen der var ikke bare for militæret, har selv gått på bueskytterkurs der :P
Skogen strekker seg helt fra litt forbi gardeleiren oppe ved Hovseter T-banestasjon og ned til litt nedenfor makrellbekken T-banestasjon (ish). Ambassaden skal bygges om jeg har forstått det rett, sånn ca på den plenen ved bueskytterklubbhuset, ved siden av Njårdhallen på makrellbekken.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Kan du fortelle meg hvor dette er? Fant flere steder etter litt tafatt googling, usikker på hviket det er.
Vis hele sitatet...
Hvis du finner krysset mellom Sørkedalsveien og Morgedalsvegen, så skal ambassaden ligge på den grønne sletta du ser der. Også omtrent der bueskytterbua ligger, også strekker skogen seg oppover mot Gardeleieren. Har blitt mye røfissamling på meg der også.
T-bane Ta linje 2 (Østerås) og gå av ved Hovseter (hvis jeg husker riktig), med en gang du kommer opp trappene fra perroongen ser du veikrysset til Huseby leir, gå mot den, men i stedet for å gå inn leirvakta (DUH) så går du over hele parkeringsplassen og entrer skogen bak der.

Vet ikke åssen det er der nå, men da jeg var i Garden (2003) så trente vi mye oppe i "Stubbers" som vi kalte det, kan godt hende de gjør det enda, men husker også at mange turister gikk der..