Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2534
Det hvite hus arrangerer i dag en spørrerunde på youtube live i dag og skal ifølge teksten på siden svare på de spørsmålene som har blitt stemt frem med flest stemmer...

Sitat av whitehouse
He'll answer several of your top-voted questions during a special interview, which will take place on Monday, January 30, live from the White House.
Vis hele sitatet...
Men tror dere han kommer til å svare på disse spørsmålene?

Spørsmål #1 med 6,297 stemmer:

Sitat av jeepersmedia
Why are you personally supporting the extradition UK Citizen Richard O'Dwyer for solely linking to copyright infringing works using an Extradition Treaty designed to combat terrorism and to bring terrorists to Judgement in the USA?
Vis hele sitatet...
Spørsmål #2 med 4,501 stemmer:

Sitat av copssaylegalizedrugs
As a retired LAPD deputy police chief with 20 years experience, I saw the failure of our country’s drug policies. Polls say more Americans now support legalizing marijuana than support prohibition. What do you say to this growing voter constituency?
Vis hele sitatet...
Spørsmål #3 med 3,021 stemmer:

Sitat av christmadden
With over 850,000 Americans arrested in 2010, on marijuana charges alone, and tens of billions of tax dollars being spent locking up marijuana users, isn't it time to regulate and tax marijuana? Alcohol/Tobacco are 5,000x more dangerous. Wake up!
Vis hele sitatet...
Spørsmål #4 med 900 stemmer:

Sitat av alphawhiskey12
Mr. President, on average a state will spend more money on a prison inmate than it does on a college student. Why are convicts worth more than the people who are trying make a difference in this country?
Vis hele sitatet...
Spørsmål #5 med 855 stemmer:

Sitat av cam2011cam
Dear Obama, Youtube deleted NORML's question that was asked to you. So I'm going to repost it. Please respond."Pres. Obama, what is inappropriate about saving billions and not arresting nonviolent american citizens for marijuana? #WHChat @WhiteHouse"
Vis hele sitatet...
Hvordan tror dere han vil håndtere disse spørsmålene? Tror dere han vil ignorere disse å heller svare på andre spørsmål?
Når skal han svare på spørsmålene? Altså norsk tid?
Jeg tror faktisk at han kommer til å svare på disse spørsmålene. OG jeg håper virkelig han snakker om dette.
Men når kommer dette til å gå live? Finner ikke noe tidspunkt på youtube siden deres.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Ifølge http://youtube-global.blogspot.com/ :

You asked, and today President Obama will answer. This afternoon at 2:30 p.m. PT (5:30 pm ET), President Obama will head to the Roosevelt Room of the White House to connect face-to-face with people across America over a live Google+ Hangout. This first-ever virtual interview will be streamed live on the White House YouTube Channel so you’ll have a front row seat.
Vis hele sitatet...
Tune in today to watch Your Interview with President Obama live at 2:30 p.m. PT on youtube.com/whitehouse and see how President Obama addresses the issues that you care about.
Vis hele sitatet...
Hvordan slår jeg av oversettelsen på youtube siden? drit jeg så det sto i originalform rett under
Sist endret av BaconWeed; 30. januar 2012 kl. 13:32.
Det blir spennende å se, men tror ikke svarene kommer til å være noe vi setter pris på.
23:30 norsk tid.
De burde ha noe lignende i Norge også, hvor norske politikere svarer på folket's spørsmål. Veldig bra tiltak av youtube og USA, dette kommer til å bli spennende. Håper jo inderlig at han faktisk tar spørsmålene på alvor.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg er veldig sikker på at han kommer til å "le bort" alt som har med cannabis eller feilslått narkotikapolitikk som vanlig, dette er noe han ikke tør å snakke om seriøst.

For å utdype litt mener jeg slike "spørsmål og svar" er helt ubrukelig. Poenget med disse "kampanjene" som f. eks "We The People" er ikke å svare på viktige spørsmål folket lurer på, det er en strategi som brukes for å få folket til å tro på "demokratiet".

Svarene han gir er som med alle andre politikere bare finpussede, ferdigskrevne svar som skyver spørsmålet så langt unna som mulig samtidig som de utgir seg for å være "på folkets side"
Sist endret av lex123; 30. januar 2012 kl. 13:38.
Alle spørsmålene er om narkotikapolitikken, det her kan bli spennende ja

Edit: Skriveleif
Sist endret av Theoneandonly; 30. januar 2012 kl. 13:41.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
De burde ha noe lignende i Norge også, hvor norske politikere svarer på folket's spørsmål. Veldig bra tiltak av youtube og USA, dette kommer til å bli spennende. Håper jo inderlig at han faktisk tar spørsmålene på alvor.
Vis hele sitatet...
I Norge kan du stort sett gjøre det hele tiden. Vi er et lite land med få innbyggere og det er veldig kort vei til makta i så og si alle sammenhenger. Det er feks. bare å sende mail så vil du så og si alltid få svar. I tillegg så har alle kommuner åpne møter ca. en gang i mnd og stortinget er også åpent for spørsmål fra "vanlige" folk til tider.
Det er også rimelig vanlig at andre etater og institusjoner er tilgjengelig for spørsmål i feks. nettaviser, radioprogrammer osv.
Sist endret av Mith; 30. januar 2012 kl. 13:42.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Alle spørsmålene er om narkotikapolitikken, dt her kan bli spennende ja
Vis hele sitatet...
Jupp, ser nå at siden sorterer litt dårlig på hvilket spørsmål som har flest stemmer, men omtrendt alle med over 1000 stemmer handler om ruspolitikk bortsett fra spørsmål nummer én som nevnt i førsteposten min.

Siden Obama allerede svarte på marijuana-spørsmål sist gang, tror jeg det kan bli vanskelig å vri seg unna enda en gang. Folk vil tenke han ikke tar spørsmålene seriøst.

Altså, dersom en president får mange spørsmål om marijuana ett år, avfeier det som et engangstilfelle at så mange stemte på disse spørsmålene, men deretter får de samme spørsmålene året etter, burde han ta hintet.

Om dette blir en "tradisjon" at folket spør han via youtube om hvorfor marijuana fortsatt ikke har blitt legalisert, og får det samme svaret tilbake, blir hele greia bare komisk.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Altså, dersom en president får mange spørsmål om marijuana ett år, avfeier det som et engangstilfelle at så mange stemte på disse spørsmålene, men deretter får de samme spørsmålene året etter, burde han ta hintet.
Vis hele sitatet...
Han er nok klar over at flertallet ønsker legalisering av marijuana.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om dette blir en "tradisjon" at folket spør han via youtube om hvorfor marijuana fortsatt ikke har blitt legalisert, og får det samme svaret tilbake, blir hele greia bare komisk.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke mer "komisk" enn at han tidligere har uttalt at "war on drugs" har feilet, for avkriminalisering av marijuana og at han ikke vil bruke føderale ressurser på å gå inn med DEA og overstyre stater som har tillatt medisinsk marijuana. Det han gjør er alt det motsatte av hva han har sagt før han ble president.
Sist endret av Don Veto; 30. januar 2012 kl. 14:02.
Startet for et par minutter siden, man kan se det her:

http://www.youtube.com/watch?v=artg9...59FUAAAAAAACAA
Nevnte ikke narkotikapolitikken en gang..
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Nevnte ikke narkotikapolitikken en gang..
Vis hele sitatet...
Jupp, han valgte isteden det andre alternativet: å svare på spørsmål #1.
Og det med standardsvaret "we must protect our blah blah blah"...



Tviler desverre på at mainstream media kommer til å skrive om at obama ikke tok opp de mest stemte spørsmålene tho...

Welp, jeg stemmer youtube-videoen ned fordi han ikke svarte på de spørsmålene som ble stemt frem høyest, hadde han enda svart med et standardsvar på ruspolitikken, hadde jeg tatt ham seriøst.
Spørsmålet angående marijuana var det mest stilte spørsmålet og de bare ignorerer det? JADA. Sjekk folk er irriterte i kommentarene på den videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=J0Ipi...1&feature=plcp
Enormt skuffende.
Synes han klarte seg greit når det gjaldt utdanning og U-hjelp, men det er jo no-brainers.
Med en gang det kom vanskelige spørsmål, som SOPA og Richard O'Dwyer, gikk han på grisetrynet.

Likte konseptet, men det var dårlig gjennomført, og jeg tviler på at han vant over mange stemmer på dette.
Finner ikke noe sted å se det, noen som kan linke? M@ sin link gir bare "Tune in for your interview..".

EDIT: Glem det, virker som at det funker nå.
EDIT: Nei, gjør visst ikke det.
Sist endret av Mokko; 31. januar 2012 kl. 00:58.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Finner ikke noe sted å se det, noen som kan linke? M@ sin link gir bare "Tune in for your interview..".
Vis hele sitatet...
Intervjuet er ferdig, men sikkert noen som har tatt det opp.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Intervjuet er ferdig, men sikkert noen som har tatt det opp.
Vis hele sitatet...
Jeg laster opp SOPA/PIPA og Richard O'Dwyer delen, og den er ferdig om 5 min.
Stay tuned.

Here you go: http://www.youtube.com/watch?v=snnh6ZdAF0Q

Reddit: http://bit.ly/zrhE0P
Noen som kunne tatt en skriftlig oppsumering?
Svarte han?
Generelt, hva svarte han?


Takk, nettet kuker så får ikke streamet
Sitat av TobNor Vis innlegg
Noen som kunne tatt en skriftlig oppsumering?
Svarte han?
Generelt, hva svarte han?


Takk, nettet kuker så får ikke streamet
Vis hele sitatet...

Så vet vi det.
Og han ignorerte ALT med marijuana igjen ja... Jaja...-.-