Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 890
Har nettopp blitt frastjålet min SPLITTER nye macbook pro til 16000 som jeg fikk i forrige uke i posten! Kan den spores? Kan jeg ta kontakt med selskapet jeg kjøpte den av og få tilgang til ip adresse eller hvha som nå enn blir brukt til å spore opp?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
"Jeg har nettopp stjålet en SPLITTER ny macbook pro til 16000 kroner av en fyr som fikk den i forrige uke, kan den spores? Kan han ta kontakt med selskapet og spore meg opp?"

For å svare på spørsmålet, ja det kan den. Ta kontakt med politiet snarest og meld den stjålet, så kontakter du butikken du kjøpte fra og får serienummeret(gi det til politiet ofc).
Takk!!!!

Haha btw)
Sitat av Johnnyjohnny Vis innlegg
Kan jeg ta kontakt med selskapet jeg kjøpte den av og få tilgang til ip adresse eller hvha som nå enn blir brukt til å spore opp?
Vis hele sitatet...
Nei. IP adresser er ikke tilknyttet en maskin.
"mistet" også speilreflekskameraet... Kan det spores? Splitter nytt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Johnnyjohnny Vis innlegg
"mistet" også speilreflekskameraet... Kan det spores? Splitter nytt
Vis hele sitatet...
Det kan og spores med serienummer ja. Butikker har oversikt over hvor det er kjøpt, og om det blir funnet et speilrefleks kan politiet sjekke opp mot serienummeret fra butikken.

Sånt som dette er lurt å tenke på før man stjeler shit.
Men kan det bli sporet til lokasjon hvor kameraet blir oppbevart? Visst det blir stjelt og person anmelder det, politiet får tak i serienummer og hva skjer da? Taster det inn på spesiallagd gps? Fortår ikke.
Sitat av Johnnyjohnny Vis innlegg
Men kan det bli sporet til lokasjon hvor kameraet blir oppbevart? Visst det blir stjelt og person anmelder det, politiet får tak i serienummer og hva skjer da? Taster det inn på spesiallagd gps? Fortår ikke.
Vis hele sitatet...
Nei, politiet taster inn serienummeret på ALT som blir mistet / stjålet i databasen til Interpol eller FBI, som igjen sporer den. Til og med sykler!
Når Interpol eller FBI har funnet ut hvor den er, sender de en SWAT-styrke som tar tilbake eiendelen uten å bruke makt mot tyven, ettersom de ikke har rettigheter i Norge!

Nei. De kan ikke lokalisere en ting utifra serienummeret. Da MÅ den tingen aktivt sende GPS-signaler, og du må vite hvordan du får tilgang til posisjonen (iCould f.eks.)
Ååårh fyfaen... Begynte å lure hehe