Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 887
Det har seg slik at jeg nå har begynt å motta meldinger fra ett nr 2388.
Dette konkuranser, reklamer osv.... og jeg tror de koster 30kr pr stk.
Jeg meldte meg av med å sende "STOP" til 2388.

Spørsmålet er da, hvordan i huleste har jeg begynt å få slike...?
Jeg er da ikke så dum at jeg går på reklamer, melder meg opp på konkuranser uten å lese ting med liten tekst osv.

Er det mulig at noen kunne meldt meg på gjennom internett noe sted?
Dette har skjedd med meg også, har aldri bestilt noe på mobilen i mitt liv.. Lurer på hvorfor jeg også!
Helt garantert "Venner" som har gjort det.
Det er jo mulig å skrive inn nummere på nettet for hvem som helst på slike latterlige konkuranser. Enten så er det "kompisene" deres som er greie, ellerså har dere godtroende besteforeldre som skriver inn nummeret deres så dere kan vinne den praktfulle Iphonen de svarte på den ufattelig vanskelige Quizen til....

Edit: FaLcOn kom visst før meg.
Sist endret av Atec; 11. juni 2009 kl. 21:03.
kan jo hende at du har sendt sms til et eller annet 4 siffra nr for lenge siden, så var den bedriften litt sniiki og ga nr ditt til noen som driver å svindler til seg penger igjennom sms, eller så har firmaet du sendte inn til gjort det.
Hva stod det på den første meldingen?
Tviler på at du får meldt deg inn noen steder igjennom internett, da får du vel en bekreftelses melding på mobilen som du burde ha sett eller eller så får du i det minste en melding på telefonen som forklarer litt om greia nr ditt har blitt meldt inn på.
Tror faktisk ikke det er lov å påmelde mobilnr fra internett vis det koster penger, da må du sende melding fra mobilen din, for å vise at det faktisk er deg.
Jeg hadde ikke hatt penger på kortet på ca et år (ja et år :P)
Og den dagen jeg først fylte på 150 kr for jeg skulle bort på Tg, "taster inn koden" ja du har 150 kr på kontoen. ringer saldo for å høre 2 minutter etterpå etter jeg hadde ringt en kamerat, "Du har 20 kr" eller noe, etter jeg la på hadde jeg fått 3 meldinger fra dette nummeret, om at jeg ikke hadde betalt, så de trakk det fra kortet mitt, og at jeg kunne sende stopp og det kosta 30 kr eller noe, jeg hadde bare 20 så måtte kjøpe nytt kort igjen. Da jeg hadde 170 kr, sendte stopp. Og sjekka saldo Du har 80 kr igjen fikk jeg høre da. Da jeg hadde fått enda en sånn melding om at jeg ikke hadde betalt men jeg ble meldt ut.

Og jeg har ALDRI meldt meg inn i noen sånne konkuranser. Har hvert med på en engangskonkuranse fra et annet nr, da jeg vant og meldte meg ut med en gang, men var noe helt annet.

Men de som slukte alle pengene mine var dette 2388 greiene.
Nå har jeg ikke hatt penger siden TG og får fortsatt meldinger av dem.
Dette skjedde meg og. Prøvde å sende stopp, men det funka ikke. Så ringte jeg Netcom som ga meg et nr og ringe, og blei hele tiden sendt videre.. ''Nei, du må snakke me den og den personen, her er nr.'' Etter mye ringing ringte jeg Netcom om igjen og skjelte de ut. Litt senere blei jeg ringt opp igjen av de og tjenesten hadde blitt slettet og jeg fikk 300 i påfyll!

Har heller ikke meldt meg på noen mobil konkuranse i hele mitt liv. Det vet jeg, for selv om det hadde vært en fristende konkuranse hadde jeg ikke giddi å tatt meg bryet
Netcom jugde meg rett i trynet også. De sa at de ikke kunne slette denne tjenesten siden de ikke hadde noe med det og gjøre. Etter mye diskusjon var det plutselig mulig men nå hadde pc'en demmes fucka seg. Blei jævli komisk :P
Sist endret av Catchy; 11. juni 2009 kl. 23:03. Grunn: feil valg av ord
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått 2 stk til, er ikke ofte jeg fyller på tlf. men gjorde det her om dagen, og har fått 2 stk siden det.. sugde bort 80kr fra tlf min..
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Ser ut som meldingene kommer herfra:

http://no.funtest.me/

Ser shady ut. Dårlig norsk oversettelse osv.
Sist endret av Eplefisk; 22. juni 2009 kl. 15:42.