Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7166
Hei,

Jeg vet ikke om dere har sett rollsafe sin nettside. Her legges det frem en liste med diverse tilskudd som skal gjøre mdma turen bedre.
‘I do it every single time I take MDMA. I have an amazing 6 hour roll if I re-dose at 1.5 hours in. I get an awesome nights sleep; probably 6 hours or so. Then I wake up feeling like a million dollars. Everything I eat the next day tastes absolutely delicious, and a good craft beer makes my pupils dilate like crazy. I then have a 2 week long afterglow. There is no comedown, and no adverse side effects. Half of the reason I take MDMA now is the 2 week long afterglow. I am happier and more in tune with people's emotions for a while after taking it. Another person took my supplementation on NYE after reading my post. He wrote me a couple days later saying that he rolled harder than he ever has and had no comedown. He was very excited that it worked. Try it and see.’
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig lyst til å prøve dette, men vet ikke hvor i Norge jeg kan få kjøpt inn de riktige tilskuddene.

Noen som har prøvd?
Tips til butikker? apotek? kosttilskudd?

Her er det som trengs:
Magnesium Glycinate
Na-R-ALA
ALCAR
EGCG
CoQ10
Melatonin
5-HTP
EGCG

setter pris på alle tips
Du trenger ikke alle tilskuddene, men kjøp det på ebay. Helst fra EU. Jeg bruker R-ALA, magnesium og C-vitamin, og 5-HTP dagene etterpå.
Nå kan du ikke bestille alle disse tillskuddene fritt fra utlandet desverre. Tror Melatonin og 5htp blir stoppet i tollen.
Sitat av elderpo Vis innlegg
Nå kan du ikke bestille alle disse tillskuddene fritt fra utlandet desverre. Tror Melatonin og 5htp blir stoppet i tollen.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått 5-HTP inn med posten fra England. Bestilt på ebay.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Får man tak i noe av dette i Norge da?

f.eks denne inneholder jo Glycinate ??
Det er viktig å huske at alle linkene som fører til iherb.com fra rollsafe er pyntet med en referral code, slik at rollsafe tjener penger på det. Det er derfor ikke 100% sikkert at denne cocktailen av tilskudd skal gjør alt så mye bedre.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Allright, dette kommer ingen vei, la meg omdefinere spørsmålet.

HVILKE tilskudd bør man ta før/under/etter en mdma tur, og hvor i Norge kan man kjøpe disse.

Takk for hjelp
Det smarteste du kan gjøre er å begrense dosering og antall redoseringer. I tillegg er 5-HTP som nevnt bra til å gjennopprette serotonin-nivåene i ettertid. Eventuelt kan du spise mat rikt på tryptofan.

Hvis du bare er interessert i ting som kan bli kjøpt i Norge, anbefaler jeg bare å kjøpe inn antioksidanter fra apoteket.

Antioksidantene nevnt i denne linken finnes også på lister over anbefalte ting å ta før MDMA:
https://www.vitusapotek.no/Helse-og-...ntioksidanter/

Ta f.eks. 2-4 gram med vitamic C en times tid før du tar MDMA. Eventuelt kan du kombinere en vanlig multivitamin sammen med ekstra vitamin C.

En annen ting jeg også ville anbefalt å kjøpe inn hvis du er interessert, som kan kjøpes lovlig uten problemer fra utlandet er N-Acetylcysteine (NAC). NAC reduserer også hangover fra alkohol med omtrent 50%. Kjekt å ha liggende.

Magnesium er også kjekt å ta for å motvirke skjæring av tenner. Desverre får man ikke tak i magnesium med høy bio-tilgjengelighet på apoteker i Norge.

Men igjen, dosering er absolutt det viktigste når det kommer til å redusere skadevirkniger fra MDMA. De fleste negative effekter fra MDMA kommer fra serotonin reseptor-nedregulering og lave serotonin-nivåer, og ikke nevrotoksitet, så det er begrenset hvor mye supplementer vil hjelpe. Hvis du ikke er interessert i å bruke så mye penger kommer du langt med en god dose vitamin C på forhånd.
Sist endret av Gunnar Gul; 21. mai 2015 kl. 15:07.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Allright, dette kommer ingen vei, la meg omdefinere spørsmålet.

HVILKE tilskudd bør man ta før/under/etter en mdma tur, og hvor i Norge kan man kjøpe disse.

Takk for hjelp
Vis hele sitatet...
Sett at du ikke tar MDMA med stor hyppighet:

Magnesium noen dager før du skal rulle, da dette reduserer buksisme (kjevegnisning), og 5-HTP i uka etter du har rullet.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Sett at du ikke tar MDMA med stor hyppighet:

Magnesium noen dager før du skal rulle, da dette reduserer buksisme (kjevegnisning), og 5-HTP i uka etter du har rullet.
Vis hele sitatet...
som man kan kjøpe hvor......?

Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Antioksidantene nevnt i denne linken finnes også på lister over anbefalte ting å ta før MDMA:
https://www.vitusapotek.no/Helse-og-...ntioksidanter/
Vis hele sitatet...
takk. nå begynner vi å gå rett på sak her!
Sist endret av Lebowski; 21. mai 2015 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
som man kan kjøpe hvor......?
Vis hele sitatet...
Magnesium kan en få på apotek, og sikkert helsekostbutikkene. Kanskje til og med i noen matbutikker. 5-htp må en bestille på nettet. Har ingen erfaring med å bestille dette, så nøyaktig hvor du bestiller kan jeg ikke hjelpe deg med.
Sjekk ut iherb.com. De selger alt mulig, 5-htp er ikke noe problem. Har gode er erfaringer med solgar sin, men de har stort utvalg.

CoQ10 er forøvrig å anbefale uavhengig av ecstasy bruk.
Sist endret av Pabj; 21. mai 2015 kl. 16:55.
Har kjøpt mine tilskudd fra iherb! Aldri fått dem stoppet

Jeg har liggende: 5-HTP, Melatonin, ALA, EGCG, og Inositol.
Bruker hovedsaklig supplementene etter bruk. Melatonin når man skal legge seg etter man har brukt, kombinert med ett par ALA caps. Deretter tar jeg EGCG + 5HTP hver kveld, syv dager etter bruk. Tar kun Inositol dagen derpå.
Hvis du skal kjøpe magnesium, prøv å unngå produkter som bare inneholder magnesiumoksid da det bare har en bio-tilgjengelighet på 4%. Magnesiumsitrat er ofte anbefalt med en bio-tilgjengelihet på rundt 90%.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Her er det mye fin diskusjon, og mange gode tips. tusen takk folkens.

La meg omdefinere en siste gang:
HVILKE tilskudd kan man kjøpe her i Norge, som vil gjøre mdma turen bedre?
GJERNE med lenker.....
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Her er det mye fin diskusjon, og mange gode tips. tusen takk folkens.

La meg omdefinere en siste gang:
HVILKE tilskudd kan man kjøpe her i Norge, som vil gjøre mdma turen bedre?
GJERNE med lenker.....
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått. Tilskuddene er ikke for og gjøre rusen bedre. Det brukes for og minimere skadepotensiale MDMA har på helsen. Tilskuddene hjelper kroppen og nivåer som ligger lavere enn normalt rett etter bruk.

De viktigste tilskuddene er 5HTP, EGCG, Melatonin og R-ALA. Disse får du ikke kjøpt her i Norge. C-Vitamin får du kjøpt, ikke annet. Bruk iHerb
Vil bare si at 5-htp ikke må tas samme dag som mdma da dette kan gi seretonin syndrom.

Bland heller ikke 5-htp med alkohol, det kan føre til anfall/seizure.

5-htp poteniserer også cannabis, og er i tillegg veldig fint å bruke til å slutte med daglig røyking.
Jeg har fulgt supplement-regimet til rollsafe til punkt og prikke i noen år og det fungerer kjempe bra her.
Men det handler jo selvfølgelig mest om hvor mye/ofte du tar mdma.
Å ta MDMA en gang i mnd i flere år i strekk vil for mange oppfattes som å pushe grensa.
Men jeg har aldri merka noen bivirkninger av det. Nå skal det sies at jeg ellers har en meget sunn livstil.


Jeg handler stort sett alt på iherb. Utenom visse produkter som 5HTP og melatonin (dette handler jeg fra England)

Vær obs når du handler visse produkter fra iherb. Noen av produktene har for høye verdier av hva som er lovlig i norge (hvis du ikke bestiller innenfor EUS). For eksempel - Hvis du bestiller 1000mg Vitamin C kapsler så vil tolla ta disse. 500mg går gjennom.

Lykke til
▼ ... over en måned senere ... ▼
bigvits.co.uk er min goto butikk når jeg skal handle vitaminer og stuff. Slipper stress med tollen siden det sendes fra UK.
Hei,

Det blir mye erfaringer med sånne spørsmål. Ikke alt er dolumetert, men better safe than sorry.

Det aller første du skal huske på er at MDMA er mindre utlandet enn det var før. Start low and go slow er derfor det viktigste rådet. Ta ikle for masse og vær forsiktig med redosing. La det gå godt med tid fra første dose til redosing.

Når det gjelder tilskudd;
- magnesium er dokumentert. Det hjelper mot kjevegnissing
- 5HTP er dokumentert. Det hjelper deg å bygge opp igjen serotoninnivået etter å ha brukt MDMA. Ikke ta det _før_ du tar MDMA (preloading) men etterpå. Dette hjelper mot comedown.
- nevrotoksisitet ved MDMA er (meget) svakt dokumentert. Hovedstudien som konkluderte med nevrotoksisitet ble trukket tilbake da det viste seg at de hadde brukt feil stoff (methamphetamine). Øvrige studier har brukt ekstremdoser for å kunne framprovosere skade. Du har likevel kun en hjerne så føre-var er likevel å foretrekke. Derfor fint med antioksidanter. Ta da C-vitamin. Dette tar du både før og etter turen. Gjerne også underveis (ingen fare for OD. Dundrer ut det du ikke trenger).

Noe særlig mer enn dette er det vanskelig å finne reell dokumentasjon for.

--
Aftenstierne.blogg.no