Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 42293
Heij,

Jeg er helt ute av sigar verdnen, og har aldri hatt tanker om å prøve, men plutselig så tenkte jeg skulle prøve. Jeg lurte på hvor skal jeg begynne og lete? Her jeg bor er det ingen spessielle tobakks butikker, vi har liksom bare Mix, narvesen, coop mega. osv. det er ikke egentli noen spessielle tobakks butikker. Får jeg kjøpt sigarer oss mix? Hva koster det for en sigar?
tror du får kjøpt sigarer på dagligvarebutikker, ihvertfall sigarellos(?). Sånne store, lange sigarer vet jeg ikke, kan jo fort hende du får tak i det på en kiosk ellernoe
På mix her i byen selger de hvertfall sigarer. Flere typer faktisk. Skal ikke uttale meg om prisen for det har jeg ikke peiling på.
Det hender du faktisk får kjøpt sigarer på enkelte matbutikker, men kvalitet er jo en annen ting da
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av mikkelm Vis innlegg
tror du får kjøpt sigarer på dagligvarebutikker, ihvertfall sigarellos(?). Sånne store, lange sigarer vet jeg ikke, kan jo fort hende du får tak i det på en kiosk ellernoe
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg snakker om slike store karer!

Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
På mix her i byen selger de hvertfall sigarer. Flere typer faktisk. Skal ikke uttale meg om prisen for det har jeg ikke peiling på.
Vis hele sitatet...
Joo, jeg stikker innom i morgen og spør. Jeg lurte egentlig mest hva prisen på disse ligger på ;s

Sitat av J Press Vis innlegg
Det hender du faktisk får kjøpt sigarer på enkelte matbutikker, men kvalitet er jo en annen ting da
Vis hele sitatet...
Vet du cirka pris på dem da?
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Jepp, jeg snakker om slike store karer!



Joo, jeg stikker innom i morgen og spør. Jeg lurte egentlig mest hva prisen på disse ligger på ;s
Vis hele sitatet...
Det kan du kjøpe i sverige, for en billig penge
Med vanilje smak også faktisk
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Jeg bor et stykke unna sverige, og tror ikke jeg drar dit før til sommern ;p Jeg tenkte bare på noe så jeg kunne kose meg med til helga
Ikke kjøp det tørre restavfallet fra tobakksindustrien som du får på MIX, Narvesen eller dagligvareforretning. Kjøp fra en tobakksforretning der du får hjelp til å velge produkter, og du kan få lukte og se på tobakken. Om du ikke har en forretning i nærheten kan jeg anbefale denne siden her. Ikke dårlige priser til å være i Norge, og leveringen er fenomenal. Google litt rundt for å finne en litt mild sigar som passer for din første gang. Ikke gå for de store fete med en gang, du kaster bare bort pengene dine med det.
Sist endret av Scipio; 16. februar 2011 kl. 16:54.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Scipio Vis innlegg
Ikke kjøp det tørre restavfallet fra tobakksindustrien som du får på MIX, Narvesen eller dagligvareforretning. Kjøp fra en tobakksforretning der du får hjelp til å velge produkter, og du kan få lukte og se på tobakken. Om du ikke har en forretning i nærheten kan jeg anbefale denne siden her. Ikke dårlige priser til å være i Norge, og leveringen er fenomenal. Google litt rundt for å finne en litt mild sigar som passer for din første gang. Ikke gå for de store fete med en gang, du kaster bare bort pengene dine med det.
Vis hele sitatet...
Takk for info Men slik som på den nettsiden dær, har du noen tips til BILLIGST mulige sigarer? ;s Jeg vil ikke kalle meg gjerrig, men jeg synes 200kr for en sigar var litt dyrt, jeg vet jo ikke hva dem burde koste, men det syns jeg var dyrt ;s
Pretty Princess
Freaken's Avatar
www.sigar.com er uten tvil den største forhandleren av sigarer og sigartilbehør. Hvis du skulle befinne deg i oslo kan du stikke innom Augusto Cigars i Kongens Gate 10, Oslo sentrum. (Eller deres nettshop: http://www.augusto.no/)

Du kan også stikke innom Sol Cigar i Henrik Ibsen gt. 28 (http://www.mamut.net/solcigar/company.htm)

Sigarer du får kjøpt i vanlige butikker er som oftest oppbevart tørt, noe som ikke er ideelt for en god sigar. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å handle en god og mild sigar fra en respektabel forhandler som er oppbevart riktig. Et glass rødvin til er heller ikke å forakte.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Freaken Vis innlegg
www.sigar.com er uten tvil den største forhandleren av sigarer og sigartilbehør. Hvis du skulle befinne deg i oslo kan du stikke innom Augusto Cigars i Kongens Gate 10, Oslo sentrum. (Eller deres nettshop: http://www.augusto.no/)

Du kan også stikke innom Sol Cigar i Henrik Ibsen gt. 28 (http://www.mamut.net/solcigar/company.htm)

Sigarer du får kjøpt i vanlige butikker er som oftest oppbevart tørt, noe som ikke er ideelt for en god sigar. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å handle en god og mild sigar fra en respektabel forhandler som er oppbevart riktig. Et glass rødvin til er heller ikke å forakte.
Vis hele sitatet...
Takk. Er en del i Oslo så jeg kommer sikkert til og stikke innom dær, men jeg tenker først bare og prøve. For og liksom kjenne hvordan det er. Om jeg syns det smaker helt jævlig så har jeg liksom sløst bort pengene om jeg kjøper en som koster litt.. jeg tenkte bare Mix sigaren kunne være noe og begynne med?
Gudameg...
Hvis du vil prøve sigarer så anbefaler jeg deg for all del å velge kvalitet.
Kjøp sigarer på en tobakkshandler, der får du også hjelp av en profesjonell. Denne personen kan hjelpe deg med smak, styrke, størrelse og alt som hører med. Antagelig finnes det ingen slike i din lille by, men dra innom en neste gang du er i en storby. I ditt tilfelle ville jeg gått online. google -> sigar butikk(for eksempel).
Din opplevelse av sigarer kommer til å bli fucked om du står å trekker ned tørre Rimi-sigarer, tent med en zippo. Så gå for kvalitet, og kvalitetsbevaring fra første stund. Det kommer til å bli en bedre opplevelse.

Sigarer koster litt penger, en god del mer enn vanlig tobakk. Man kan fort betale 250,- pluss for èn sigar, men du finner faktisk veldig gode sigarer for rundt 80,- - 120,- også. Riktignok ikke churchil-størrelse av det feteste fra Cuba, men det er kanskje likegreit første gang. Du kan jo sjekke augusto.no eller Sol sigar(butikken jeg handler mine i IRL) feks også. De selger sigarer over nett, så får du den i posten PLuss at du kan lese om de forskjellige smakene og styrkene, som hjelper når du skal finne noe som passer deg.

Og en ting til: drit i å hør på folk som namedropper merker. Finn noe du har lyst til å prøve. Folk flest kan navnet på liksom 2-3 merker(maks). Og går ut ifra at dette er the shit siden det er så kjente merker, selv om de aldri selv har prøvd mer enn kanskje 1 av de selv, og egentlig ikke liker sigarer heller.
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Takk for info Men slik som på den nettsiden dær, har du noen tips til BILLIGST mulige sigarer? ;s Jeg vil ikke kalle meg gjerrig, men jeg synes 200kr for en sigar var litt dyrt, jeg vet jo ikke hva dem burde koste, men det syns jeg var dyrt ;s
Vis hele sitatet...
En av Romeo Y Julietas Credros De Luxe anbefalte jeg til en venn av meg som skulle kjøpe sigar for første gang, og den falt i smak hos han ihvertfall. De er milde, og ikke minst i en passelig størrelse. Den billigste koster 105,-
Sist endret av Scipio; 16. februar 2011 kl. 17:15.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Gudameg...
Hvis du vil prøve sigarer så anbefaler jeg deg for all del å velge kvalitet.
Kjøp sigarer på en tobakkshandler, der får du også hjelp av en profesjonell. Denne personen kan hjelpe deg med smak, styrke, størrelse og alt som hører med. Antagelig finnes det ingen slike i din lille by, men dra innom en neste gang du er i en storby. I ditt tilfelle ville jeg gått online. google -> sigar butikk(for eksempel).
Din opplevelse av sigarer kommer til å bli fucked om du står å trekker ned tørre Rimi-sigarer, tent med en zippo. Så gå for kvalitet, og kvalitetsbevaring fra første stund. Det kommer til å bli en bedre opplevelse.

Sigarer koster litt penger, en god del mer enn vanlig tobakk. Man kan fort betale 250,- pluss for èn sigar, men du finner faktisk veldig gode sigarer for rundt 80,- - 120,- også. Riktignok ikke churchil-størrelse av det feteste fra Cuba, men det er kanskje likegreit første gang. Du kan jo sjekke augusto.no eller Sol sigar(butikken jeg handler mine i IRL) feks også. De selger sigarer over nett, så får du den i posten PLuss at du kan lese om de forskjellige smakene og styrkene, som hjelper når du skal finne noe som passer deg.

Og en ting til: drit i å hør på folk som namedropper merker. Finn noe du har lyst til å prøve. Folk flest kan navnet på liksom 2-3 merker(maks). Og går ut ifra at dette er the shit siden det er så kjente merker, selv om de aldri selv har prøvd mer enn kanskje 1 av de selv, og egentlig ikke liker sigarer heller.
Vis hele sitatet...
Jepp, du har helt rett. Men det er et par ting du bør huske på. Hvis du vil røyke sigar fordi det ser kult ut på film, så slipper du nok billigere unna med 25kr møkksigarer på svenskegrensa.

Det er ikke reint billig å røyke cigar. Du bør ha en sigarkutter. Og husk å bruke en gasslighter eller lange fyrstikker til å tenne på, andre ting gir som regel en kjei bismak. Ta deg god tid og ikke begynn å trekk før du har godt med glør.

Husk å la sigaren hvile mellom trekkene, hvis ikke blir det fort veldig varmt og veldig ubehagelig. Sist men ikke minst: ta deg god tid.

Når det kommer til valg av sigar anbefaler jeg på det sterkeste til å stikke innom en tobakksbutikk og spørre den bak kassa, for de har som regel god peiling.

Lykke til.
Sitat av Freaken Vis innlegg
Jepp, du har helt rett. Men det er et par ting du bør huske på. Hvis du vil røyke sigar fordi det ser kult ut på film, så slipper du nok billigere unna med 25kr møkksigarer på svenskegrensa.
Vis hele sitatet...
Han vil prøve sigarer, ingenting i innlegget tilsa at han skullle se kul ut. Derfor anbefaler jeg å kjøpe noe som gir en god opplevelse i stedet for billig skrot.
Sitat av Freaken Vis innlegg
Det er ikke reint billig å røyke cigar. Du bør ha en sigarkutter. Og husk å bruke en gasslighter eller lange fyrstikker til å tenne på, andre ting gir som regel en kjei bismak. Ta deg god tid og ikke begynn å trekk før du har godt med glør
Vis hele sitatet...
Tydeligvis skjønte du ikke ironien i akkurat dette avsnittet. Jeg nevnte vel egentlig allt som kan gjøres feil ved røyking av sigarer i samme setning(bortsett fra å gni spytt ut over herligheten...), noe jeg trodde var nok. My bad.
Jeg mener for all del ikke at man skal trekke ned sigarer og tenne med zippo...
Sist endret av moret; 16. februar 2011 kl. 17:26.
Om du er ute å reiser, så har det sigarer på taxfree.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Heh. Neida, jeg har rota litt her. Innlegget var egentlig ikke pekt mot deg, Moret, snarere mot trådstarter
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Okeei, takk for alle svar, spessielt fra moret og Freaken. Tror jeg blir til og bestille på internett

Men hvilken erfaring har dere med sånne sigarellos? Er det STOOR forsjell på dem eller? Jeg tenker også på om det er stor forsjell på varligheten på dem?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Okeei, takk for alle svar, spessielt fra moret og Freaken. Tror jeg blir til og bestille på internett

Men hvilken erfaring har dere med sånne sigarellos? Er det STOOR forsjell på dem eller? Jeg tenker også på om det er stor forsjell på varligheten på dem?
Vis hele sitatet...
Tja. Jeg har ikke røykte så mye Cigarillos, da jeg egentelig ikke røyker til vanlig, men de pleier som regel å være ganske milde, og varer ikke så veldig lenge. Jeg prøvde montecristo sine cigarillos, og det var omtrent som å røyke en mild sigar som varte i en 10 minutters tid. Det er litt av samme greia - men ganske langt unna en god sigar.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Freaken Vis innlegg
Tja. Jeg har ikke røykte så mye Cigarillos, da jeg egentelig ikke røyker til vanlig, men de pleier som regel å være ganske milde, og varer ikke så veldig lenge. Jeg prøvde montecristo sine cigarillos, og det var omtrent som å røyke en mild sigar som varte i en 10 minutters tid. Det er litt av samme greia - men ganske langt unna en god sigar.
Vis hele sitatet...
Okeei, jeg takker igjen for svar
Sitat av Freaken Vis innlegg
www.sigar.com er uten tvil den største forhandleren av sigarer og sigartilbehør. Hvis du skulle befinne deg i oslo kan du stikke innom Augusto Cigars i Kongens Gate 10, Oslo sentrum. (Eller deres nettshop: http://www.augusto.no/)

Du kan også stikke innom Sol Cigar i Henrik Ibsen gt. 28 (http://www.mamut.net/solcigar/company.htm)

Sigarer du får kjøpt i vanlige butikker er som oftest oppbevart tørt, noe som ikke er ideelt for en god sigar. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å handle en god og mild sigar fra en respektabel forhandler som er oppbevart riktig. Et glass rødvin til er heller ikke å forakte.
Vis hele sitatet...

Snus-ms.no har også et stort utvalg i sigarer, ok priser og. Vanskelig å røyke sigar fast i Norge, det blir bare på lønningsdag
Om du bor i Bergen-området eller har friends / family der, så er det tobakks- og sigarbutikk på et kjøpesenter kalt Galleriet i Bergen. Vet ikke noe om utvalget, la bare tilfeldigvis merke til butikken da jeg gikk forbi i helgen.

Note: Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så jeg beklager om dette allerede er blitt gitt svar med samme svar som mitt.
Sist endret av fisk23; 18. februar 2011 kl. 23:49.
om du kommer deg innom tax-free'en på gardermoen har de kvalitets cigarer i hvertfall om du ikke bryr deg mye om kvalitet så er det jo på så å si alle bensin stasjoner
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Om du bor i Bergen-området eller har friends / family der, så er det tobakks- og sigarbutikk på et kjøpesenter kalt Galleriet i Bergen. Vet ikke noe om utvalget, la bare tilfeldigvis merke til butikken da jeg gikk forbi i helgen.

Note: Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så jeg beklager om dette allerede er blitt gitt svar med samme svar som mitt.
Vis hele sitatet...
De har et (etter norsk standard) godt utvalg på tobakksforhandleren i Bergen, ja. God service er det også. Også i Kristiansund har de en all right en - riktignok noen år siden jeg har vært der, da. Jeg vet ikke hvordan situasjonen er her i Oslo, men jeg vil anta at det finnes minst en. De de selger på dagligvarebutikker/mix er jo relativt lugubre saker. Når en først skal røyke sigar, er det jo greit å leke storkar.
Sist endret av Belacqua; 19. februar 2011 kl. 00:13.
Sånn halvveis off-topic spørsmål:

Regnes sigarer egentlig som rusmidler? Med tanke på at det ikke er mening at man skal trekke ned, liksom.
Ja, de inneholder nikotin og er derfor rusmidler. Selv om du har alkohol som ikke skal drikkes, er det enda et 'rusmiddel'.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Ja, de inneholder nikotin og er derfor rusmidler. Selv om du har alkohol som ikke skal drikkes, er det enda et 'rusmiddel'.
Vis hele sitatet...
Regner du rødsprit som et rusmiddel? Er jo alkohol det og.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Om du bor i Bergen-området eller har friends / family der, så er det tobakks- og sigarbutikk på et kjøpesenter kalt Galleriet i Bergen. Vet ikke noe om utvalget, la bare tilfeldigvis merke til butikken da jeg gikk forbi i helgen.
Vis hele sitatet...
Sørensen tobakk (den i Gallleriet) har også en nettbutikk (og en walk-in-Humidor som kan gjøre hvemsomhelst sjalu).
▼ ... over et år senere ... ▼
MÅ man hente dem på postkontor? Eller kan det komme rett hjem i posten?
Sørensen sender som A-post. Koster ca 40kr i frakt for 3 sigarer.
Mix her i bygda selger. 100kr stk for noen dritt c/sigarer.
Sist endret av Klistermerke123; 7. februar 2013 kl. 21:23.
På vindern frukt og tobakk i Oslo tror jeg du kan få kjøpt sigarer.
Her i byen for man kjøpt sigarer på vinmonopolet!
Litt offtopic men er det noen her som erfaring med å lage blunts med sigarer kjøpt fra mix/narvesen etc? Gikk det greit?
Sigarer selges overalt hvor du får kjøpt vanlig røyk
Cigarillos er no dritt, etter min mening. Men de har i allefall på 7/11 her i byen, også en tobbaksbutikk der de har et godt utvalg.
Sol Cigar er min favoritt. Ligger rett ved slottsparken og de har et stort utvalg og flink betjening.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Røyket noen sigarer før, handlet på augusto. En god sigar er godt å kose seg med.
Men nå har jeg gått over til pipe, godt å kose seg med!
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager gjenopplivelse av gammel tråd, men ble litt provosert av uttalelsen om "møkkasigarer" i Svinesund. Det er jo kjempestort utvalg der, med "walk-in" humidor som nevnt. Den er i den godisbutikken ved siden av Maximat. Det er jo også en hel tobakksbutikk rett på innsiden av inngangen til Maximat. Bra priser er det også, og stort utvalg. Folk burde heller skrive hvilke merke som er "møkkasigaren", i stedet for bare å bruke det uttrykket. Det skader et potensielt godt rykte. Nå er jo denne tråden 3-5 år gammel, dog.

Er i stor konflikt med meg selv om dagen, om jeg skal ta opp vanen med å begynne å røyke sigarer, siden det smaker så digg med en pils og en whisky, og kanskje litt sjokolade. Men det er jo så usunt...
Augusto cigars og sol cigar sender via post og har en fin startpakke for nybegynnere... Koster litt mer enn en cigar, men etter min mening er det en fin ting å investere i hvis du vil lære litt om forskjellige typer cigarer...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så var jeg nylig en tur ud i det ganske udland - og fikk med meg 3 musketèrer. De var ganske dyre, henholdsvis 60 dkk per stykk, siden jeg ikke fant det stedet jeg skulle, hvor de hadde en type cigar til 25kr/stk.

http://i59.tinypic.com/2ceq0bm.jpg

Hva syns i om de, dere cigarkjennere? Startet med "My own blend" (den i det gjennomsiktige etuiet til venstre .. og kan ikke si jeg syns den er spesielt unik, men den er helt ok.

Et tips til hvordan å kutte cigar perfekt uten cigarkutter: Bruk en svært skarp kjøkkenknive og skjære i mange, lange drag.
Sist endret av Oro; 17. mai 2015 kl. 00:02.
Sitat av moret Vis innlegg
Gudameg...
Hvis du vil prøve sigarer så anbefaler jeg deg for all del å velge kvalitet.
Kjøp sigarer på en tobakkshandler, der får du også hjelp av en profesjonell. Denne personen kan hjelpe deg med smak, styrke, størrelse og alt som hører med. Antagelig finnes det ingen slike i din lille by, men dra innom en neste gang du er i en storby. I ditt tilfelle ville jeg gått online. google -> sigar butikk(for eksempel).
Din opplevelse av sigarer kommer til å bli fucked om du står å trekker ned tørre Rimi-sigarer, tent med en zippo. Så gå for kvalitet, og kvalitetsbevaring fra første stund. Det kommer til å bli en bedre opplevelse.

Sigarer koster litt penger, en god del mer enn vanlig tobakk. Man kan fort betale 250,- pluss for èn sigar, men du finner faktisk veldig gode sigarer for rundt 80,- - 120,- også. Riktignok ikke churchil-størrelse av det feteste fra Cuba, men det er kanskje likegreit første gang. Du kan jo sjekke augusto.no eller Sol sigar(butikken jeg handler mine i IRL) feks også. De selger sigarer over nett, så får du den i posten PLuss at du kan lese om de forskjellige smakene og styrkene, som hjelper når du skal finne noe som passer deg.

Og en ting til: drit i å hør på folk som namedropper merker. Finn noe du har lyst til å prøve. Folk flest kan navnet på liksom 2-3 merker(maks). Og går ut ifra at dette er the shit siden det er så kjente merker, selv om de aldri selv har prøvd mer enn kanskje 1 av de selv, og egentlig ikke liker sigarer heller.
Vis hele sitatet...
Må innrømme at jeg bare skummet gjennom resten av tråden, så beklager hvis dette er presisert tidligere.. Men Sol Cigar i Oslo er definitivt butikken du er ute etter når det gjelder kvalitet og kompetanse. Husk også at de fleste merker har bunn- og toppmodeller akkurat som i andre industrier.

Skal du kjøpe deg noe mer enn bare det du skal røyke på 17. mai, bør du investere i en humidor i tillegg. Forskjellen på en knusktørr sigar du kjøpte for tre uker siden og putta i et etui, og en humidorlagret sigar med korrekt fuktighet er vanskelig å uttrykke i ord, men du vil skjønne det når du prøver.

Skal du bare ha en FEIT sigar til den 17., ber du om en Robusto.