Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2803
Heyy, freaks!

Jeg har skaffet meg en del "opium" frø, men jeg har ALDRI plantet noe særlig før haha. Så derfor lurer jeg rett og slett på (Helt sikkert et veldig dumt spørsmål) hvor mange frø trenger jeg for å "plante" en opium plante? Forstå det den som skjønner hehe

MVH,
Joklion
Vet du hvilken type du har?

De psykoaktive valmuene tilhører plantefamilien Papaveraece, som igjen deles inn i undergruppene Papaver, Eschscholzia, Meconopsis, Glaucium, Argemone, som er de slektene vi får mest av psykoaktive stoffer fra.
Papaver somniferum er en ett årig plante tror jeg, papaver somniferum er veldig lett plante å dyrke fram som ikke krever mye stell,start med en 2-3 frø per deling, så går det nok unna, lykke til.

Kilder påstår også at varmt, tørt klima med mye nitrogenholdig avfallsstoffer fra planter/dyr, øker morfinprosenten i de farmasøytiske variasjonene. Normalt morfinnivå i de tilgjengelige variantene er på ca. 10%.
Et triks for å få planten til å produsere flere kapsler, er å knipe av den aller første blomsterknoppen som dukker opp blandt bladverket.
Jeg har plantet to typer i år, frøene har jeg breisådd i hver sin to liters isboks. De er kjempeflotte, og snart er det på tide å plante de ute. I fjor hadde jeg en plante som jeg høstet kapslene fra.
Klem fra Betty

Dersom du har mange frø vil jeg anbefale deg å "kaste" noen rundt om kring i hagen, og å plante noen inne først. Det er ikke alltid så lett å prikle spirene, de er ganske skjøre og må hedres for å tåle overgangen fra stuetemperatur til kjølig vår ute. I steden for å plante en og en spire tar jeg heller en liten tue, da er det i alle fall noen som klarer seg. Det er ikke lov å snitte i frøkapslene for å høste råopium, men valmuene er uansett veldig fine.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 14. mai 2015 kl. 10:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
44 1
Hei igjen! Tusen takk for svar begge to!
Frøene som jeg har kjøpt heter bl.a Papaver Somniferum, Eschscholzia. Bare til info så har jeg ikke tenkt til å dyrke disse for å ruse meg på disse evt. Jeg har kun lyst til å dyrke frem disse plantene for interessens skyld. Jeg har plantet frøene i middels-små firkantede bokser. Er det en god idé? Frem til de begynner å spire, mener jeg.

Takker for svar!
Det er en god ide, de bør stå i boksen til de har vokst seg så store at du kan håndtere de. Har du tenkt å dyrke de inne, eller har du et sted ute der de kan stå? Jeg skulle gjerne delt bilder av mine valmuer, men jeg er helt elendig på den slags teknologi. Plantene mine er ca 6 cm. høye nå, de trenger å bli plantet ut, men det er for kaldt ennå. Opiumsvalmuer vil helst ha det litt tørt og "stusslig", så pass på at de ikke får for mye vann. De plantene jeg hadde ute i fjor klarte seg med det vannet som kom fra oven. Lykke til med plantene dine.
Klem fra Betty
Opium har omvendt lyssyklus mot cannabis, altså 12/12 for vekst og 18/6 el. 24/0 for blomstring. Om du skulle dyrke inne.
Sitat av Pabj Vis innlegg
Opium har omvendt lyssyklus mot cannabis, altså 12/12 for vekst og 18/6 el. 24/0 for blomstring. Om du skulle dyrke inne.
Vis hele sitatet...
Klarte fint å dyrke ute jeg om sommeren. MÅ ikke ha 24/0 for å få blomstring.
Helt enig, mine blomstret flott ute i fjor sommer. I år har jeg så utrolig mange planter, blir glad om en av hundre klarer seg. Jeg plantet noen ut i går kveld, har ikke sjekket de ennå, men"søskena" som står utendørs har det helt fint.
Håper det er flere som koser seg med planter og hage nå på denne årstiden.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 20. mai 2015 kl. 09:11.