Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 988
Hvilke sci-fi serier er de beste? visuelt, handlingsvis +++

Selv synes jeg Battlestar Galactica (anno 2003) er en av de beste
Redd dette kommer til å bli en ren oppramsings post, men skitt au:

Farscape er visuelt vakker, samt en god historie og ikke minst gode skuespillere
Synes RedDwarf ver rimelig underholdene, men det er noe som mangler.
Babylon 5 er slett ikke ille, veldig bra historie og mange gode karakterer.

Vel verd å sjekke ut dersom du liker Sience Fiction.
Mange har jo også en kjærlighet for Star Trek og Stargate. Også ganske gode serier dersom du spør dem som ser på dem (Jeg er ikke helt enig, men det er en annen historie).

Edit: Glemte jo helt X-files, Dark Angel og sikkert flere også.
Sist endret av |fatman|; 27. juli 2005 kl. 09:38.
Star Trek TNG:
Vitenskap og ideologi. Veldig 'hard sci-fi' Episodene er stort sett selvstendige, og man kan se en tilfeldig episode uten å kjenne til bakgrunnen til Star Trek.
Den aller første episoden og den aller siste, er dog linket sammen.

De andre Star Trek Seriene er av meeget varierende kvalitet og nevnes ikke her.

FarScape:
Det motsatte. Mye føleleser og lite korrekt vitenskapelig tankemåte. 'Space-Opera'
Alle episodene følger en rød tråd, så det er vanskeligere å kun se en episode midt i seriene, enn det er med Star Trek.

Babylon 5: Er vel sånn midt i mellom.
Typisk 'Space-Opera' men prøver å henge seg med på den vitenskapelige linjen som var så populær da serien gikk på tv'en. (se på hvordan thruster systemet fungerer på romskipene)

Vel dette er mine favoritter. Have Fun.
Battlestar Galactica er helt suverent, Farscape var litt tregt i begynnelsen men ender opp med å være en ganske kul og til tider veldig morsom serie, Red Dwarf eier alt, Stargate Atlantis er kult, Babylon 5 fenger ikke(Er nok veldig smak og behag,iallefall ikke genetisk siden broren min elsker serien)
battlestar galactica
Stargate SG1
Stargate Atlantis
Babylon 5: bra og gjennomført historie, men elendige effekter og kostymer osv..
Firefly: Utrolig bra handling, meget bra effekter og veldig flinke skuespillere.

http://imdb.com/title/tt0303461/
Firefly er stilig!
Sitat av seeker
Firefly: Utrolig bra handling, meget bra effekter og veldig flinke skuespillere.

http://imdb.com/title/tt0303461/
Vis hele sitatet...
Det eneste problemet med Firefly er vel at serien aldri kom helt i gang, og fikk aldri en verdi avsluttning i og med at FOX kuttet serien midt i første sesong.
Sitat av soetnos@dANI
Firefly er stilig!
Vis hele sitatet...
Jepp. Alle Joss Weadon seriene er bra. Synest det var dumt at den ble stoppet. Jeg gleder meg til å se filmen.
Sitat av |fatman|
Det eneste problemet med Firefly er vel at serien aldri kom helt i gang, og fikk aldri en verdi avsluttning i og med at FOX kuttet serien midt i første sesong.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg. Men filmen blir bra Can't wait!
Jeg er ikke så veldig fan av science fiction, men jeg husker en serie som gikk på tv2 for en stund tilbake "First wave" tror jeg den heter, ganske kul serie..
"First Wave" går tirsdag kveld på svensk tv4. Traci Lords spiller faktisk en av rollene

Firefly ble avsluttet alt for tidlig, men filmene bør gjøre opp for det. Kan bli så mange som tre filmer, alt ettersom hvor mye den første spiller inn.
Babylon 5 ses for historien, den er så utrolig bra. B5 for teh win.
Nå ser jeg ikke så mye sci-fi men jeg synes Babylon 5 er sikkelig bra pluss at endel av dune filmene/miniseriene er gode (den sikkelig gamle var dog så dårlig at jeg skrudde den av etter 2 min.)