Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1105
Hei!

Har et ganske stort problem... Pc'en min begynner å bli sinnsykt treig og det er masse unødvendig shit på den, men jeg får ikke gjenopprettet den... Pc'en kom med windows 8 så jeg har ingen cd eller noe medie med windows på. jeg har også klart å slette gjenoppretningspartisjonen, og når jeg prøver å lage en ny får jeg bare beskjed om at "nødvendige filer mangler." ....

Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, trenger ekspert hjelp her!
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Win8 har en innebygget refresh/restore-format som stiller maskinen tolbake til fabrikkstatus. Eller, hadde, siden du har slettet gjenopprettingspartisjonen.

Nå må du nok laste ned win8 fra microsoft, lage en installasjons-usb-penn, og installere derfra.

http://windows.microsoft.com/en-US/w...oduct-key-only
Sist endret av tripflag; 8. juni 2014 kl. 22:04.
Trådstarter
56 0
Sitat av tripflag Vis innlegg
Win8 har en innebygget refresh/restore-format som stiller maskinen tolbake til fabrikkstatus. Eller, hadde, siden du har slettet gjenopprettingspartisjonen.

Nå må du nok laste ned win8 fra microsoft, lage en installasjons-usb-penn, og installere derfra.

http://windows.microsoft.com/en-US/w...oduct-key-only
Vis hele sitatet...
Så jeg må kjøpe en ny win8 nøkkel? .__.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Nope, så lenge du velger å installere akkurat samma win8 som står på listens-lappen din så funker samme key
Neii du har den under pcen din.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
56 0
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Neii du har den under pcen din.
Vis hele sitatet...
Nei den er ikke under pcen, og ikke inni batteri luka heller... Hadde key under min gamle win 7 maskin, men denne har ikke det...
Mener å huske at Win8 lisens er registrert på hovedkortet, så skal bare være å reinstallere også validerer den seg selv.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Win 8/8.1 oem lisenser er registrert i bios/tpm

Installer riktig versjon og du trenger ingen nøkkel.