Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 858
Goddag!

Jeg har en eldre HP Elitebook 8440p, som jeg har oppgradert med ssd-disk. Jeg kom over billig minne hos en bekjent, som jeg tenkte ville fungere. Når jeg booter med begge brikkene, fryser maskinen under oppstart. Prøver jeg en og en, får jeg bluescreen rett etter windows boot-screen.

Maskin: Trykk her

Minne: Trykk her

Jeg vet at minnet er helt nytt, aldri blitt brukt. Kan det være noe galt med det, eller er det jeg som tuller med feil type ram?
Ring komplett og spør om de kan hjelpe deg med å løse denne feilen.

33 00 55 00

de kan nok svare på om rammen du har kjøpt skal funke med maskinen din eller ikke.

dersom den skal funke, kan det hende du har fått DOA ram (Dead On Arrival)
HP har Whitelist av Hardware på sine BIOSer ofte, kan like godt være det drittet der. Kan hende du må kjøpe minnebrikke som er på whitelisten til BIOSen din. Eller så husker jeg å ha sett en side som lager moddede BIOSer til HP maskiner som fjerner whitelist.
Sist endret av ExtremeHHH; 21. mai 2014 kl. 12:10.