Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1185
Hei. Litt usikker på om dette kommer i rett kategori, but anyway:

Windows 7 HP 64-bit på en billig Asus laptop hvor jeg har problemer med det trådløse nettverkskortet. Det som skjer når jeg starter maskinen/vekker den fra hvilemodus, er at den finner ingen nettverk. Fryktelig irriterende. Av en eller annen grunn må jeg avinstallere driver til kortet og legge det inn på nytt for hver gang jeg starter maskinen. Dette er for meg et mysterie og bør kunne fikses med hjelp fra noen kyndige!


Inne på enhetsbehandling står det følgende på kortet (hvis det er av hjelp): Atheros AR9002WB-1NG Wireless network adapter.

Noen som kan hjelpe meg?
Trådstarter
5 0
Ingen som har noen forslag?
Hvilken Asus er det? Modellnummer?

[EDIT:] er det tilfeldigvis en N53SV?

Atheros AR9002wb-1ng constantly needs reset by troubleshooter
Sist endret av Turbolego; 3. april 2014 kl. 23:25.
Trådstarter
5 0
Det er en K53U, men samme nettverkskort som N53SV. Har installert den nyeste driveren uten suksess. Det som er litt rart som ikke har blitt nevnt tidligere er at den begynte å tulle med dette for 7-8 mndr siden, og plutselig ble den "frisk" i 2 mndr nå nylig før den starta å tulle igjen. Ser det er en som har skrudd fra hverandre maskinen og plugga i en antenne som ikke var tilkoblet. Kanskje det er dette som er det neste skrittet...?
Hvor gammel er maskinen?
Sist jeg var borte i et lingende problem, fikk jeg nytt nettverkskort i posten.
Dette var dåg lenovo kundesupport, men du kan jo prøve.

Har du noen trådløse usb-plugger du kan prøve?
Hadde vært interessant som samme problem oppstår med et annet nettverkskort.
Trådstarter
5 0
Maskinen er i overkant av 2 år. Har ikke gjort noen store forsøk på å ordne dette problemet, men hadde vært fint hvis noen hadde en enkel løsning.
Reklamasjon på datamaskiner i norge er 5 år, så hadde kontaktet support og bedt om å behandle defekt trådløskort som reklamasjons-sak.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Ville ha prøvd å reinstallert maskinen før man prøver seg på reklamasjon. Så slipper man å betale reparasjon hvis det er løsningen.
Trådstarter
5 0
Reinstallert maskinen? Altså formatere og installere OS på nytt?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Installere operativsystem på nytt ja.