Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5165
Dette er noe jeg altså lurer på; Hva er de nyeste benzodiazepinene, hva heter de og hvilke områder er de mest brukt på?
Tenker da helst på benzodiazepinene som er kommet nå de siste 12 årene.

Det nyeste benzodiazepinet jeg kan komme på er jo Xanor/Xanax, men det er jo helt siden 90-tallet det kom ut på markedet(?).
De gamle krysserene var flunipam, 2mg rohypnol, plutselig ble det til et A-preparat og alle begynte å tygge rivotril, Hadde ikke hørt om rivotril før doble kryssere forsvant.
i Norge har det ikke kommet noe nytt siden xanor og imovane og det tullet der, men de helt nyeste som man kan få kjøpt på nettet på RC sider er etsiolam (er gammelt men nytt på det eropeiske markede) og fyriosopam eller hva det nå var det het som også er vell så å si HELT nytt benzo så vitt som jeg har forstått?? eller er jeg på bertur her?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av CCCP89 Vis innlegg
i Norge har det ikke kommet noe nytt siden xanor og imovane og det tullet der, men de helt nyeste som man kan få kjøpt på nettet på RC sider er etsiolam (er gammelt men nytt på det eropeiske markede) og fyriosopam eller hva det nå var det het som også er vell så å si HELT nytt benzo så vitt som jeg har forstått?? eller er jeg på bertur her?
Vis hele sitatet...
Etizolam er relativt nytt på markedet ja, men har blitt brukt som legemiddel i utlandet tidligere.

Pga. dette er stoffet ikke på narkotika eller dopinglisten, så innførsel i norge er "lovlig" fra EØS-land. De kan selvfølgelig være vanskelige og kreve resept, men.

Min erfaring med stoffet er positive, men avhengighetspotensialet må ansees som ganske stort.

Jeg bruker dem som sovemedisin i ny og ne når jeg trenger det, da Flunitrazepam for meg har for mange bivirkninger når jeg våkner.
Sitat av CCCP89 Vis innlegg
i Norge har det ikke kommet noe nytt siden xanor og imovane og det tullet der, men de helt nyeste som man kan få kjøpt på nettet på RC sider er etsiolam (er gammelt men nytt på det eropeiske markede) og fyriosopam eller hva det nå var det het som også er vell så å si HELT nytt benzo så vitt som jeg har forstått?? eller er jeg på bertur her?
Vis hele sitatet...
Imovane er ikke Benzo.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Imovane er ikke Benzo.
Vis hele sitatet...
Dette er riktig. Det er kun et benzodiazepinliknende preparat. Imovane/Zopiklon har høyere affinitet på noen av bindingsstedene innenfor GABA-reseptorkomplekset enn benzodiazepiner og vise versa, men hvor begge induserer spesifikke konfomasjonsforandringer og forsterker den normale transmisjonen av signalsubstansen GABA i sentralnervesystemet.

Om det ble litt knotete, så er unnskyldningen min at jeg er under påvirkning av Imovane atm.
Sist endret av Tawon; 30. august 2012 kl. 03:19.
imovane er en avart av benzo ja, og derfor er det ett benzodiazepin uansett vordan man ser på det, samme med etziolam, men det er 10ganger sterkere en 10mg med valium, hvil du si at det "ikke" er ett benzo også?
Sitat av CCCP89 Vis innlegg
imovane er en avart av benzo ja, og derfor er det ett benzodiazepin uansett vordan man ser på det, samme med etziolam, men det er 10ganger sterkere en 10mg med valium, hvil du si at det "ikke" er ett benzo også?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke et Benzodiazepin uansett hvordan du vrir på det, men et LIGNENDE stoff!
Imovane går inn under cyklopyrroloner. Ironisk nok blir slike stoffer omtalt som "ikke"-benzodiazepiner. Når det gjelder Etizolam er dette ett thienobenzodiazepin. En annen kjent preparat som er klassifisert som ett thienobenzodiazepin, er zyprexa som er ett antipsykotisk c-preprat.
Sitat av CCCP89 Vis innlegg
i Norge har det ikke kommet noe nytt siden xanor og imovane og det tullet der, men de helt nyeste som man kan få kjøpt på nettet på RC sider er etsiolam (er gammelt men nytt på det eropeiske markede) og fyriosopam eller hva det nå var det het som også er vell så å si HELT nytt benzo så vitt som jeg har forstått?? eller er jeg på bertur her?
Vis hele sitatet...
En ny benzo, vi hadde det på -80 tallet, er flurazepam med merkenavn Dalmadorm 30mg-et hypnotika. Legen kan søke Statens Legemiddelverk på registrerigsfritak og må utleveres på et fast apotek. Jeg brukte det i 1983 og har mye sterkere virkning enn Mogadon.
Sitat av ksm61 Vis innlegg
En ny benzo, vi hadde det på -80 tallet, er flurazepam med merkenavn Dalmadorm 30mg-et hypnotika. Legen kan søke Statens Legemiddelverk på registrerigsfritak og må utleveres på et fast apotek. Jeg brukte det i 1983 og har mye sterkere virkning enn Mogadon.
Vis hele sitatet...
Hm. Tror ikke man får noen benzo på søknad av statens legemiddelverk lenger. Visste ikke at man gjorde det før heller. Aldri vært borti flurazepam. Ikke mange land som har legemiddler med dette vrikestoff i tror jeg.
Fungerte de ganske likt som flunitrazepam?
Sist endret av jayforall10; 5. september 2012 kl. 17:27.
Går og venter på en order på flubromazepam. Gleder meg til å teste det. Spennende produkt som er fullt lovlig, til tross for at bromazepam er narkotika. Gi det et fluormolekyl, og myndighetene må starte på nytt igjen.....
Ble forbauset i dag da jeg kom på apoteket for å hente min månedlige dose flunipam, som jeg har brukt de siste 20 åra. Dama på apoteket sa at de nylig er tatt ut av produksjon (mhm..den også, ja). Nitrazepam er det tomt for også, pga. at Apodormfabrikken har produsjonstrøbbel - så dermed har alle gått over til Mogadon. Hele landet er støvsuga for Nitrazepam.
Er det noen her som vet om det er like strengt i sverige eller danmark? Det er jo snart ikke medisiner igjen i detta landet!
Det er faktisk tilnærmet umulig å få tak i Mogadon også, for tiden. Jeg måtte innom fire apotek (ringte også til to andre) før jeg til slutt fikk napp. De vil få inn disse i rundt uke 37-40 avhengig av hvilket apotek, etter hva jeg hørte. Mildt sagt frustrerende.
Tråden har jo sporet helt av..... uansett hva skal man med nye benzo så lenge man har Rivotril )
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Hm. Tror ikke man får noen benzo på søknad av statens legemiddelverk lenger. Visste ikke at man gjorde det før heller. Aldri vært borti flurazepam. Ikke mange land som har legemiddler med dette vrikestoff i tror jeg.
Fungerte de ganske likt som flunitrazepam?
Vis hele sitatet...
Dalmadorm 30mg er 10% svakere enn flunitrazepam, og de funker!
Sitat av Brute Goatshag Vis innlegg
Går og venter på en order på flubromazepam. Gleder meg til å teste det. Spennende produkt som er fullt lovlig, til tross for at bromazepam er narkotika. Gi det et fluormolekyl, og myndighetene må starte på nytt igjen.....
Vis hele sitatet...
Er flubromazepam og bromazepam det samme?

Finnes det noe lignende felleskatalogen i feks UK og Frankrike? Skal reise til UK snart.
Sitat av Russerinnen Vis innlegg
Er flubromazepam og bromazepam det samme?

Finnes det noe lignende felleskatalogen i feks UK og Frankrike? Skal reise til UK snart.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir litt som å sammenligne nitrazepam med flunitrazepam. Uten å ha prøvd det enda, kan jag anta at det taes raskere opp i kroppen, at full plasmakonsentrasjon går raskere, og at halveringstiden er raskere. Antagelig endel mer potent, men det er bare antagelser før jeg får prøvd dem.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, ja. Bare det ikke blir tomt for Stesolid, Valium og Vival pga leveringsproblemer så...
Det ville vært katastrofe!
Sist endret av Dilosets; 16. september 2012 kl. 16:12.