Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1554
Hvor får man tak i det? Har alltid hatt lyst til å prøve
Krokodille får du på svenskegrensa i frysedisken, det nærmeste alligator jeg har sett. Maximat har jeg sett det på.
Samt python, kenguru, og massevis av annet eksotisk.
Sist endret av moret; 29. november 2023 kl. 19:49.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvorfor er sånt i Sverige og ikke i Norge, spurte jeg ignorant

Jeg vil ha eksotisk vilt av typen ikke utrydningstruet
Kjøpte det selv for et par år siden på maximat.
Tror det var oppdrett fra Zimbabwe eller noe sånt.
Jeg lagde en sånn cajunaktig saus til den og det var ganske godt.
En mellomting av kylling og svin vill jeg si.

Anbefaler ikke kamel, det var ikke noe godt.
Spiste alligatorkjøtt i Florida. Smaker som en litt merkelig og seig kylling du blir dårlig av, men spiser opp likevel. Gøy å prøve!
Søkende
Trådstarter
Nice nice. Må prøves

https://youtu.be/XLZlPykou_w?si=_YRlkjR5ysjUo0-k

(helstekt på cajun vis)
Sist endret av jorwax; 29. november 2023 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ica hadde det for lenge side. Smakte lite, som kylling/svinefilet
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvorfor er sånt i Sverige og ikke i Norge, spurte jeg ignorant

Jeg vil ha eksotisk vilt av typen ikke utrydningstruet
Vis hele sitatet...
Det blir sikkert for dyrt med avgiftene våre, og dermed for lite salg.

Prøv Maximat i Charlottenberg, der har jeg sett det.
Krokodille, caiman, og alligator er kanskje litt like? Liker uansett kalkun vesentlig bedre enn kylling; all kylling og gris smaker surt for meg.
Oppskrytt protein. Vi har tilgang på langt bedre proteinkilder enn alligator og krokodiller. Det gir ingen mening å spise det slik jeg ser det.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Oppskrytt protein. Vi har tilgang på langt bedre proteinkilder enn alligator og krokodiller. Det gir ingen mening å spise det slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
Nå var vel poenget å prøve, ikke ha det som hovedkilde til protein...
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Oppskrytt protein. Vi har tilgang på langt bedre proteinkilder enn alligator og krokodiller. Det gir ingen mening å spise det slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
Er man ute etter protein er det vel luftas reker som gjelder? Gresshopper som de kalles. Hørte jeg 80%? Ingen høyere? Biff holder seg på rundt 18%
Sitat av moret Vis innlegg
Nå var vel poenget å prøve, ikke ha det som hovedkilde til protein...
Vis hele sitatet...
Vel for de som ikke har prøvd det, du går ikke glipp av noe. Ingen utpreget spesiell smak, men en rar konsistens. Kjøttet minner mer om patè enn kjøtt, og gir svært lav grad av nytelse. Selv en svineindrefilet som er overstekt og uten krydder og salt smaker bedre. Og svineindrefileten står jo ellers temmelig lavt i kurs.

Lyst på alligator/krokodille? Kjøp heller frossen kyllingbryst eller svinefilet og spar penger. De er heller ikke delikatesser men tross alt langt bedre på både smak og tekstur enn krokodille.

Alternativt kan du plukke uvanlige stykningsdeler fra storfe. Feks bibringe eller oksehaler. Fantastiske smaker og også billigere enn alligator.

La andre slite med krokodille-kjøttet og kjøp evt. skinnet av den om du er en kreativ type og bruk de til feks ett sett med kule one off DIY kjøkkenstoler eller trekk om dashbord/dørtrekk i bil eller noe annet kreativt.
Søkende
Trådstarter
Liker indrefilet av svin jeg ^^ Tror det blir lenge til jeg trekker om sofaen i alligatorskinn dog..
Sist endret av jorwax; 30. november 2023 kl. 21:23.