Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1841
Hei! Jeg er på utkikk etter små festivaler rundt om i norge. Har vært på Feskslo tidligere og dette er perfekt arena for sopp, molly osv

Noen gode tips?
Love and magic pleier å ha noen skogsrave her og der iløpet av året når det lar seg gjøre.
Er vel ett par andre arrangører også, men husker ikke helt navnet på disse.
Trådstarter
7 1
Sitat av Bjarnebetjent Vis innlegg
Love and magic pleier å ha noen skogsrave her og der iløpet av året når det lar seg gjøre.
Er vel ett par andre arrangører også, men husker ikke helt navnet på disse.
Vis hele sitatet...
Finner ingen ting når jeg googler love and magic, hvor finner man ut når det avholdes?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hippie festival hørtes akkurat ut som det jeg trenger! Følger tråden, vet det var mye info på FB grupper før i tiden, men aner dessverre ikke hvor.
Sitat av FrøkenX Vis innlegg
Finner ingen ting når jeg googler love and magic, hvor finner man ut når det avholdes?
Vis hele sitatet...
Mulig de har byttet navn eller sluttet med det. Er en liten stund siden sist jeg var med på det foruten om det som var i Ekebergparken på musikkens dag.
De gangene jeg har vært på skogsrave tidligere ble jeg invitert med av venner som hadde fått høre om det av deres venner igjen, blant annet en av dj'ene som ofte er med å spiller. For å forminske sjansene for at politi skal avslutte festinga så deles gjerne informasjonen ikke på sosiale medier selvom det også hender i lukkede grupper.

Norske psytrance artister kan fort ha litt informasjon om kommende arrangementer, så fremst man finner de. Romskipet er eneste jeg kommer på i farta, men det er sikkert flere også.
Anonym bruker
"Utstø Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte en billett for Vikingvillage en gang i koronatiden, endte opp med at de utsatte, og så gadd jeg ikke reise neste år, fordi jeg ikke hadde noen å gå med og ville ikke blande dama inn i sånt.

Tror de gikk konkurs, men at de starta opp på nytt med nytt selskap under samme navn. Kan prøve å søke på VikingVillage på FB elns.

Vet ikke om det er legit i det hele tatt tbh, men virker lovende ut. Det holdes på en landsby som er vikingaktig i Snartemo.
Folka bak Love and Magic, har blitt godt voksene og desverre kasta inn håndkle for noen år siden.
Men, det er mange andre som har tatt over.

Etter covid var det en skikkelig boom med nye arrangører og nå er det typ skogsrave omtrent hver helg, i oslo marka fra våre til høsten. Pluss endel innendørs fester når det er for kaldt.

Det er for det meste lukka face grupper og epost lister med invites som gjelder. Så man må nesten møte noen som er i miljøet og bli invitert.

Man kan fks, dra på lovlige tekno og psytrance events på utesteder osv. Og bli kjent med folk der. Da kan man fort møte noen som kan invitere en. Det er også en ihvertfall en arrangør som har hatt fast scene på musikkens dag de siste prene med diverse tekno som også lager slike skogsfester. Der er det store flertallet og deltagerene også i miljøet. Så det er absolut mulig å få innnpass, om man legger litt effort idet


Edit: Noen av disse arrangørene ordner også små festivaler.
Her er et eksempel på en offentlig en:
https://festival.mnmt.no/

Om du drar dit blir du nok fort kjent med mange som kan invitere deg på mer gøy
Sist endret av ReeferBear; 12. oktober 2023 kl. 12:38.
Blir Safari for stort?
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Blir Safari for stort?
Vis hele sitatet...
Safari er et godt eksempel på kul "hippie" festival Men, det er jo privat fest. Så du må bli invitert for være med på det.
Sist endret av ReeferBear; 12. oktober 2023 kl. 12:51.
Soria Festival
Midnightsun festival
Jeg har senere tatt avstand fra disse miljøene, men jeg husker at på to slike festivaler på rad, overhørte jeg noen si at fugler har telepatiske evner, fordi "alle skifter retning samtidig", når de flyr i flokk. En annen gang var det en som maste om at myndighetene skjuler at vi faktisk har to soler. Det er visstnok skjold som skygger for den andre sola.

Så vær forsiktig.
Trådstarter
7 1
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Jeg har senere tatt avstand fra disse miljøene, men jeg husker at på to slike festivaler på rad, overhørte jeg noen si at fugler har telepatiske evner, fordi "alle skifter retning samtidig", når de flyr i flokk. En annen gang var det en som maste om at myndighetene skjuler at vi faktisk har to soler. Det er visstnok skjold som skygger for den andre sola.

Så vær forsiktig.
Vis hele sitatet...

Hahah takk, det skal jeg 😂😂😂😂😂
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Midnightsun festival
Vis hele sitatet...
Er ikke denne lagt ned? Husker ikke hvor jeg hørte om det.. Noen som vet?
Jeg tror sesongen er litt på hell for disse typene festivaler. I Norge så er det ikke så veldig mange av dette og de fleste er "hemmelige" og foregår i bestefall langst strender i Oslo og omegn. Lenge siden jeg har vært på noen av disse men det er en helt egen type rave der alle er fucked up på diverse substans, det går lite i alkohol og pleier å være mye mindre av aggressiv karakter sett i sammenheng av å dra på byen da veldig få bare drikker.

Har bare gode minner egentlig, på en av de siste jeg var på som var midt inne i skogen og hvem faen vet hvor vi egentlig er, ble kompis med en type som hadde klatret opp i et tre og trodde han var en fugl eller en type ugle. Fikk dårlig kontakt men vi delte i allefall en joint og jeg ga han Lsd. På et tidspunkt så kom et et politihelikopter, alle løp både sør, nord, øst og vest. Jeg og noen av de andre brukte 5-6 timer å komme oss til Oslo igjen, slitsomt men også anbefalt
Er en del skogfester rundt om kring i landet, men man må kjenne folk å få invite. Jeg drar på noen, men foretrekker utlandet og større psytrance festivaler.

Det hjelper mye å bli kjent med folk i psy/techno/rave miljøet. Tar ikke så lang tid før man blir invitert med på noe


Sitat av En deling Vis innlegg
Er ikke denne lagt ned? Husker ikke hvor jeg hørte om det.. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Midnightsun festival er vell planlagt å ha igjen på Værøy neste år. Men d ble noe knot med arrangørene, så bare tiden vill vise om d blir Soria eller Midnightsun på Værøy neste år, eventuelt at d ikke blir fra noen av de. Litt usikker på arrangørene jeg iafall..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://soriagathering.com/ Værøy 20. - 24. Juni