Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5269
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet dette er ett veldig dumt spørsmål, men er noe jeg bare lurer på som ungdom hadde det vært mulig å skutt heroin en gang i skjul å fått null etter virkning elle bli avhengig? Isåfall har noen av dere erfaring me dette
Anonym bruker
"Ond Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Stoffers avhengighetspotensiale henger sterkt sammen med hvor fort og intenst de virker, så å gå tilbake fra nåla er ekstremt vanskelig for veldig mange. Røyk heroinen i en spliff, mye mindre skittent. Folk blir mer avhengige av nåla enn hva enn de sender gjennom den, om dette gir mening?
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei. Stoffers avhengighetspotensiale henger sterkt sammen med hvor fort og intenst de virker, så å gå tilbake fra nåla er ekstremt vanskelig for veldig mange. Røyk heroinen i en spliff, mye mindre skittent. Folk blir mer avhengige av nåla enn hva enn de sender gjennom den, om dette gir mening?
Vis hele sitatet...
Ja, forstod poenge ditt jeg bare føler at jeg ikke kan bli avhengig på noe så slengte bare ut spørsmålet haha Jeg bare tenker sånn må være en grunn hvorfor mange narkomaner legger livet sitt vekk for dette stoffet. hva var din erfaring var det så nice som folk skal ha det til?
Forresten takk for rask svar
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, jeg vet av et par men det er 90% sjanse for at du blir avhengig. Jeg har bare røyka 1 gang men jeg suns det var helt jævlig.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner folk som har gjort det kun én gang, og aldri igjen, men dette er folk som ikke har slitt med rus av før av.

Hvis du allerede sliter med avhengighet til et annet rusmiddel, inkludert nikotin, så ville jeg ikke gamblet på det.
Dårlig plan kompis. Ofte er det best å ikke vite hva man går glipp av når det gjelder knark. Lettere å si nei når man ikke vet hva man sier nei til.

Kan dog forstå nyskjerrigheten og hvor den kommer fra, men dette høres ut som en dårlig ide.
Psykisk ustabil
Du skal faen ikke prøve heroin! Er du helt dum i hodet? Et eneste skudd, og du er hekta for godt. Det er utgangspunktet du bør ta, skjerp deg og kom deg ut av dette her før det er for sent.
Les tråden til Bloodshoteyes om du ikke har gjort det alt. Det finnes masse trip rapporter og lesning om tema, du skal ikke måtte gå igjennom tabbene andre har gjort før deg. Heroin er det som er værst.
De færreste som prøver heroin ender opp med å bli avhengig.

Hadde det vært slik mange tror med at man blir avhengig første gang garantert, tror jeg veldig få hadde prøvd. Finnes dog noen som liker det bra første gang.

Min erfaring som tidligere avhengig er at jeg uansett ikke skjønte hva som var digg med det før jeg hadde brukt til nok til at jeg begynte bli avhengig.
Sist endret av DrPerception; 18. oktober 2023 kl. 07:36.
Røyket heroin 1 gang for 1 år siden, aldri gjort det senere. Syns ikke det var så digg jeg, men nå er det igjen veldig stor forskjell på å røyke og skyte. Ville holdt meg til piller Og lignende jeg.
hvorfor skal man skyte? røyk det isteden liksom nål er bare dritt.
Man rekker ikke å bli fysisk avhengig av en brukerdose med heroin.

Man blir ikke avhengig av noe som helst ved og bare prøve det en gang.

Men det betyr ikke at man ikke kan elske rusen som oppstår.

Det er nok best å la være å prøve dop. Sååå gøy er det ikke i lengden.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Man rekker ikke å bli fysisk avhengig av en brukerdose med heroin.

Man blir ikke avhengig av noe som helst ved og bare prøve det en gang.

Men det betyr ikke at man ikke kan elske rusen som oppstår.
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Heroinen vil at du skal komme tilbake. Utspekulert, sleip. Hun lokker deg, hun er ikke interessert i å være noe engangsgreie.
Ditt første skudd er paradis, det er som noe ubegripelig vakkert du aldri før har sett og aldri igjen kommer til å få se. Med mindre du tar ett skudd til.
Og ett til..
1-2-3 og hun har kveilet seg rundt deg som en slange.
Denne prosessen går mye raskere enn du tror.
Sist endret av yAWN; 18. oktober 2023 kl. 12:13.
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av yAWN Vis innlegg
Stemmer.
Heroinen vil at du skal komme tilbake. Utspekulert, sleip. Hun lokker deg, hun er ikke interessert i å være noe engangsgreie.
Ditt første skudd er paradis, det er som noe ubegripelig vakkert du aldri før har sett og aldri igjen kommer til å få se. Med mindre du tar ett skudd til.
Og ett til..
1-2-3 og hun har kveilet seg rundt deg som en slange.
Denne prosessen går mye raskere enn du tror.
Vis hele sitatet...
Haha, forstår greien er bare nysgjerrig ville bare teste grensene for har sagt til kompisene mine før at jeg tror jeg ikke kan bli avhengig, men kan var jeg hadde falt rett i fellen da har også hørt at heroin føles ut som himmelen og det er den beste følelsen du kan få
30% av alle som prøver heroin blir avhengig. Jeg har prøvd heroin en rekke ganger, jeg syns ærlig ikke at det er et så flott rusmiddel, det er som andre opiater. Psykedelika og enkelte stimulanter er mye mer spennende.
Sist endret av UngOgDumN; 18. oktober 2023 kl. 14:57.
Er vel mye større sannsynlighet for å dø i en overdose enn å bli hekta etter kun 1 gang.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Er vel mye større sannsynlighet for å dø i en overdose enn å bli hekta etter kun 1 gang.
Vis hele sitatet...
Pussig, da man kan kontrollere selv hvor mye man injiserer.

Veier man opp 50 mg så er det tvilsomt at man får mer enn 50 mg virkestoff i seg.
Alt fra 1-50% blir avhengige eller utvikler skadelig bruk etter å ha prøvd heroin. Ligger nok et sted i mellom.

Mange tror det er automatisk avhengig med en gangs bruk. Det handler mer om hvorfor og hva du bruker det til.

Men nei, ikke test grensene er mitt råd. Plutselig sitter du og griner i kjelleren på Aker sykehus eller hvor nå enn du er, og lurer på hvordan i alle dager det kunne gå så langt….
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Alt fra 1-50% blir avhengige eller utvikler skadelig bruk etter å ha prøvd heroin. Ligger nok et sted i mellom.

Mange tror det er automatisk avhengig med en gangs bruk. Det handler mer om hvorfor og hva du bruker det til.

Men nei, ikke test grensene er mitt råd. Plutselig sitter du og griner i kjelleren på Aker sykehus eller hvor nå enn du er, og lurer på hvordan i alle dager det kunne gå så langt….
Vis hele sitatet...
Vis du hadde skutt heroin en gang å aldri igjen hadde du da fått noen helseskader eller går det an og ta all rus en gang å aldri igjen uten noen skader?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle jeg kjenner som bare skulle prøve heroin en gang, ble flere ganger og flere ganger og flere ganger og til slutt narkoman
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis du hadde skutt heroin en gang å aldri igjen hadde du da fått noen helseskader eller går det an og ta all rus en gang å aldri igjen uten noen skader?
Vis hele sitatet...
Hjernen blir ekstremt fort avhengig av det store dopamin utslippet som rusmidler gir. Å ta alle rusmidler én gang er fortsatt mange nok ganger til at hjernen blir avhengig.

Og når det er snakk om så sterke saker som heroin så kan man etter bare den ene gangen fortsette å prøve igjen fordi ingenting annet man gjør kan sammenligne samme dopaminutslippet i hjernen.
Se bare på brus og sukker, drikker du brus en dag så craver du det dagene etterpå og selvom du ikke har drukket brus på et halvt år så får hjernen lyst på mer såfort du drikker en brus igjen. Så når hjernen vil ha mer etter bare et glass cola light kan du tenke deg hvor sterke krefter som er i sving av heroin eller andre illegale rusmidler
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Pussig, da man kan kontrollere selv hvor mye man injiserer.

Veier man opp 50 mg så er det tvilsomt at man får mer enn 50 mg virkestoff i seg.
Vis hele sitatet...

Eget laboratorium også du eller? Er noe som heter renhetsgrad, herr petter smart. Kan opplyse deg om at 50 mg av heroin som har en renhetsgrad på 10% er nøyaktig 6 gang så svak som en batch som har renhetsgrad på 60%.
Ble bom der mr.eplekjekk
Psykisk ustabil
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Man rekker ikke å bli fysisk avhengig av en brukerdose med heroin.

Man blir ikke avhengig av noe som helst ved og bare prøve det en gang.

Men det betyr ikke at man ikke kan elske rusen som oppstår.

Det er nok best å la være å prøve dop. Sååå gøy er det ikke i lengden.
Vis hele sitatet...
Hva driver du med? Jeg holder 100% med yAWN her.
Sitat av yAWN Vis innlegg
Stemmer.
Heroinen vil at du skal komme tilbake. Utspekulert, sleip. Hun lokker deg, hun er ikke interessert i å være noe engangsgreie.
Ditt første skudd er paradis, det er som noe ubegripelig vakkert du aldri før har sett og aldri igjen kommer til å få se. Med mindre du tar ett skudd til.
Og ett til..
1-2-3 og hun har kveilet seg rundt deg som en slange.
Denne prosessen går mye raskere enn du tror.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha, forstår greien er bare nysgjerrig ville bare teste grensene for har sagt til kompisene mine før at jeg tror jeg ikke kan bli avhengig, men kan var jeg hadde falt rett i fellen da har også hørt at heroin føles ut som himmelen og det er den beste følelsen du kan få
Vis hele sitatet...
Du skal ikke prøve! Jeg lover deg 100% at du blir avhengig og kommer til å dø av rusmisbruk eller overdose til slutt. Du skal faen ikke røre det der, skjønner du det?
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
30% av alle som prøver heroin blir avhengig.
Vis hele sitatet...
Nå må du skjerpe deg, hvor har du tallet fra? Vis til kilder eller hold deg langt unna denne tråden, du holder på å drepe trådstarter for faen!
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Alt fra 1-50% blir avhengige eller utvikler skadelig bruk etter å ha prøvd heroin. Ligger nok et sted i mellom.

Mange tror det er automatisk avhengig med en gangs bruk. Det handler mer om hvorfor og hva du bruker det til.

Men nei, ikke test grensene er mitt råd. Plutselig sitter du og griner i kjelleren på Aker sykehus eller hvor nå enn du er, og lurer på hvordan i alle dager det kunne gå så langt….
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder deg, hvor har du tallene 1-50% fra? Du vil vel ikke at trådstarter skal prøve heroin, sånn oppriktig talt??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis du hadde skutt heroin en gang å aldri igjen hadde du da fått noen helseskader eller går det an og ta all rus en gang å aldri igjen uten noen skader?
Vis hele sitatet...
Hvis du spiser grønnsaker hver dag, bortsett fra på søndager, er det da en risiko for at du utvikler kreft?
Det er akkurat sånn spørsmålet ditt fungerer. All inntak er helt klart skadelig, men hvor vidt det vil ha langvarige effekter er umulig å forutse. Du klarer uansett ikke å ruse deg kun en gang, kompis. Det er jeg 120% sikker på.
Selvfølgelig er det mulig. Er det lurt? Nei. Noen blir hekta av den første. Noen etter noen ganger. Noen etter mange ganger. Du vet ikke hvem av de du er.

Føler borderline er litt vel på høgget her. Folk spør spørsmål på freak for å få svar fra ulike folk. Du kan ikke diktere hva andre skal svare selv om jeg er enig med deg at TS burde droppe det. Sykt flaut å bli heronarkis pga et veddemål.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Eget laboratorium også du eller? Er noe som heter renhetsgrad, herr petter smart. Kan opplyse deg om at 50 mg av heroin som har en renhetsgrad på 10% er nøyaktig 6 gang så svak som en batch som har renhetsgrad på 60%.
Ble bom der mr.eplekjekk
Vis hele sitatet...
Er du som bommer, les svaret hans igjen mr.eplekjekk
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Er du som bommer, les svaret hans igjen mr.eplekjekk
Vis hele sitatet...

Er nok ikke det. tar man noe som er 6x så potent som forrige dosen som var på 50 mg, så vil det tilsvare det samme som om man tok 300 mg av den første batchen. Innholder første batch 10% renhetsgrad er 5 mg av de 50 mg ren heroin. Er den derimot på 60% inneholder er 30 mg av dosen på 50mg ren heroin.
Sitat av Borderline Vis innlegg
Det samme gjelder deg, hvor har du tallene 1-50% fra? Du vil vel ikke at trådstarter skal prøve heroin, sånn oppriktig talt??

Hvis du spiser grønnsaker hver dag, bortsett fra på søndager, er det da en risiko for at du utvikler kreft?
Det er akkurat sånn spørsmålet ditt fungerer. All inntak er helt klart skadelig, men hvor vidt det vil ha langvarige effekter er umulig å forutse. Du klarer uansett ikke å ruse deg kun en gang, kompis. Det er jeg 120% sikker på.
Vis hele sitatet...
Helsedirektoratet blant annet. Var senest på en konferanse i går om legemiddelavhengighet, som forøvrig tar livet av mange fler enn heroin.

Tror du all banningen og moraliseringen din blir utslagsgivende for ts avgjørelse?

Du vet Google eksisterer ikke sant. Så når du skriker og hyler at du dævver hvis du lukter på en hasjklump så gidder ikke ungdommen høre på deg lenger fordi de vet at du ikke vet hva du snakker om.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er på linje med å prøve oxy eller subutex spør du meg. Fort gjort å begynne med, men det er fult mulig å bare bruke det noen ganger i ny og ne. Kommer litt an på livet ditt ellers vil jeg tro, det er lettere å gjøre det til en vane om livet ditt suger ellers.
Psykisk ustabil
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Føler borderline er litt vel på høgget her. Folk spør spørsmål på freak for å få svar fra ulike folk. Du kan ikke diktere hva andre skal svare selv om jeg er enig med deg at TS burde droppe det. Sykt flaut å bli heronarkis pga et veddemål.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke diktere hva andre skal svare, men jeg kan be folk hoste opp kilder til påstandene de kommer med.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Tror du all banningen og moraliseringen din blir utslagsgivende for ts avgjørelse?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen andre som moraliserer og banner i denne tråden, og det er kanskje nøyaktig det som er problemet.

Her har jeg sittet på forumet i cirka 15 år, jeg er en voksen mann med mye livserfaring. Jeg har sett altfor mange skjebner, og ønsker absolutt ikke at trådstarter skal bli en av dem.

Seriøst, trådstarter, prøver du heroin bare en eneste gang, så er du ferdig. Du kommer ALDRI til å slutte. Jeg mener det!

Jeg må igjen sitere yAWN.
Sitat av yAWN Vis innlegg
Stemmer.
Heroinen vil at du skal komme tilbake. Utspekulert, sleip. Hun lokker deg, hun er ikke interessert i å være noe engangsgreie.
Ditt første skudd er paradis, det er som noe ubegripelig vakkert du aldri før har sett og aldri igjen kommer til å få se. Med mindre du tar ett skudd til.
Og ett til..
1-2-3 og hun har kveilet seg rundt deg som en slange.
Denne prosessen går mye raskere enn du tror.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Borderline; 19. oktober 2023 kl. 17:02.
Ingen av oss vet hva utfallet blir dersom du skyter heroin. Men sannsynligheten for at du får et kjipt og vanskelig liv er større enn om du ikke gjør det. Bør ikke det være tankevekker nok?
Sist endret av Asket; 20. oktober 2023 kl. 04:10.
Anonym bruker
"Ond Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går helt fint, gjort det mange ganger!
Sitat av Borderline Vis innlegg
Nå må du skjerpe deg, hvor har du tallet fra? Vis til kilder eller hold deg langt unna denne tråden, du holder på å drepe trådstarter for faen!
Vis hele sitatet...
Det er en quota kilde her som sier 1 av 4.
https://www.addictioncenter.com/drugs/heroin/
Eventuelt her som sier 1 av 3 blir avhengige innen et års bruk
https://msutoday.msu.edu/news/2018/a...the-first-year

Altså, sykehusene i Norge deler jo ut morfin og analoger over en lav sko. Hver eneste person som har hatt en litt kinkig operasjon blir blæsta med diggbar morfin rett i systemet når de våkner fra narkose. Hvis alle de skulle blitt avhengige av en sånn enkeltdose ville vi hatt store problemer.
hei ts, anbefaler deg sterkt å søke opp tråden til bloodshuteyes her på freak, han skulle også bare prøve en gang men endte opp med å ta overdose til slutt, den bør være avskrekkende nokk til å få hvem som helst på andre tanker
Sitat av freebird Vis innlegg
hei ts, anbefaler deg sterkt å søke opp tråden til bloodshuteyes her på freak, han skulle også bare prøve en gang men endte opp med å ta overdose til slutt, den bør være avskrekkende nokk til å få hvem som helst på andre tanker
Vis hele sitatet...
Hvis du leser den tråden der så kommer det jo veldig klart fram at han ikke "bare skulle prøve en gang". Han hadde jo sullet rundt med heroin i et halvt år og fått det intravenøst før også.
Altså, det er en grei tråd som en advarsel. Men det er jo ikke representativt for å "prøve en gang" i det hele tatt. I tillegg var han jo allerde ganske langt ute å kjøre før heroin i det hele tatt kom inn i bildet.
Misforstå meg rett; det er best å holde seg unna heroin, men den tråden er ikke det samme.
Psykisk ustabil
Sitat av moret Vis innlegg
Det er en quota kilde her som sier 1 av 4.
https://www.addictioncenter.com/drugs/heroin/
Eventuelt her som sier 1 av 3 blir avhengige innen et års bruk
https://msutoday.msu.edu/news/2018/a...the-first-year

Altså, sykehusene i Norge deler jo ut morfin og analoger over en lav sko. Hver eneste person som har hatt en litt kinkig operasjon blir blæsta med diggbar morfin rett i systemet når de våkner fra narkose. Hvis alle de skulle blitt avhengige av en sånn enkeltdose ville vi hatt store problemer.
Vis hele sitatet...
Hm, her trenger vi også statistikk på andre rusmidler for å se om heroin er farligere enn de andre, for sånn som det blir lagt fram her, så blir heroin ufarliggjort, og dette kan være en alvorlig trussel for trådstarters beslutning.
Anonym bruker
"Reflektert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Hvis du leser den tråden der så kommer det jo veldig klart fram at han ikke "bare skulle prøve en gang". Han hadde jo sullet rundt med heroin i et halvt år og fått det intravenøst før også.
Altså, det er en grei tråd som en advarsel. Men det er jo ikke representativt for å "prøve en gang" i det hele tatt. I tillegg var han jo allerde ganske langt ute å kjøre før heroin i det hele tatt kom inn i bildet.
Misforstå meg rett; det er best å holde seg unna heroin, men den tråden er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Har selvfølgelig lest bloodshoteyes sin tråd, men forteller meg ikke noe spesielt. Alle kan jo bli avhengig, men føler jeg er personen som blir mindre avhengig enn andre. Vet om folk som har bare prøvd det engang. Er røyking like farlig som å skyte det å gir det samme virkning?
Ja det bør du absolutt forsøke, du har jo alt bestemt deg og ser bort fra gode råd så kjør på. Kanskje går det fint, kanskje ikke. Dette blir kanskje ennå en tråd om veien ned i mørket?
Det du må huske på er at det vil aldri bli like godt som første gangen. Heller en mindre og mindre verdifull/god opplevelse for hver gang du bruker og helsen din gradvis forverres, og toleransen øker. Etter hvert, med flere år med bruk selv om du har lengre perioder uten, vil toleransen øke fortere når du begynner igjen. Du trenger stadig mer og mer for å få ønsket effekt, og til slutt bruker du bare for å føle deg normal og flykte fra helvetet som er opiatabstinenser. For å ikke snakke om hvor dyrt av en habit dette er og eventuelt blir med økt toleranse. Mark my words, don't do this to yourself.
Sist endret av thetech; 20. oktober 2023 kl. 17:56.
Er røyking like farlig som å skyte det å gir det samme virkning?
Vis hele sitatet...
Røyking er fantastisk mye mindre farlig enn å skyte. Så ville personlig gjort det. Stoffet virker like heftig uansett.

Sitat av Borderline Vis innlegg
Hm, her trenger vi også statistikk på andre rusmidler for å se om heroin er farligere enn de andre, for sånn som det blir lagt fram her, så blir heroin ufarliggjort, og dette kan være en alvorlig trussel for trådstarters beslutning.
Vis hele sitatet...
Som for eksempel denne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dependence
David Nutt har gjort en del forskning på området og har en ganske grei skala. Heroin er klart høyest på misbruker-potensialet, men crack(det som jeg mistenker den wiki-artikkelen nevner som kokain) er hakk i hel.
Sist endret av moret; 20. oktober 2023 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Umulig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang jeg tok heroin har med sprøyte, og jeg rørte ikke heroin igjen før etter 3 år ca. Er ganske så avhengig av det idag, men jeg det var ikkeno jeg crava etter første gang.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er mulig. Kjøpte ett gram en gang og røykte det over noen dager. For all del, det er chill, men verdt å ødelegge livet sitt over? Nah! Satt bare å duppa av og drømte meg bort. Har ingen trang til å prøve det igjen. Tar heller en feit
Du påpeker at du er en person som blir mindre avhengig enn andre. Dette høres ut som oppskriften på noen som kommer til å bli avhengig. Det er vel gjennomgående i flere tråder om heroin.
Om man blir avhengig avhenger vel litt om hvor jævlig livet er ellers. Dersom man ikke har det greit så oppleves heroin mye mer frigjørende enn om man har det ganske ålreit.
Uansett vil det gi en kraftig form for abstinens dvs. at du får mer tungsinn og blir mer urolig og paranoid enn du var før du tok det.
Det er ikke slik at du fysisk eller psykiskavhengig første gang du prøver. De som ofte vender tilbake, er personer som føler seg "normale" når de er ruset. Altså personer som har det helt jævlig til vanlig... Tenk alle som har hatt en operasjon på sykehuset. De ville fått en form form opiat rett i blodet, men alle de er jo ikke junkier? Folk som har noe å ta seg til, sysselsatt og et normalt forhold til rus vil ikke være i en særlig utsatt gruppe.

Burde man ta heroin? Nei, kanskje ikke. Samtidig som det er noe jeg har tenkt til å prøve en gang. Det skal dog ikke være for å unnslippe, eller for då døve noe.
Røyk kompis røyk. Ikke sikkert du kommer til å like det en gang og da vil du ikke ha det så intenst som nåla gjør det
Har du noen gang hørt historien om SpontaneousH på reddit? Usikker på om historien er 100% sann, men vil anbefale at du enten leser hele reddit siden hans eller ser på en YouTube video om han. Historien hans omhandler om å prøve heroin en gang og så går ting til helvetet.
https://www.reddit.com/user/SpontaneousH/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går helt fint, gjort det mange ganger!
Vis hele sitatet...
Nå lo jeg jævla godt😂😂😂
En liten klump med god heroin,
Kan virkelig fucke opp stilen din.
røyke litt så blir du fin
En gang eller to, tenker du først.
Etter gang 8 er suget størst
Ned på plata, bare en gang til.
Er du sikker på at det er dette du vil?

Så ha no litt vett å la folka her befale
Gi faen i smekken, det går bare gale
Men om du alikevel tror dette går bra
så husk at roundtree sier "hva var det jeg sa"


Først røyke, bare en gang
Så på sprøyta, og du er en narkis-mann
Så ryker tenna, men det er jo greit
mer lett-tjente kroner når du er i beit.

Ned på kne og opp med munnen
Er du flink går det ikke lange stunden
Kjerring forbanna og du kasta ut
I parken får du kroner for å suge kuk.


5 år på smekken er en ganske godt stund,
Men du lader sprøyta, og tørker munna for cum
Enkel måte tjener penger på i grunn.

Lykke til kompis.
Sist endret av mr.roundtree; 24. oktober 2023 kl. 20:28.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke sånn at Heroin Airlines kun har destinasjoner til diverse årer rundtomkring på kroppen. Har reist med de i 10 år, og jeg har kun vært på folien og i nesa, ingen planer om å dra til Åre-regionen noen gang.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
En liten klump med god heroin,
Kan virkelig fucke opp stilen din.
røyke litt så blir du fin
En gang eller to, tenker du først.
Etter gang 8 er suget størst
Ned på plata, bare en gang til.
Er du sikker på at det er dette du vil?

Så ha no litt vett å la folka her befale
Gi faen i smekken, det går bare gale
Men om du alikevel tror dette går bra
så husk at roundtree sier "hva var det jeg sa"


Først røyke, bare en gang
Så på sprøyta, og du er en narkis-mann
Så ryker tenna, men det er jo greit
mer lett-tjente kroner når du er i beit.

Ned på kne og opp med munnen
Er du flink går det ikke lange stunden
Kjerring forbanna og du kasta ut
I parken får du kroner for å suge kuk.


5 år på smekken er en ganske godt stund,
Men du lader sprøyta, og tørker munna for cum
Enkel måte tjener penger på i grunn.

Lykke til kompis.
Vis hele sitatet...

Jeg er kanskje helt alene om dette, men jeg har ingen planer om å bruke sprøyter, selv om jeg bruker heroin, og har gjort det av og på i 10 år. Har forøvrig ruset meg over halve livet utenom det.

Ikke frister det, ikke er det nødvendig, og IKKE under noen omstendigheter er det aktuelt å forandre denne meningen.
Den dagen jeg sitter med sprøyta så er det en sykepleier som setter den av nødvendighet, på sykehuset.

Som jeg sa, jeg er kanskje helt alene om dette, men det tviler jeg veldig på. Sprøyter er noe man velger selv, bare se på amfetamin, ett stoff med flere brukere enn heroin her i Norge.
Det finnes mange som bruker dette uten sprøyter, selv om de bruker det hardt, daglig. Så finnes det folk som har brukt i ett halvt år og sitter der med en sprøyte i armen som er gjenbrukt for femte gang.

Det er noe som gjør det, men jeg tror det handler mer om miljø og personlighet enn hvilket stoff man bruker. Ett tilfeldig eksempel: jenter på 18-20 som begynner med sprøyter, ofte veldig pene. Alle de jentene jeg snakker om har til felles at de har forelsket seg i noen som brukte sprøyter, eller havnet i ett miljø som allerede brukte det.



Kan det også tenkes at fordommer skaper holdningene man har til heroin? Alle forventer jo at jeg bruker sprøyter når de hører jeg bruker heroin, det senker kanskje terskelen for å faktisk gjøre det? Selv nye brukere får jo bakoversveis om man drar frem folie istedenfor en skje.
Det hjelper så klart ikke at norge er på topp i verden med antall injiserende brukere, vi har en forferdelig sprøytekultur, uavhengig av hvilket stoff det gjelder.


Har vi tatt den samme speeden i dag, roundtree?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke sånn at Heroin Airlines kun har destinasjoner til diverse årer rundtomkring på kroppen. Har reist med de i 10 år, og jeg har kun vært på folien og i nesa, ingen planer om å dra til Åre-regionen noen gang.



Jeg er kanskje helt alene om dette, men jeg har ingen planer om å bruke sprøyter, selv om jeg bruker heroin, og har gjort det av og på i 10 år. Har forøvrig ruset meg over halve livet utenom det.

Ikke frister det, ikke er det nødvendig, og IKKE under noen omstendigheter er det aktuelt å forandre denne meningen.
Den dagen jeg sitter med sprøyta så er det en sykepleier som setter den av nødvendighet, på sykehuset.

Som jeg sa, jeg er kanskje helt alene om dette, men det tviler jeg veldig på. Sprøyter er noe man velger selv, bare se på amfetamin, ett stoff med flere brukere enn heroin her i Norge.
Det finnes mange som bruker dette uten sprøyter, selv om de bruker det hardt, daglig. Så finnes det folk som har brukt i ett halvt år og sitter der med en sprøyte i armen som er gjenbrukt for femte gang.

Det er noe som gjør det, men jeg tror det handler mer om miljø og personlighet enn hvilket stoff man bruker. Ett tilfeldig eksempel: jenter på 18-20 som begynner med sprøyter, ofte veldig pene. Alle de jentene jeg snakker om har til felles at de har forelsket seg i noen som brukte sprøyter, eller havnet i ett miljø som allerede brukte det.



Kan det også tenkes at fordommer skaper holdningene man har til heroin? Alle forventer jo at jeg bruker sprøyter når de hører jeg bruker heroin, det senker kanskje terskelen for å faktisk gjøre det? Selv nye brukere får jo bakoversveis om man drar frem folie istedenfor en skje.
Det hjelper så klart ikke at norge er på topp i verden med antall injiserende brukere, vi har en forferdelig sprøytekultur, uavhengig av hvilket stoff det gjelder.


Har vi tatt den samme speeden i dag, roundtree?
Vis hele sitatet...
var mer retta mot en som aldri har prøvd, enn en som har erfaring og kanskje litt mer kontroll, så det var ikke retta mot deg.

Heroin er gode ting det såvidt jeg har lest, altså i sin rene form, så har det lite skadelig effekt på kroppen ut over avhengighetspotensialet, jeg har ikke noe i mot noe rusmiddel, men akkurat heroin er vel en dårlig plass å begynne når man sansynligvis er ung og vill med alt som kan følge med det. Så litt avskrekking og morro er bedre enn moralpreken og pekefinger.

Ingen amf her mister, røyker bare tjall når jeg får sjangs og litt statsbenzo fra legen, men generelt irritabel og småskadet mellom ørene skal jeg ikke nekte for