Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2210
Har hatt en del problemer med min Sony Z5C etter at jeg knuste skjermen (og byttet den). Snublet nettopp innom lanseringen av OnePlus 3.

Hva tror dere? Er dett en fornuftig kandidat opp mot Samsung S7, LG G5 og de andre toppmodellene?

De skryter med:
- 6GB Ram
- 64GB lagring
- Hurtiglader (en fancy type, som lader raskt på 5v)
- 5,5" Amoled skjerm
- Snapdragon 820 CPU
- Adreno 530 GPU

https://oneplus.net/global/3/overview

PS:
- De sender ikke til Norge (men til Sverige, Danmark ++) Finnes det en fornuftig måte å få den hit på alikevell? Noe ala JetCarrier

- Tar gjerne i mot andre tips til mobiler. Er ute etter en mobil som skal brukes til å ta bilder, ringe (ofte kunder, bonus for dual-sim), surfing og tidsfordriv.

@GreenRay
Specsa er som vanlig ok fra 1+1. Hadde den første versjonen og det var ikke en bra opplevelse.
Etter masse krangling fikk jeg penga igjen. Minus sending av telefon ett par ganger. Kjøpte den første one plus one straks etter lansering.
Det var ikke sjakktrekk. Var mye tull og feil, inkludert en skjerm som var gul i fargen og som bare ble gulere etterhvert. Ble forresten varm
som en panelovn. Når det er sagt vet jeg at de som ventet et halvår fikk telefoner som faktisk virket. Men var mye dritt i starten.

Personlig ville jeg ventet noen måneder før kjøp. Lest på forumet de har om brukeropplevelser og evt. feil. Problemet med 1+1 versjonen var feks at de
kjøpte inn drittskjermer - det var rett og slett feil på skjermene. Selv om de aldri innrømmet det.

Stoler ikke helt på at de har droppet alle snarveier. Så se det an og se hva konsensus er når den første bølgen med telefoner når markedet.
Er det lite barnesykdommer og ingen direkte hw feil så er det bare å kjøpe.

Ja du kan få telefonen sendt til selskaper som jet carrier. Eller sende den til poste restante adresse feks i Sverige om du bor i nærheten.
Sist endret av frtoretang; 15. juni 2016 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bestilte min oneplus 1 via jetcarrier. Oneplus 2 bestilte jeg til sverige og plukka på lokalt postmottak på grensa.
Begge metodene har funka fint. Jeg har vært fornøyd med begge telefonene.
Proff skeptiker.
Jeg vil ikke si at den er noe bedre en Samsung S7.
Årsak til at S7 er bedre:
* Bedre kamera
* Bedre batteritid
* Vanntett
* Garanti og Reklamasjon i Norge.
* Finere design (Min mening)

Fordel med Oneplus 3
* Billigere
* Mer Ram.


Hurtiglading er det på begge telefonene så det er ikke noe spesielt med noen av dem
Så litt på specsa og tror ikke jeg ville valgt 1+3 over S7 eller G5.
  • 1+3 taper på at telefon må sendes til utlandet ved evt. feil. Samt dårligere reklamasjonsrett.
  • Kameraet på 1+3 står tilbake for både S7 og G5.
  • G5 vinner på batteri. Både 1+3 og S7 har ikke-utskiftbare batteri på fattige 3000 mAh.
  • G5 og S7 har begge bånd 20 for 4G noe som gir bedre signaler innomhus og teoretisk bedre rekkevidde før hastighetstap. Det mangler 1+3.
  • G5 og S7 har begge mSD slot og dual sim. Ikke 1+3
  • G5 har infrarød port og radio for de som liker FM (enn så lenge). Ikke de to andre.
  • G5 og S7 har begge QHD skjerm 1+3 har kun 1080. G5 mangler Amoled men har til gjengjeld Always On skjerm.

Jeg ville nok valgt G5 pga det semi modulære designet. Feks kamera "clip on" med større batteri. Nå har vel G5 også manuelle innstillinger som kan brukes ved behov og retter dermed opp en "flaw" ved G3.

Ellers er vel den nye Samsung Note ventet i august tror jeg at jeg leste. Og note pleier å være verdt å vente på.

Det er vel kun på Ram at 1+3 vinner. 6 Gb Ram. De andre to har 4 GB. Vil 6 GB gjøre telefonen raskere enn de to andre? Tvilsomt for de aller fleste brukerne.
Android er generelt flink til å bruke rammen rett, slik at ting er hurtig tilgjengelig. Det lille jeg så av test på tuben viser at minneforbruket i praksis ikke er over 4 GB på 1+3 selv ved multi tasking.
Sist endret av frtoretang; 15. juni 2016 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Specsa er som vanlig ok fra 1+1. Hadde den første versjonen og det var ikke en bra opplevelse.
Etter masse krangling fikk jeg penga igjen. Minus sending av telefon ett par ganger. Kjøpte den første one plus one straks etter lansering.
Det var ikke sjakktrekk. Var mye tull og feil, inkludert en skjerm som var gul i fargen og som bare ble gulere etterhvert. Ble forresten varm
som en panelovn. Når det er sagt vet jeg at de som ventet et halvår fikk telefoner som faktisk virket. Men var mye dritt i starten.

Personlig ville jeg ventet noen måneder før kjøp. Lest på forumet de har om brukeropplevelser og evt. feil. Problemet med 1+1 versjonen var feks at de
kjøpte inn drittskjermer - det var rett og slett feil på skjermene. Selv om de aldri innrømmet det.

Stoler ikke helt på at de har droppet alle snarveier. Så se det an og se hva konsensus er når den første bølgen med telefoner når markedet.
Er det lite barnesykdommer og ingen direkte hw feil så er det bare å kjøpe.

Ja du kan få telefonen sendt til selskaper som jet carrier. Eller sende den til poste restante adresse feks i Sverige om du bor i nærheten.
Vis hele sitatet...
Du ramser egentlig opp det jeg er litt usikker på selv. Men jeg tok sjansen, og har nå bestilt. Morro å prøve noe nytt, som ikke alle andre har.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Så litt på specsa og tror ikke jeg ville valgt 1+3 over S7 eller G5.
  • 1+3 taper på at telefon må sendes til utlandet ved evt. feil. Samt dårligere reklamasjonsrett.
  • Kameraet på 1+3 står tilbake for både S7 og G5.
  • G5 vinner på batteri. Både 1+3 og S7 har ikke-utskiftbare batteri på fattige 3000 mAh.
  • G5 og S7 har begge bånd 20 for 4G noe som gir bedre signaler innomhus og teoretisk bedre rekkevidde før hastighetstap. Det mangler 1+3.
  • G5 og S7 har begge mSD slot og dual sim. Ikke 1+3
  • G5 har infrarød port og radio for de som liker FM (enn så lenge). Ikke de to andre.
  • G5 og S7 har begge QHD skjerm 1+3 har kun 1080. G5 mangler Amoled men har til gjengjeld Always On skjerm.

Jeg ville nok valgt G5 pga det semi modulære designet. Feks kamera "clip on" med større batteri. Nå har vel G5 også manuelle innstillinger som kan brukes ved behov og retter dermed opp en "flaw" ved G3.

Ellers er vel den nye Samsung Note ventet i august tror jeg at jeg leste. Og note pleier å være verdt å vente på.

Det er vel kun på Ram at 1+3 vinner. 6 Gb Ram. De andre to har 4 GB. Vil 6 GB gjøre telefonen raskere enn de to andre? Tvilsomt for de aller fleste brukerne.
Android er generelt flink til å bruke rammen rett, slik at ting er hurtig tilgjengelig. Det lille jeg så av test på tuben viser at minneforbruket i praksis ikke er over 4 GB på 1+3 selv ved multi tasking.
Vis hele sitatet...
Mange gode punkter, men har S7 og G5 dual sim?
Ja både s7 og G5 har dual sim.,jeg tok feil ang dual sim på 1+3, den har også dual sim men ingen mSD slot. G5 har dedikert mSD slot, så du får både ekstra lagring og dual sim.

Du kan jo sjekke specsa enkelt og greit her, side om side for enkel sammenlikning.
http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone3=7995

Note 7
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note7-8082.php
Sist endret av frtoretang; 16. juni 2016 kl. 01:17.