Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2029
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har lenge hatt lyst til å begynne med Minecraft igjen, men har slitt med å finne en passende server. Noe av det som irriterer meg mest er mas om "donations" og servere som blokkerer mye funksjonalitet av forskjellige grunner.

Det jeg konkret tilbyr (dog igjen; foreløpig rent hypotetisk) er hosting. Jeg finansierer serveren, mot at jeg slipper å sette den opp og micromanage alt som skjer. Det jeg vil ha til gjengjeld er en god server som driftes på en bra måte. Jeg ønsker ikke å detaljstyre, men vil selvfølgelig også være med på å ta beslutninger.

Du som "søker" bør:
- være 18+
- ha erfaring med "praktisk" bruk av Linux
- ha erfaring med å sette opp en Minecraft-server (duh! )
- ha erfaring med Forge og forskjellige mods, samt å konfigurere dette

Hvis noen er interesserte i dette, send meg en PM. Det minste denne bør inneholde er:
- din erfaring med Minecraft generelt
- din erfaring med mods, både som spiller og "installatør"
- litt om deg, og hva du driver med; studier? jobb? fritid?

Hvilke mods serveren skal kjøre vil bli en diskusjon mellom oss. I prinsippet vil jeg gjerne holde det relativt enkelt, både av hensyn til hosting og gameplay.

Generelle spørsmål kan gjerne tas her.
Vet ikke om du har sjekka ut spillvert.no. Men der tror jeg du kan sette opp en Minecraft-server med diverse standard modpacks uten for mye prakk.

Jeg har hvertfall god erfaring med å være spiller på en slik server
Sist endret av saftus; 10. april 2015 kl. 19:41.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
I utgangspunktet er jeg ikke interessert i en spillhost, da jeg ofte har sett ganske ymse grader av kontroll på slike tjenester, samt at det ofte gir middelmådige resultater i forhold til pris.

Jeg jobber også heltid, så jeg har ikke tid til å ta hele jobben selv. Grunnen til at jeg poster er at jeg ser pengeargumentet stå fram som grunn #1 til at servere kreperer, så jeg tenkte jeg kunne prøve å fjerne dette som "problem" og se om noen ville prøve.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Hvis dette skal bli noe av, må jeg bestille hosting, og det vil jeg gjerne bli klar over snart.
Prøvd minecraft.no sine servere? De har en 18+ server også, slik at man slipper å spille med småunger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Tar opp denne igjen. Hostingen er klar.

Siden det ser ut til at folk misser poenget: jeg ser ikke etter en server, eller en host. Poenget er å tilby en god server siden disse er mangelvare.