Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5635
Hei, lurer på om det er noen som har hørt om denne nye "flagship drepern". For de som har hørt om den har kanskje fått med seg at det er vanskelig å få i tak i den, så jeg lurer på om det er noen som har lyst til å arrangere en invite liste? For dere som trenger ny telefon anbefaler jeg dere å sjekke ut denne telefonen den koster rund 2k og er ekstremt billig i forhold til hva man får. Om dere har interesse for det kan dere sjekke ut Oneplusone forumet

-Skadefro
Denne som alle med internett kan bestille på dx?
http://www.dx.com/p/oneplus-one-5-5-...g#.U8sSiLEfPGB
Skadefro's Avatar
Trådstarter
Den koster en del mer på DX, pluss at du ikke får garantien og litt sånt

Sitat av Skadefro Vis innlegg
Den koster en del mer på DX, pluss at du ikke får garantien og litt sånt
Vis hele sitatet...
https://forums.oneplus.net/threads/5...calpers.35689/
Sist endret av Skadefro; 20. juli 2014 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om en uke eller 2 så får alle som ønsker invites, bare å registrere seg på oneplus sin side så løser det seg.
Var selv på jakt etter den men avventer pga alle ryktene om det som kommer utover høsten. Flere octa core og flere snapdragon 805. Og skjermer med QHD. Og de bruker mindre strøm enn feks LG G3 som jo har QHD.
Føler oneplus er litt hypet egentlig. Om en skal gjøre alt rett og får den levert i norge uten å snike seg unna moms så er den ikke så billig lengre....

Uansett, skal dere kjøpe så sørg for å kjøpe 64GB versjonen. 16 GB lagring er snaut, mtp at det ikke er SD slot.
Sist endret av frtoretang; 20. juli 2014 kl. 03:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Denne som alle med internett kan bestille på dx?
http://www.dx.com/p/oneplus-one-5-5-...g#.U8sSiLEfPGB
Vis hele sitatet...

Eller Ebay? Eg bestilte jaffal 2 stk der nå, sendt med Fly. Det er vel enklere det ja...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Har en invite til overs. Legger ut linken her, så får det bli førstemann til mølla!
Obs! Må bestilles via mailboxde eller jetcarrier, evt. venn el. i feks. Sverige.

Totalpris inkl. moms osv er ca. 3000,- via Jetcarrier. (egenerfaring)

Invite 64gb Sandstone Black
Mvh!

Og der var den borte, håper han/hun ble glad
Sist endret av saftus; 6. oktober 2014 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hardware.no har en review ute idag http://www.hardware.no/artikler/test...ntent=Netvibes

---for extra skiten som kommer opp bare trykk F5 for å laste siden på nytt og trykk Esc før siden er lastet helt ned (esc=stop loading)

Hva de sa var at kameraet ikke er som andre topp mobiler. Og de hadde noe deknings problemer men om det kan enkelt løses eller er noe gedigent problem står kanskje i artikkelen. Eller kan etterforskes.
Sist endret av mocp; 6. oktober 2014 kl. 21:12.
Har noen en ekstra invite ville jeg ikke vært lei meg om jeg fikk den
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Har noen en ekstra invite ville jeg ikke vært lei meg om jeg fikk den
Vis hele sitatet...

Har vært lite inne på freak i det sist fint at tråden kom til nytte tar gjerne i mot en invite selv da min mobil snart tar kvelden. Hva synes foreløpig de som har fått telefonen ? Ps pm invite
Sist endret av Skadefro; 6. oktober 2014 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenk litt over hva du bruker mobilen til før dere slår til. 1+ svarte ikke til forventningene hos meg. Jeg fikk hevet kjøpet.
Skjermen var faktisk ødelagt i mine øyne, Oneplus mente det ikke var grunnlag for reparasjon. Et slags gult slør over deler av skjermen som ble mer og mer fremtredende. Var også mye tull med sw. Kamera hang. Apper hang. Ofte reboot. Problemer med 4G, ikke bånd 20 på 4G. Dårlig 4G dekning innendørs, dårligere signaler på både 3G, edge og alt ennet enn det andre folk hadde på andre telefoner. Dårlig lyd og lavt volum på telefonsamtaler, både om du holdt telefonen til øret, speaker eller headset. Og dette gjorde det noen ganger umulig å gjennomføre en samtale pga av at en ikke hørte det de i andre enden sa. En telefon som ikke virker særlig bra som telefon..........
og Updates som ikke ikke virket eller løste problemene. Blir det noe feil må dere sende inn telefonen til feks sverige eller danmark og det koster jo noen kroner tur retur. Samt at etter 2 år er det null garanti. Og kjøper dere fra uoffisielle kanaler så er det gjerne enten null garanti eller max 1 år.

For ca 1500-2500 kroner ekstra så kan dere velge topp telefoner som minst like bra på det meste om ikke bedre enn 1+ og da har dere 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Tenker det alene forsvarer høyere pris.

Fra prisguiden

Fra prisjakt

For noen lusne kroner så er du sikret 5 års reklamasjonsrett.
Får håpe "Oneplus Two" fikser mange av disse problemene. Føler også at 5,5" blir for stort for min del...
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Får håpe "Oneplus Two" fikser mange av disse problemene. Føler også at 5,5" blir for stort for min del...
Vis hele sitatet...
Det kan hende den gjør det, men det er slett ikke sikkert. En må ikke glemme at det samme selskapet som eier Oppo også eier OnePlus. Og utifra hva jeg hører fra fra Oppo 7 brukerne så er de svært stabile og har lite til null reboots og heng. Er da 1+ et beta produkt som først og fremst brukes for å finne feil og teste i stort format slik at Oppo blir et ennå bedre produkt?

5.5" må jeg si er en nær perfekt skjermstørrelse for meg. Har helt vanlige hender, (kanskje litt kortere fingre enn normalt?) bruker bare størrelse 10 i hansker. Men hadde ikke noen problemer med skjermstørrelsen. Behagelig størrelse rett og slett. Tror også at den ennå større Note 4 m/ 5.7" vil være behagelig å bruke. Og selv omrisset av Note 4 er jo ganske likt 1+1.

Vi får vel se om noen uker når Note 4 kommer, tror at dette blir en svært mye bedre telefon enn 1+1. Sykt bra specs og en vill skjerm.
Mh, har du prøvd dette for å gjøre det gule mindre synlig?
Fikk hevet kjøpet så jeg tenker ikke mer på det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tenk litt over hva du bruker mobilen til før dere slår til. 1+ svarte ikke til forventningene hos meg. Jeg fikk hevet kjøpet.
Skjermen var faktisk ødelagt i mine øyne, Oneplus mente det ikke var grunnlag for reparasjon. Et slags gult slør over deler av skjermen som ble mer og mer fremtredende. Var også mye tull med sw. Kamera hang. Apper hang. Ofte reboot. Problemer med 4G, ikke bånd 20 på 4G. Dårlig 4G dekning innendørs, dårligere signaler på både 3G, edge og alt ennet enn det andre folk hadde på andre telefoner. Dårlig lyd og lavt volum på telefonsamtaler, både om du holdt telefonen til øret, speaker eller headset. Og dette gjorde det noen ganger umulig å gjennomføre en samtale pga av at en ikke hørte det de i andre enden sa. En telefon som ikke virker særlig bra som telefon..........
og Updates som ikke ikke virket eller løste problemene. Blir det noe feil må dere sende inn telefonen til feks sverige eller danmark og det koster jo noen kroner tur retur. Samt at etter 2 år er det null garanti. Og kjøper dere fra uoffisielle kanaler så er det gjerne enten null garanti eller max 1 år.

For ca 1500-2500 kroner ekstra så kan dere velge topp telefoner som minst like bra på det meste om ikke bedre enn 1+ og da har dere 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Tenker det alene forsvarer høyere pris.

Fra prisguiden

Fra prisjakt

For noen lusne kroner så er du sikret 5 års reklamasjonsrett.
Vis hele sitatet...
Noen som vet om disse feilene fortsatt er i telefonen?
Fikk nettopp en 24h invite, men er svært usikker på om jeg skal kjøpe eller ikke. Snart kommer jo Black Friday...

Noen erfaringer?
Jeg har en OPO kjøpt i oktober. Er litt gul nederst med hvit bakgrunn. Hadde jeg ikke lest om feilen tidligere, hadde jeg nok ikke lagt merke til det. Bruker forøvrig "screen fileter"-appen, noe som gjør det klart mindre synlig.

Flere som påstår at "den gule" feilen ikke kommer til å bli fisket på nye batcher av 1+1.
Selv har jeg ikke hatt noen problemer med kameraet. Har fått en "random reboot", men pytt pytt.

Er en super mobil til en pris av 3000kr, etter min mening.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen invites, hvis noen enda mangler:

https://account.oneplus.net/invite/c...Z36R-MQXZ-EOTZ

https://account.oneplus.net/invite/claim/GL7Y-QNIP-R5CR-8VHU


https://account.oneplus.net/invite/c...KJXT-ECRV-ZXJ2

Har hatt telefonen siden august, men har ikke noe ekstra å klage på. Kan ikke si at jeg ser noen gul stripe slik flere andre har gjort. Hadde noen reboots i starten, men det ble bra etter noen software-oppdateringer. Helt klart fornøyd med telefonen.
Sist endret av saftus; 3. desember 2014 kl. 12:13.
Sagt det før og jeg sier det igjen, tenk dere nøye om før dere kjøper oneplus 1.
Greit den er rimelig, men nå er andre snapdragon 801 telefoner omtrent like billige, kjøpt over disk/nett med 5 års reklamasjonsrett. 1+1 gir deg 2 års garanti og du må sende til landet du bestilte fra, og betale frakt også på returen.

Kjøpte selv 1+1 men fikk kranglet meg til å heve kjøpet. 1+1 var rett og slett en stor skuffelse. Masse reboots, ustabil firmware og til tross for oppdateringer så virket fortsatt ikke kamera optimalt. Og stabil ble den heller ikke. Og ja skjermen var gul, og den ble mer gul etterhvert. 1+1 forsøkte å si at det gule ville avta men det gjorde ikke det.

Dessuten så kommer det til å være salg straks, enten rett føre jul eller rett etter. Snapdragon 805 er her, 810 kommer. Du kan velge ennå bedre specca telefoner enn 1+1 da, og gjerne til en ennå lavere pris. Og får du feil så kan du bare stikke ned å levere inn, eller få ny.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har to invites, om noen trenger, send pm
Har også to, pm

Går ut om 14 timer, claim om du kan.
Sist endret av UnknownPwny; 17. april 2015 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.