Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3753
Hei,

Har klart å hive i meg tre stk pinex forte, mens jeg i utgangspunktet kun skulle hatt i meg to. Har forstått det slik at paracetamol er gift for leveren, så nå i etterkant lurer jeg på om dette vil være skadelig?

Nå er det ikke rusforumet jeg vanligvis leser her på freak, men jeg har da tittet innom noen tråder i blant, så jeg har sjekket både felleskatalogen og pakningsvedlegget, uten å finne noe særlig informasjon - utenom at det er høyere enn en enkelt dosering.

Jeg går ut i fra at det går helt fint, men det kan iallefall være greit å få dette bekreftet.

Takk for svar
ArbeidsledigProletar
Nei. Ikke i det hele tatt, de har TJUKT buffer for max dose vs. leverskade.
Om jeg ikke tar feil så inneholder Pinex Forte 500mg paracetamol? Den øvre dagsgrensen tror jeg ligger på 3 gram.
Hei

Nei du bør ikke bekymre deg med mindre du har skade eller svakhet i leveren fra før av.

Er vell mye delte meninger, men legen min sa at når man tar doser på 3g paracetamol så tar men en risiko. Men sålenge du er under 2g så bør du ikke bekymre deg iallefall
m0nte's Avatar
Trådstarter
Flott, takk for svar.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Er ikke farlig, men skjønner virkelig ikke poenget.. vil du misbruke piller så ta no benzoer eller oxy's eller noe ikke sånt søppel som det der. no offense.
Sitat av lilpsych Vis innlegg
Er ikke farlig, men skjønner virkelig ikke poenget.. vil du misbruke piller så ta no benzoer eller oxy's eller noe ikke sånt søppel som det der. no offense.
Vis hele sitatet...

Forsto det sånn at han ikke tok det for rusen?

Men forstår at folk vil " småruse"seg på PF eller utforske uten at de vil ta risiko som oxykodon/contin, For det er en veldig stor forskjell både på virkning og risiko ved bruk.

Ikke minst tilgjengeligheten, Skal litt til for å få oxy av legen, kan alltids kjøpe på andre måter men ser ikke hvordan trådstarter rettet det noe i missbruk retningen.

Synes det er fint at folk spør om slikt på rusforumet jeg, For selvom ikke det var helt intensjonen med forumet er det jo flott av folk som lurer på enkle ting kan få svar av folk som har <litt> erfaring på området
Sist endret av Rammlied; 10. april 2012 kl. 00:46.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Forsto det sånn at han ikke tok det for rusen?

Men forstår at folk vil " småruse"seg på PF eller utforske uten at de vil ta risiko som oxykodon/contin, For det er en veldig stor forskjell både på virkning og risiko ved bruk.

Ikke minst tilgjengeligheten, Skal litt til for å få oxy av legen, kan alltids kjøpe på andre måter men ser ikke hvordan trådstarter rettet det noe i missbruk retningen.

Synes det er fint at folk spør om slikt på rusforumet jeg, For selvom ikke det var helt intensjonen med forumet er det jo flott av folk som lurer på enkle ting kan få svar av folk som har <litt> erfaring på området
Vis hele sitatet...
Ja sant det du sier. Bøyer meg istøvet heehe.. Leste tråden litt for fort, så trodde han bare var ute etter en rus.
Nei, så sant du ikke er allergisk mot noen av virkestoffene er du helt safe!
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
3 stk piller med 500mg Paracetamol/ 30mg Kodein er ikke farlig i det hele tatt.

Du kan nok komme til og bli litt chill av det, hvis du kjeder deg på sofaen en dag så søk opp ekstraherings metoden for og skille ut paracetamolen her inne på freak eller Erowid. Ser det er en del som ser ned på det, men det er jo smak og behage, skill ut 6-8stk og du har et par timer foran deg hvor det føles ut som om du er i lykke paradis, for meg gir det hvertfall en såpass eufori at på Suboxone lapper klarer jeg ikke gjøre annet enn og ligge nede og nyte herligheten i timesvis, altså ikke misforstå du blir ikke helt lamma, går fint ann og gå rundt som normalt men er veldig deilig og bare ligge og kjenne på følelsen, sette på en vakker film elns hehe. Høres nok litt spaca ut men, tro meg skål.
Min mor brakk hoften i fjor, og fikk operert inn skruer. store smerter hun går på 4 gram paracetamol daglig. De målte nå alt pluss leververdier . Alt normalt. Så stopp det hysteriet med for mye paracetamol. Må opp i 10 gram daglig skal det ha signifikant betydning for lever og annet.
Sist endret av frank_l; 14. april 2012 kl. 00:52.