Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3583
kjedelig streiting
Sitat av nutti Vis innlegg
Hei du hissige mann!

Samma hva de kaller hverandre vel!? Uansett, etter min mening synes jeg det var bra at Israel ga Palestina en skikkelig støkk!
Vis hele sitatet...
Hva har egentlig Palestinerne gjort Israel??? Ikke en dritt, Hamas har dog sendt en massevis av raketter mot Israel, noe jeg skjønner dem har tatt grep for og få en slutt på.

Når du driver og tar oksen ved hornene hele jævla tiden så vil den til slutt angripe. Hamaz har jo uttalt at de skal utslette Israel, ja jøss..Lykke til! Når de skyter raketter hele tiden mot Israel, skal de bare sitte der og ta det imot å ikke gjøre noenting tilbake?! "Ojsann, der skøyt palestinerne nok en rakett..jaja...det var godt den ikke traff meg ikveld da. Haha,veldig fine lys de rakettene lager.."
Vis hele sitatet...
Er litt vanskelig og skille Palestinerne fra hamas?
Israel har som en overlegen part i denne konflikten den plikten og ta vare på de sivile. Derfor burde de helt klart ha tatt hamas på en annen måte. Enten konvesjonell gatekrig, eller latt mossad ta seg av dem.

Man kan ikke straffe ett helt land pga hva den militære fløyen av partiet de har valgt foretar seg, selv om det er en terrororganisasjon... Vi drepte da ikke hele Tyskland pga hitler, gjorde vi?
Nå vil jeg minne på at dette er en diskusjon ang Semittisme og Sionisme, ikke situasjonen rundt Gaza.
kjedelig streiting
Sitat av Skambank Vis innlegg
Nå vil jeg minne på at dette er en diskusjon ang Semittisme og Sionisme, ikke situasjonen rundt Gaza.
Vis hele sitatet...
Var det mitt inlegg du sikta til, så ga jeg bare personer over ett svar på inlegget sitt.
Don't feed the troll
http://www.dagbladet.no/2009/01/29/n...ngrep/4593227/


Sitat av dagbladet
Israelske talsmenn medga overfor den israelske avisen Yedioth Aharonot at det ikke var Hamas som sto bak angrepet, men holdt likevel gruppen ansvarlig.
Vis hele sitatet...
Ser du på dette som en forsvarskrig?
"Vi vet det var russland som angrep, men vi holdt sverige ansvarlige"
Veldig fin tankegang.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Hadde britene tatt litt mer tak litt tidligere og forhandlet med araberne kunne de kanskje fått til å etablere en demokratisk stat for alle folkegruppene som ønsket å bo der, og vi hadde vært foruten denne konflikten. Problemet er at det ble opprettet en jødisk stat, en rasistisk stat som forskjellsbehandler jøder og andre på det groveste.
Vis hele sitatet...
Nå lovte vell forsåvidt britene hele to ganger at araberne skulle få en selvstendig stat. Problemet var vell bare at det ikke var annet enn tomme ord når det gjaldt Palestina området. Så ja du har så rett, ville bare peke ut enda en grunn til frustrasjon angående opprettelsen..

Men nok om det, var ikke derfor jeg skulle legge inn et innlegg her nå.

Leste dette i avisa idag

Jødiske barn får ikke leke ute

Barna i den Jødiske Barnehagen i Oslo får ikke lov å leke ute fordi de voksne frykter et terrorangrep. Barnehagestyrere Anne Stine Mazrachi er redd for at noe ubehagelig skal skje. - Under krigen i Gaza sa Hamas at jødiske institusjoner og jøder i hele verden er mål for deres hevn. Barnehagen er en del av den jødiske menigheten og synagogen. Dermed har vi funnet at det ikke er sikkert nok å slippe barna ut, sier Mazrachi til Dagen-Magazinet

Klasse kampen Fredag 30. Januar 2009 side 7
Vis hele sitatet...
Hamas klarer ikke engang å gjennomføre et suksessfult angrep på Israel. Hvor sannsynlig er det at de bomber en synagoge i Oslo? Er dette bare enda en måte å si "Det er så synd på oss Jøder, vi blir forfulgt over alt. Fuck anti-semittene" ?

Jeg stusset bare litt over denne lille notisen og tenkte jeg ville dele den. Virker litt hysterisk eller feilinformerende.
Sitat av Apu Vis innlegg
Burde vel si at begge sidene etter min mening er like ille.
Jeg har ikke satt meg inn i konflikten enda, men ser ikke noe mening å velge side.
IMO. Men men, bra og informerende post, selv om jeg er nøytral i denne saken.
Vis hele sitatet...
Like ille? Hele Israel konflikten er en "David og Goliat" situasjon...
Hva han sier, og noe de fleste nok har et bilde av. Er at begge sidene bruker metoder som er forkastelige. Da det er sagt så kan vi jo diskutere hva som er mest verst, at David bruker forkastelige metoder, eller at Goliat gjør det.. Enkelt diskusjon