Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2199
Hallo.

Jeg kjører win 7 64 bit. Jeg fikk den fra bukta. Her er det rare, Jeg får nå helt plutselig varsler om at installasjonen er falsk, men både WAT og windows update er avslått.

Hvordan er det mulig? Jeg har hatt installasjonen i noen måneder nå. Hittil så er det eneste som skjer at den slår av AERO i ny og ned, kun irritasjons momenter.
Mener det er en slik service update som man ikke skal laste ned på en del forskjellige piratkopier. Sjekk readme'n som fulgte med.
du må ikke installere update KB971033.
Sist endret av Mathiasbk; 9. juli 2011 kl. 20:27.
Jeg veit, windows update ble slått av rett etter installasjon. Jeg har aldri installert en eneste update verken automatisk eller manuelt.

Det er noen untak, de må ha blitt installert før jeg greide å slå av update.
De heter:
Update for Windows (KB958488)

Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB978601)

Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB979309)

ATK - system - ATK0110 ACPI UTILITY

Hotfix for Windows (KB2120976)

Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.99.1684.0)

That's it, jeg har ikke KB971033.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
du må ikke installere update KB971033.
Vis hele sitatet...
Nåja, denne diskusjonen har vi hatt før på forumet og jeg hadde da alle oppdateringer som var "nevnt" i de trådene installert på flere maskiner.

Sitat av Petter H Vis innlegg
Jeg veit, windows update ble slått av rett etter installasjon. Jeg har aldri installert en eneste update verken automatisk eller manuelt.

Det er noen untak, de må ha blitt installert før jeg greide å slå av update.
De heter:
Update for Windows (KB958488)

Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB978601)

Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB979309)

ATK - system - ATK0110 ACPI UTILITY

Hotfix for Windows (KB2120976)

Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.99.1684.0)

That's it, jeg har ikke KB971033.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du kjører på et upatchet usikkert system.

Har du gjort noen hardwareendringer i det siste ? Uansett vil en rerun av f.eks RemoveWAT fikse dette også, testet på to maskiner, restore WAT og deretter removeWAT.
Ja faktisk, fikk en ny harddisk igår som var defekt, jeg har plugget den ut og inn et dusin ganger da jeg prøvde å finne ut hva som var galt.

Men jeg skal prøve removeWAT en gang til.

Forresten, er det noen big deal at jeg kjører upatcha? Jeg har ikke hatt sikkerhets problemer av noe slag hittill. Sikkert som en konsekvens av at jeg holder meg unna sider jeg ikke kjenner. Ikke kjører jeg firewall eller antivirus heller. Går fint.

Et usikkerhetsmoment er nå det at jeg bruker TPB i ny og ned, det er jo en viss risiko der. Men hittil intet problem.

Ser forresten ut til at removeWAT funka. Har ikke fått plagemomentene på nytt så langt.
Noen som har en Link til removewat?
Jeg er ikke akkuratt så veldig kyndig på dette området. Men er det ikke sånn at RemoveWAT er utdatert nå? Vet ikke om det har noe å si i og med at den fortsatt funker. Men er ikke Dazloader et bedre alternativ siden den fortsatt blir updatet?

Link til dazloader hvis noen vil ha: Dazloader

EDIT: kan heller like godt gi forumtråden
Sist endret av OberstApfel; 10. juli 2011 kl. 03:56.
haha, har hatt samme kopien av Windows 7 fra IPT på laptopen og den stasjonære i ett par år nå Har windows update PÅ og har fortsatt "genuine" heheh

Men DazLoader skal funke altså
Sitat av Petter H Vis innlegg
Forresten, er det noen big deal at jeg kjører upatcha? Jeg har ikke hatt sikkerhets problemer av noe slag hittill. Sikkert som en konsekvens av at jeg holder meg unna sider jeg ikke kjenner. Ikke kjører jeg firewall eller antivirus heller. Går fint.
Vis hele sitatet...
Vel for det første så kan du få virus fra sider som freak og vg, for det andre hvordan vet du at du ikke er infisert hvis du ikke har antivirus?

For alt du vet så er du en del av et botnet.
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Jeg er ikke akkuratt så veldig kyndig på dette området. Men er det ikke sånn at RemoveWAT er utdatert nå? Vet ikke om det har noe å si i og med at den fortsatt funker. Men er ikke Dazloader et bedre alternativ siden den fortsatt blir updatet?

Link til dazloader hvis noen vil ha: Dazloader

EDIT: kan heller like godt gi forumtråden
Vis hele sitatet...
RemoveWAT funker. (Funket iallefall hos meg for 2 uker siden)

Chripson @ Søk på RemoveWAT på Bukta, Order by sendere og ta den øverste. Tror ikke det er lov med linker til torrenter her på nFF..?
Sist endret av WriteXRiot; 10. juli 2011 kl. 05:02.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
RemoveWAT funker. (Funket iallefall hos meg for 2 uker siden)

Chripson @ Søk på RemoveWAT på Bukta, Order by sendere og ta den øverste. Tror ikke det er lov med linker til torrenter her på nFF..?
Vis hele sitatet...
Har vel egentlig aldri hevdet at den ikke fungerer heller. Jeg bare lurte på om DazLoader var et bedre alternativ. Men de gjør jo egentlig akkuratt det samme
Sist endret av OberstApfel; 10. juli 2011 kl. 05:07.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Reow9 Vis innlegg
haha, har hatt samme kopien av Windows 7 fra IPT på laptopen og den stasjonære i ett par år nå
Vis hele sitatet...


Trodde win7 kom i fjor jeg? 0o
RemoveWAT funker fint ennå.
Sitat av Gig Vis innlegg
Trodde win7 kom i fjor jeg? 0o
Vis hele sitatet...
Windows 7 wiki

Release date, Retail version: October 22, 2009