Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 11199
Har slitt med benzodiazepin abstinenser i snart et halvt år nå, og skal snart på avrusning.
Noen som har en liste over de vanligste benzodiazepin abstinens symptomene?
Sjekket Wikipedia på engelsk, og symptomene er;
Panikkanfall/helseangst, rastløshet, diaterte pupiller, svekket konsentrasjon og dårlig hukommelse, mareritt, søvnkøshet (insomnia), muskelspasmer/kramper, følelsen av elektrisk sjokk, uskarpt syn/synsbedrag (ser ut som om ting beveger seg, + også hallusinasjoner), svimmelhet, tørr munn, diverse smerter i kroppen, svekking av/problemer med hørsel, uvanlige smaker og lukter, smerter i brystet, symptomer som ligner influensa, økt folsomhet for lys og berørelse, økt vannlating, kribling og nummenhet/også "brenning" i huden, hete- og kuldetokter, hodepine, lenger REM-søvn, stivhet i kropp, slapphet, økt luktesans, rastløshet i føttene, metallisk smak i munnen, paranoia, kvalme og oppkast, høyt blodtrykk/hypertension, tachykardi, blodtrykksfall, depresjon, skjelving, svetting, vektap/tap av appetitt, depersonalisering/derealisasjon, tvangstanker, tinnitus, humørsvingninger, ubesluttsomhet, forstoppelse/diaré.

Dette er bare de mest vanlige symptomene. Hvis du vil lese mer om de symptomene jeg ikke har oversatt, gå hit;
http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...s_and_symptoms
jeg forstår ikke at du SKAL inn på avrusning når du allerede har gått 6 mnd i absti
forøvrig det mest grusomme som finnes det der...gått i 8 mnd jeg nå,og enda ikke bra

kommer aldri til å glemme de første mnd...det var såvidt jeg taklet det
Sist endret av alanapoli; 9. mai 2012 kl. 21:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
For kramper i bena jeg, å de er helt utrolig vont, men spiser magnesium å c vitaminer de hjelper,
Håper alle de på forumet som driver og ruser med slike piller får seg en tankevekker av denne tråden,
benzodiazepin er ikke til å leke med.
Fikk natt til igår fæle abstinenser.

- Ufrivillige bevegelser (dette var det verste)
- Feber
- Angst
- Frykt
- Skjelvinger
- Depresjon
Og masse mer

Dette er det verste jeg har opplevd av smerter i hele mitt liv
▼ ... noen uker senere ... ▼
Neurontin hjelper mot det meste av de plagene der.
Tatt opp igår. Du kan forvente endel, avhengig av hvordan du trapper ned. Og enkelte ting avhengig av gud vet hva.
http://freak.no/forum/showpost.php?p...37&postcount=4
Sitat av KnutValentine Vis innlegg
Fikk natt til igår fæle abstinenser.

- Ufrivillige bevegelser (dette var det verste)
- Feber
- Angst
- Frykt
- Skjelvinger
- Depresjon
Og masse mer

Dette er det verste jeg har opplevd av smerter i hele mitt liv
Vis hele sitatet...
samme her..uten tvil helt forferdelig

mitt dillemma er nå at jeg har blitt sensitiv vet jeg..abstinenser som har vart i et år..så jeg VET at jeg får et seriøst anfall om jeg feks hadde fått i meg alkohol...eller kanskje bedøvelse hos tannlegen?ingen vet hvor grensen går så det er ganske så artig..

mitt spm som dessverre ingen kan besvare..HVOR LENGE er jeg unormalt og sensitivt?NÅR blir jeg som jeg var FØR kindling/abstinens besværet?

hvor mange ÅR skal jeg være redd for å gå gå til tannlege eller bruke alkohol munnvann?forferdelig..det værste er at jeg har spurt overlege"ekspertene"på seponering på klinikkene borgestad uten å få noe svar..de kan rett og slett ikke så mye..om noen har hørt noe om hvor lang tid senisitivity for dette tar så skrik ut

Kindling (sedative-hypnotic withdrawal)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kindlin..._withdrawal%29

Sitat av smulen Vis innlegg
For kramper i bena jeg, å de er helt utrolig vont, men spiser magnesium å c vitaminer de hjelper,
Vis hele sitatet...
jepp..det er det du kan gjøre mot dette..kan ta1000 mg magnesium om kvelden..maksdose...også tar jeg 2-3 tusen gram c vit om dagen

Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Neurontin hjelper mot det meste av de plagene der.
Vis hele sitatet...
det bare forlenger faenskapet..og det skal du ikek bruke i en abstinens situasjon
det inneholder GABA..som i alkohol og bnz..samme greie..

brukes mot nervelidelser som ikke er som dette
Sist endret av alanapoli; 10. juni 2012 kl. 11:48.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Neurontin hjelper mot det meste av de plagene der.
Vis hele sitatet...
Takk for at du anbefaler et middel som er verre enn benzodiapiner. Ville heller tatt heroin enn neurontin/lyrica.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Takk for at du anbefaler et middel som er verre enn benzodiapiner. Ville heller tatt heroin enn neurontin/lyrica.
Vis hele sitatet...
støttes,helt på viddene...ingenting med benzo/nedtrapping/abst å gjøre what so ever

det har de samme virkestoffet i seg som du i en abst situasjon er sensitiv for..så det er bare totalt feil å tenke på
Sist endret av alanapoli; 13. juni 2012 kl. 20:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Første symptomene jeg merka når jeg var avhengi for noen år siden var kraftig hodepinne og muskelkramper.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hadde glemt dette her.
Oops, det var jeg ikke klar over. Er selv på nedtrapping og legen mente at neurontin var en fin ting å ta ved søvnproblemer, fikk det hovedsak mot smerter. Skrev bare det legen rådet meg til, ikke meningen å prøve å forverre noe her. Og at man ikke ble avhengig av det, sa legen. Så når jeg blander dette med sobril på nedtrapping med paralgin forte for smerter så er smertepoloklinikken som ga meg neurontin helt på vidda?
Sist endret av Huttetutta; 13. august 2012 kl. 15:57.
Tja jeg også trappet litt ned...samtidig som jeg tok dette,men det var helt tilfeldig,men det spiller jo ingen rolle akkuratt..om det er neurotin du trapper ned på eller sobril,er du først i gaba dritten så er neurotin også ett gaba stoff,det er dette som gjør oss fysisk avhengi,dette finnes i bla benzoz,alkohol,morfin,neurotin m.m..så det er jo krysstolerant,slutter du med benzoz forstår jeg ikke hvilken mening det skulle gi å begynne på dette...annet enn at du forverrer abstinensene igjen og risikerer enda fler anfall

du kan like gjerne bruke sobril og rivotril å trappe ned samtidig med disse som neurotin og sobril...det som er jævlig er jo når du er ferdig med å trappe ned med alt...det er jo da problemene begynner,da skal du seff ikke ha noe mer gaba stoff..da må du jo holde deg helt off..

konk er at jeg ikke forstår hvorfor det skal blandes inn...VED nedtrapping...har du nervesykdommer og trenger neurotin forstår jeg det godt...jeg fikk også neurotin..men det var fordi legen min trodde jeg hadde nervesykdom,ikke fordi jeg skulle trappe ned

men jeg forstod sykdomsbildet og valgte å trappe ned på begge...jeg har gått 1 år med absti nå,hadde jeg rørt neurotin i denne perioden ville jeg fått nytt anfall og sikkert enda et år med absti plager...jeg begynner å se lyset i tunellen nå heldigvis,men jeg vet jeg er sensitiv for gaba stoffer,og det er litt skremmende om man skulle behøve bedøvelse o.l
Sist endret av alanapoli; 16. august 2012 kl. 18:08.