Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1084
Hei, idag opplevde jeg noe merkelig.. Pcen begynte sånn helt tilfeldig å bråke noe sinnsykt, dette skjedde for rundt 2 timer siden. Jeg gikk inn for å sjekke temp på pcen, og finner ut at skjermkortet har en temp på hele 60(!) grader bare ved vanlig surfing og sånt.. Til vanlig pleier den å være på 25-30 grader, og maks 50 ved gaming og sånt.. Jeg tok ut pcen og sjekka støv og sånt, men det var ingenting å finne, jeg fjernet også det for 2 uker siden, så der ligger ikke problemet..

Skjermkort: Evga Geforce gt 220.

Hva har skjedd? Hva kan jeg gjøre for å få tempen nede igjen? Frem til idag har alt vært som normalt.. Er kun skjermkortet som har høy temp, de andre komponentene har helt vanlig temp som de skal ha..

Takker for svar
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Aldri over 50 grader ved spilling?
Heldig du, jeg ligger på 85grader omtrent

Men er du sikker på at det ikke har tetta seg inne i skjermkortet?
Har du sjekket at viftene fungerer som de skal på skjermkortet? Veldig rart at det plutselig skal gå opp så kraftig uten videre, det har ikke vært noe lyn i nærheten som kanskje kan ha kortsluttet noen vifter?
Nå har jeg aldri hatt et GT220, men for meg er dette helt normale temperaturer.. Stort sett alt jeg har hatt av kort de siste årene ligger på 40-50 grader ved vanlig bruk og 60-75 ved spill..
hvis du har flere skjermer tilkobla er det helt normalt... mitt forrige 560TI og mitt nåværende 7950 lå begge rundt 30 grader i skrivebordsmiljø med kun en skjerm tilkoblet, men med 2 eller mer hopper de begge opp til 60. de holder seg riktig nok der uansett antall skjermer, å 7950'n går ikke engang høyere under belastning
Haha.. Mitt ligger på 102 atm. GG.
mitt er på mellom 50-65 på idle og melom 85-90 på load
merkelig.. Skjermkortet har alltid fungert greit, men den lager fortsatt disse merkelige lydene. Og det er kun tempen på skjermkortet som går opp..

Skal teste med nytt skjermkort imorgen og se om det er det som er problemet. Hvis det så er det vel bare å kjøpe nytt ..
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Haha.. Mitt ligger på 102 atm. GG.
Vis hele sitatet...
Oi, det er kanskje i meste laget?