Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1846
Hey freaks, laster akuratt ned Dota 2, og jeg lurte på hvordan det er? Har spillt en del LoL, er det likt det? Er det bedre? Kan man kjøpe forskjellige folk? Takk!
Ps. Hvis noen har noe guides jeg kan lese, så hadde det vært fint
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Folka er gratis btw

Det er noe likt LoL, bare en litt annerledes opplevelse og mange ting jeg personlig finner irriterende.
Her har du alt av guider du trenger!
http://www.dotafire.com/
Dota 2 er litt vanskeligere å spille en lol, så tar litt lenger tid å bli vant. Spiller både dota 2 og lol. Alle folka er gratis på dota 2.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 7. april 2013 kl. 21:03.
Sitat av qeinar Vis innlegg
Dota 2 er litt vanskeligere å spille en lol, så tar litt lenger tid å bli vant. Spiller både dota 2 og lol. Alle folka er gratis på dota 2.
Vis hele sitatet...
Nå må jeg starte en diskusjon sorry, Dota 2 er ikke vanskeligere enn lol. Kan du begrunne hvorfor?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Nå må jeg starte en diskusjon sorry, Dota 2 er ikke vanskeligere enn lol. Kan du begrunne hvorfor?
Vis hele sitatet...

Er ganske mye vanskeligere å sette seg inn i Dota 2 når du er helt ny, enn Lol. Begrunnelse finner du her
Sitat av Benjy Vis innlegg
Nå må jeg starte en diskusjon sorry, Dota 2 er ikke vanskeligere enn lol. Kan du begrunne hvorfor?
Vis hele sitatet...
Jeg spilte LoL fra ca. slutten av 2010 til sommeren 2012, etter det har det kun gått i Dota 2. Og jeg vil si at Dota 2 er mye mer krevende spill. Jeg har ikke så veldig lyst til å skrelle sjela min om nettopp hvorfor, fordi "M3talll" har allerede delt en side der mange av grunnene står.

Jeg pleide å hate HoN og Dota 2, og jeg var alltid aktiv i diskusjonene om LoL vs HoN, men akkuratt nå liker jeg begge to. Men selv har jeg blitt veldig lei av LoL, det å spille samme hero to ganger på rad der var døden, så lei var jeg av alle heroene. De siste matchene mine der gikk kun ut på å teste rare builds på de ulike heroene

Jeg spiller det fortsatt med kompiser, men har mistet litt sansen for det nå i det siste. LoL er liksom så barnevennlig og treigt spill i forhold til Dota 2. Men igjen så har jeg spilt LoL VELDIG mye og man blir lei etterhvert. Derfor er det godt med et nytt spill med noe nytt å utforske Så hvis du er lei av å spille LoL så er det kanskje spillet for deg.
Sist endret av OberstApfel; 7. april 2013 kl. 21:39.
Sitat av Benjy Vis innlegg
Nå må jeg starte en diskusjon sorry, Dota 2 er ikke vanskeligere enn lol. Kan du begrunne hvorfor?
Vis hele sitatet...
Mente egentlig ikke vanskeligere, men vanskeligere å sette seg inn i. Hvor vanskelig spillene er handler vel mer om hvem du spiller imot egentlig. HoN er og et eksempel på moba spill som er vanskeligere å sette seg inn i.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 7. april 2013 kl. 21:40.
http://www.youtube.com/watch?v=nzYNyDF_nDk


Denne hjalp meg svært mye da jeg begynte for ca 4-5 uker siden. Har ikke spilt veldig mye, og føler fremdeles at jeg ikke kan en brøkdel av spillet. Det fine er at man lærer nye ting vær eneste game man spiller. Har ikke spilt LOL, har vurdert og prøve det, men etter jeg oppdaget DOTA 2 har det bare blitt vanskelig å legge fra seg. Har også veldig lyst til å mestre noen aspekter av spillet.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Welcome to Dota, you suck.

Denne guiden er veldig nyttig for nyere spillere da den dekker alle basics. Den er rimelig lang, men det er en god del ting å sette seg inn i som en ny spiller.

Håper ikke denne tråden utvikler seg til en LoL vs Dota 2-tråd, er mer enn nok søplete diskusjoner om det temaet på nettet. Ganske komisk når det kun handler om subjektiv preferanse til syvende og sist.
Jeg har aldri spillt WC3-Dota, men jeg følte ikke det var vansklig hvilke items som skulle til hvilken helt
Dota 2 og HoN er ikke så mye vanskeligere å sette seg inn i, men er mye mer krevende å bli FLINK i. Man kan for eksempel drepe sine egne creeps, tårn og lagkamerater om de har lavt nok liv, slik at motstanderen får mye mindre XP og ikke noe gull. Har selv prøvd både Dota 2, HoN og LoL og falt for HoN.

Men om du har spilt mye LoL så skal det nok gå greit. Ellers kan jeg også anbefale HoN, de har bl.a guides i spillet som gir deg anbefalte items og skills, i tillegg til at alle heltene er gratis (som det forøvrig er i Dota 2 også).

Lykke til.
Når du har satt deg litt inn bør du se på ward plasseringer,creep stacking og pulling. Er også greit å starte med heroes med nyttige spells for teamet ditt, som ikke er så farm avhengig. Men om du allerede har spilla en del moba før har du kanskje dreisen på lasthitting.Det er også mye viktigere og ikke dø i dota enn lol(etter hva jeg har forstått med mine 10games i lol vs 2000+ på dota) Er også veldig greit å prøve nye heroes mot bots,noe alt for lite folk gjør. Og du kommer garantert til å hate russere etter noen games. Lykke til !
Sist endret av Hydroide; 9. april 2013 kl. 08:16.
Det er noen grunnleggende regler:
1. Det heter creeps, ikke minions
2. Det heter towers, ikke turrets.
3. Det heter heros, ikke champs.
4. Hat russerne! Du vil skjønne hvorfor, når du begynner å forstå spillet.

Ellers har de fleste dekket de fleste punkt, så da trenger jeg ikke å gjenta dem! :-D
Sitat av qeinar Vis innlegg
Mente egentlig ikke vanskeligere, men vanskeligere å sette seg inn i. Hvor vanskelig spillene er handler vel mer om hvem du spiller imot egentlig. HoN er og et eksempel på moba spill som er vanskeligere å sette seg inn i.
Vis hele sitatet...
For en som var helt ny på både Dota 2 og så LoL så er det akkurat det samme. Det var andre navn/heroes, annen grafikk, annen bane, andre items (som gjør det samme). Ellers var det meste likt.
Sist endret av Xernox; 9. april 2013 kl. 09:01.
Sitat av Exty Vis innlegg
Det er noen grunnleggende regler:
1. Det heter creeps, ikke minions
2. Det heter towers, ikke turrets.
3. Det heter heros, ikke champs.
4. Hat russerne! Du vil skjønne hvorfor, når du begynner å forstå spillet.

Ellers har de fleste dekket de fleste punkt, så da trenger jeg ikke å gjenta dem! :-D
Vis hele sitatet...
Om du vil lære deg spille, lettere og bedre, få en til å lære deg. Da kan han/hun forklare deg hvorfor du gjør ditt og hvorfor du gjør datt og hvordan rolle du har som den enkelte heroen.

Glemte å føye til dette.

Enjoy!

Sitat av Xernox Vis innlegg
For en som var helt ny på både Dota 2 og så LoL så er det akkurat det samme. Det var andre navn/heroes, annen grafikk, annen bane, andre items (som gjør det samme). Ellers var det meste likt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det? Jeg spilte nylig med en som spiller Lol til vanlig, og han "hatet" Dota 2. Han mente det var en totalt annerledes spillopplevelse og han "skjønte ikke noe", selv om han er relativt god i Lol.
Sitat av Exty Vis innlegg
Det er ikke det? Jeg spilte nylig med en som spiller Lol til vanlig, og han "hatet" Dota 2. Han mente det var en totalt annerledes spillopplevelse og han "skjønte ikke noe", selv om han er relativt god i Lol.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme sa de samme i klassen min. De har spilt LoL i flere hundre timer, jeg synes det akkurat var det samme. Like lett å forstå. Nå startet jeg med Dota da, kanskje derfor?
Sitat av Exty Vis innlegg

Det er ikke det? Jeg spilte nylig med en som spiller Lol til vanlig, og han "hatet" Dota 2. Han mente det var en totalt annerledes spillopplevelse og han "skjønte ikke noe", selv om han er relativt god i Lol.
Vis hele sitatet...
da er han rimelig dum
det er ganske likt, har bare gamet HON og noe Dota i wc3. testa lol en gang, skjønte jo greia, fikk til sånn ca, men likte HON bedre.

er samma som Battlefield vs COD kidsa, alle som har COD hater BF og motsatt


har foresten testet dota2 og, holder meg til HON
Sist endret av skepsis; 9. april 2013 kl. 09:10.
Av egen erfaring vil jeg si at Dota2 er et lettere spill for nybegynnere i den forstand at gameplayen går generelt i et mye lavere tempo enn f.eks HoN. Det samme gjelder LoL. Nå er riktignok dette tempoet likt for alle spillere, men sammenlignet med HoN vil det være en større forskjell på erfarne spillere, da disse som oftest er vant til å trekke kjappere konklusjoner, og sette i gang offensive og defensive aksjoner i et mye høyere tempo.
LOL = Pay To Win
Dota = Play To Win.

Min mening er at Dota 2 er mye bedre enn LoL. Kanskje ikke mye bedre, men jeg liker ikke at du kan kjøpe deg bedre helter etc. Hvis alle er på lik level (ingen kjøping) er spillet bra. Det er min mening.
Sitat av M3talll Vis innlegg
Er ganske mye vanskeligere å sette seg inn i Dota 2 når du er helt ny, enn Lol. Begrunnelse finner du her
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig uenig i flere ting som står i denne linken, spesielt

"Lets get this out of the way, the answer is known by most ppl anyway: LoL is more accessible than DotA 2. Dying is less punishing because you don't lose that much gold and even if you get owned two or three times during the laning phase you still won't be that much behind. If you get killed or are forced to run back to your base two or three times during the laning phase in DotA you are several levels and a lot of gold behind and it will be very tough for you to get back into the game. Also LoL has nice tutorials on everything, even video tutorials for every skill, etc. That is what makes it a lot more accessible."

Hvis du trykker deg inn på "learn" taben i dota 2 så får du opp en meny som viser alle heroes i spillet. Du kan trykke deg inn på hver eneste hero hvor abilities står godt forklart hele veien, det er til og med lagt til en youtube video som viser eksakt hvordan abilitien fungerer og hvordan den ser ut. Det er nylig blitt implementert en funksjon som integrerer spiller-lagde guides inn i spillet ditt. Utrolig mange gode funksjoner på det, ingenting å klage på. I tillegg er spillet satt inn i ett av verdens beste og mest fremgangsrike spillsamfunn; Steam.

Dota2 etter min mening ett ekstremt mye mer avansert spill enn lol. (Spilt lol siden lukket beta og dota siden wc3 tider) Dette kan jeg begrunne på flere måter. Spillet har ett mye mer interaktivt map, det er høyde og dybde i mappet. Hvis du står på en høyde og blir slått på av noen som står under deg, så har de som står lavt en mye høyere sjangse for å bomme på slagene. Man kan hogge ned skog, klatre opp fjell og plassere wards på spesifikke plasser som står høyt og gir god vision. Spillet er laget i valve enginen, altså har det en form for fysikk. Man kan blokkere fiende heroes, man kan blokkere og utnytte sine egne og fiendens creeps.

Dota har også denying av heroes, creeps og towers noe som legger på enda en utfordring for spillere, spesielt supports som får sin egen form for last hitting. Dota er også langt mer straffende, hvis man gjør mye feil mister man gull og blir raskt knust. Men det er også utrolig hvor fint man muligens kan ta seg opp igjen fra en dårlig start, i form av items som fienden kjøper som for eksempel divine rapier. Divine rapier er en item som gir 300 attack damage (utrolig mye) Men når eieren blir drept droppes den på bakken og kan bli plukket opp av hvem som helst. Dette styrker spillere til å faktisk samarbeide.

Kan også nevne "inventory" systemet dota2 har, man kan dele items med teammates og man kan droppe ting på bakken og legge det i det som calles en "courier"

Courieren er en veldig viktig ting etthvert team skal ha, det er ett esel som kan gå frem og tilbake fra basen og ut til spillere med items. Det er også langt flere butikker som man må gå til for å få tak i spesifikke ting, dette kan utnyttes på mange måter som å planlegge ganks osv. Skogen, eller jungelen er også langt mer avansert i dota, med over 10 forskjellige former for neutrals med mange forskjellige og spennende abilties som flere heroes kan dra stor utnytte av. Dette er istedenfor buffs som de gir i lol. Det å faktisk charme neutrals, for å dra utnytte av passives og actives de har syntes jeg er mer avansert enn å kun drepe de for å få en buff. Dette spillet har ingen drage, men 2 ancient spawns hvor det er 2 ganske sterke neutrals og en miniboss. Dota sin versjon av "baron" gir også en mer avansert item istedenfor en buff, aegis of the immortal som gjenoppliver deg med full hp og mana hvis man dør. Dette åpner for mange nye strategiske muligheter, det er også flere kombinasjoner av champions som legger vekt på å drepe denne bossen tidlig eller soloe den senere i spillet for denne itemen.

Det er også last hitting av tårn, noe som ikke trenger å forklares tydeligere.