Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 18557
Hei igjen, henviser til denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...ght=nettbutikk.

Etter at tråden ble stengt av ukjente årsaker så lurer vel mange på hvordan det endte? Fikk vi penger, mobil eller ingenting?

Foreløpig er det ingenting, men jeg er veldig sikker på at mannen bak E-store er serriøs, men en smule fersk i faget. Han har holdt oss som kjøpte oppdatert i det siste og jeg mottok nettop en mail med dette innholdet:
Siden probleme med vår leverandør dukket opp har jeg jobbet iherdig med og finne mulig ny leverandør. Dette har vi nå gjort. I den forbindelse ønsker jeg en tilbakemelding fra deg, ångående deres ordre hos oss. Vi har inngått avtale som skal signeres i løpet av en uke, med ABC Informatique i Frankrike. Jeg skal i møte med administrerende direktør i slutten av denne uken. Det jeg ønsker tilbakemelding på fra deg er om du ønsker pengene tilbake for telefonen, eller ønsker du å vente til jeg har vært i møtet og motta telefon i uke 40? Etter de siste problemer legger jeg ikke inn noen bestilling for jeg har hatt møtet, men de som ønsker tar jeg med telefon til når jeg er hos dem å inngår avtalen.
Vis hele sitatet...
Hva velger dere som handlet der? Tar dere penger eller satser dere på å få mobilen dere har bestilt. Jeg for min del har ikke bestemt meg enda.
En person som skryter av at han skal i møte med "administrerende direktør" er ikke en person å stole på, og/eller så er vedkommende veldig ung. Forøvrig mener jeg at folk som tror de skal få en telefon til omtrent halv pris av andre butikker fortjener å bli lurt.
Jeg vet ikke om du har lest tråden jeg henviser til, men det er mange grunner til at man kan selge noe billigere enn andre. Et eksempel er hvis en nyoppstartet butikk har et prisstunt for å lokke kunder, isteden for å markedsføre seg på andre måter. Begge deler er en måte å markedsføre seg selv på.
Den undervurderte
Fikk faktisk mail i går fra han, Hvor han skrev dette:


Kristian
24. sep. (For 1 dag siden)


Hei.

Jeg ønsker å gi en oppdtatering på hva som skjer angående deres ordre hos E-store.

Siden probleme med vår leverandør dukket opp har jeg jobbet iherdig med og finne mulig ny leverandør. Dette har vi nå gjort. I den forbindelse ønsker jeg en tilbakemelding fra deg, ångående deres ordre hos oss. Vi har inngått avtale som skal signeres i løpet av en uke, med ABC Informatique i Frankrike. Jeg skal i møte med administrerende direktør i slutten av denne uken. Det jeg ønsker tilbakemelding på fra deg er om du ønsker pengene tilbake for telefonen, eller ønsker du å vente til jeg har vært i møtet og motta telefon i uke 40? Etter de siste problemer legger jeg ikke inn noen bestilling for jeg har hatt møtet, men de som ønsker tar jeg med telefon til når jeg er hos dem å inngår avtalen.

Trenger snarlig tilbakemelding på dette, slik at vi kan finne den beste løsningen for deg.

Med vennlig hilsen

Kristian Sundsvold
Daglig leder
E-store
Ville bare fått pengene mine tilbake, virker som han bare drøyer og drøyer. Til slutt er det for sent
Husk at Dispute kan ikke åpnes etter 45 dager via Paypal! Ville tatt pengene å funnet en bedre leverandør. Ser også ut som at "Kristian" sliter veldig med bruken av og / å samt for / får..
Møte med adm.direktør? Er vel ikke adm.direktør som tar å møter et enkeltmansforetak??? hehe
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Har vært i møte med mange adm.dir gjennom mitt enkeltmannsforetak, så det er nok det kompis..
dette med prisstunt for lokke nye kunder har jo gått ganske i vasken... en ting er om man faktisk klarer å levere varene og får et godt rykte...
Nå virker det mer som han må gjøre opp for og ikke få et negativt rykte...
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Fikk faktisk mail i går fra han, Hvor han skrev dette:
Vis hele sitatet...
Det er den samme mailen jeg henviser til i første post

Jeg ba om å få tilbakebetalt pengene jeg, åpnet en charge back i paypal for en stund sida så paypal er uansett på saken.
Men jeg tror ikke E-store er ute etter å svindle folk...
Fikk en mail av paypal i går:

Kjære #########,

Vi har fullført vår undersøkelse av saken og saken er avgjort i din favør.

Vi har klart å få tilbake 2 800,00 NOK og dette beløpet er nå godskrevet
deg. Det kan ta opptil fem virkedager før beløpet er tilgjengelig på
kontoen din.

Hvis du har ytterligere penger til gode, vil vi gjøre vårt beste for å få
dette tilbake fra selgeren.
"Hei.

Grunnet de problemer vi har møtt angående levering, tar vi midlertidig ned siden.

Hilsen Kristian å E-Store"


Tydeligvis er E-Store er et verb. Kan ikke være gamle karen denne Kristian.
Godt å høre at du får pengene huggie
Satser på at jeg får det snart å! Jeg investerte jo faktisk i to telefoner fra E-store...
Sist endret av packman; 26. september 2012 kl. 19:13.
Han har vel fått inn noen hundre tusen på dette tilbudet, investert de i noe som gir et par prosent avkastning, for så å overføre pengene tilbake til kundene. Smart trekk, billigere enn å låne i banken.
En liten oppdatering fra meg...Pengene var tilbake på kontoen idag.
Selv om fyren sliter med bruken av og/å så gjør jo halve norges befolkning også det så ikke legg dere for mye opp i det!

Men dette virker egentlig ikke som svindel, bare en fyr med store ideer som ikke fungerte like bra i virkeligheten enn det gjorde på papir.

Hvor lenge kan man vente med å få tilbake penger fra paypal? Hadde vært gøy om noen hadde giddet å vente på telefonen for å se om den kommer!
Er jo utrolig uprofesjonelt med å/og feil på siden. Særlig når de er såpass gjentakende som i dette tilfellet. Så synes faktisk det er helt greit å henge han ut litt for dette.
Herregud å dere henger fast i å/og. Han er trønder, kanskje det er en slags dialekt gimmick.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Herregud å dere henger fast i å/og. Han er trønder, kanskje det er en slags dialekt gimmick.
Vis hele sitatet...
Trøndisk, Finnmark, Troms, Søring whatever!
Du skal aldri ha skriveleifer/gramatik feil i en bedrift, det virke så amatør uansett
Sitat av Settoz Vis innlegg
Husk at Dispute kan ikke åpnes etter 45 dager via Paypal! Ville tatt pengene å funnet en bedre leverandør. Ser også ut som at "Kristian" sliter veldig med bruken av og / å samt for / får..
Vis hele sitatet...
Artig at signaturen din beskriver dette, og du har feil selv. "Tatt pengene og funnet en bedre levrandør."

Å finne, ikke å funnet.
Fikk ny email fra dem/han nå!

Endelig etter lang ventetid er det klart
E-store har fått ny leverandør

De fleste som har fulgt oss den siste tiden har oppdaget å fått med seg dette med problemer i forhold til leverandør.

Endelig er ny på plass. Alle detaljer er spikret å vi skal til dem for kontraktsinngåelse på tirsdag i neste uke.
Å i den forbindelse åpner vi E-store.no på onsdag.


Følg med og velkommen tilbake
Vis hele sitatet...
Og

Forhåndsbestill iPhone 5
E-store har ett parti iPhone 5 på vei. De vil komme på onsdag og sendes ut onsdag.

Alle telefonene er ulåst og kommer med europeisk sesifikasjoner.

Vi tar i mot dette på e-post frem til siden vår er oppe fra onsdag.

Forhåndsbestill her

Følgende er ventet inn

16 gb Svart - 2 stk (1 Igjen)
16 gb Hvit/sølv - 2 stk
Pris pr stk 4.300,-

32 gb Svart - 2 stk (1 igjen)
32 gb Hvit/sølv - 2 stk (Utsolgt)
Pris pr stk 5.000,-

64 gb Svart - 2 stk
64 gb Hvit/sølv - 2 Stk (Utsolgt)
Pris pr stk 5.700,-
Vis hele sitatet...
Sitat av KaiN Vis innlegg
Trøndisk, Finnmark, Troms, Søring whatever!
Du skal aldri ha skriveleifer/gramatik feil i en bedrift, det virke så amatør uansett
Vis hele sitatet...
Godt du ikke driver noen form for bedrift.
Fikk også den mailen, men jeg bestemte meg for en stund siden at jeg heller vil ha penger.
Er det noen som venter på mobil? Hadde vært morro å fått en tilbakemelding på hvordan det går
Hadde det bare vært legit så hadde jeg kjøpte en iPhone 5 tvert
Den undervurderte
Sitat av packman Vis innlegg
Fikk også den mailen, men jeg bestemte meg for en stund siden at jeg heller vil ha penger.
Er det noen som venter på mobil? Hadde vært morro å fått en tilbakemelding på hvordan det går
Vis hele sitatet...
nei, men venter fortsatt på penger liksom
Hvordan går det med dere nå?
Idag skulle kontrakten signeres...har du hørt noe mer fra han UnknownPwny?

Også spent på hvordan det blir med den trekningen av en ipad de skulle ha:
"Alle som melder seg på nyhetsbrevet vårt før 01. oktober er med i trekningen av en 3. generasjons iPad på 64 gb, med WiFi og 4G".
Sitat av packman Vis innlegg
Jeg vet ikke om du har lest tråden jeg henviser til, men det er mange grunner til at man kan selge noe billigere enn andre. Et eksempel er hvis en nyoppstartet butikk har et prisstunt for å lokke kunder, isteden for å markedsføre seg på andre måter. Begge deler er en måte å markedsføre seg selv på.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. Jeg har jobbet lenge innen denne bransjen og kjenner til alle de største distributørene innen telekom både i norge og europa. For å kunne selge denne telefonen til 2800,- pr. stk. må han, uansett hvor gode innkjøpsbetingelser han har, funde hver eneste telefon med minst 1000 kroner. Hvorfor skulle han gjøre dette??? Har han vunnet i Lotto og vil gi bort pengene?
I tillegg må han koste 5 års reklamasjonsrett selv, iom. at produktet ikke er kjøpt gjennom offisielle kanaler.

For moro skyld hentet jeg pris på en 100-pakk med Galaxy S3 fra en tysk dist. som alltid gir meg gode priser.

For 100 stk kunne jeg få 420 euro + frakt.
420 euro = ~3093 kroner. I tillegg kommer 25% mva = totalt 3866,-.
I tillegg kommer selvfølgelig også utgifter til frakt og fortolling, og evt. andre utgifter han måtte ha med den daglige driften.

Skulle det være US-versjonen han selger, har disse også helt andre spesifikasjoner enn den europeiske versjonen. Bl.a. har den ikke firekjerne-prosessor.

Jeg klarer heller ikke å finne noe selskap som heter ABC Informatique som driver med distribusjon av mobiltelefoner. Jeg finner derimot flere selskaper med dette navnet som ser ut til å drive serviceverksted for tele/data og salg av verkstedsreparerte enheter...

Sorry folkens, men når ser for godt ut til å være sant er det nettopp det det er.
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Idag skulle kontrakten signeres...har du hørt noe mer fra han UnknownPwny?

Også spent på hvordan det blir med den trekningen av en ipad de skulle ha:
"Alle som melder seg på nyhetsbrevet vårt før 01. oktober er med i trekningen av en 3. generasjons iPad på 64 gb, med WiFi og 4G".
Vis hele sitatet...
Spurte bare om når jeg/vi ville få telefonen.
Og han svarte:
Hei.

Telefonen sendes når jeg er tilbake i Norge på onsdag med over natten pakke. den skal være fremme før helga.

Kristian


Men fikk også pengene tilbake fra PayPal i dag, så om jeg får mobilen og alt er i orden, får han de tilbake :P
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av Judaz Vis innlegg
salg av verkstedsreparerte enheter...
Vis hele sitatet...
Kanskje forklaringen på prisen er at de selger verkstedreparerte telefoner?
Sist endret av datagutten; 2. oktober 2012 kl. 19:54.
Paypal avgjorde saken i min favør idag, så regner med å ha pengene snart.
Men har jo vært spennende da
Gleder meg til å høre om noen får telefonen, og ikke minst om noen vinner ipda
Hahhaha XDDDDDD!!

Nei, absolutt ingenting episk med den feilen.
Sitat av ProBlazer420 Vis innlegg
Haha, du så det du og! :P

EPISK FEIL XD
Vis hele sitatet...
Din første post lover en god fremtid for din freak-karriere.

Uansett, har ikke Apple en sånn greie med at ingen leverandører har lov til å selge deres utstyr billigere enn prisen de selv har på nettsiden?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Uansett, har ikke Apple en sånn greie med at ingen leverandører har lov til å selge deres utstyr billigere enn prisen de selv har på nettsiden?
Vis hele sitatet...
De har streng tatt ikke lov til å gjøre det, men både Apple og mange andre gjør så godt de kan. Apple har i motsetning til mange andre mye bedre kontroll over distribusjonsleddet sitt enn de fleste andre og har sånn sett større mulighet for å presse forhandlerene sine.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Dette er bare tull. Jeg har jobbet lenge innen denne bransjen og kjenner til alle de største distributørene innen telekom både i norge og europa. For å kunne selge denne telefonen til 2800,- pr. stk. må han, uansett hvor gode innkjøpsbetingelser han har, funde hver eneste telefon med minst 1000 kroner. Hvorfor skulle han gjøre dette??? Har han vunnet i Lotto og vil gi bort pengene?
Vis hele sitatet...

Du er bare tull.
Som sagt tidligere: Dette er et prisstunt for å trekke til seg kunder.
Sitat av ProBlazer420 Vis innlegg
Haha, du så det du og! :P

EPISK FEIL XD
Vis hele sitatet...
Det er for så vidt feil å bruke "episk" i denne sammenhengen:

Sitat av Dokpro

episk a2 (fra gr epikos, av epos) fortellende, t forskj fra dramatisk, lyrisk

e- diktning / e- teater (etter ty. episches Theater, av B. Brecht, 1926)

fortellende teater; dialektisk teater
Vis hele sitatet...
onsdag i dag og e-store.no scam siden er ikke oppe og går..
Sitat av spelley Vis innlegg
Du er bare tull.
Som sagt tidligere: Dette er et prisstunt for å trekke til seg kunder.
Vis hele sitatet...
Har du regnet ut hvor mye han taper på hver telefon? Hva hvis 10 bestiller? 50? 100? Denne karen er uten tvil helt ny i gamet, og utifra måten han presenterer seg selv på vil jeg også anta at han er forholdsvis ung. Hvorfor skal han da ha klart å ordne seg en leverandør som overgår leverandørene til folk som har drevet med slik bisniss i åresvis? Alternativet er jo at han sitter på en enorm kapital, noe som er tvilsomt pga. hans (antatte) lave alder.

LITT sunn skepsiss må være lov! Jeg tipper han selger reparerte telefoner.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Har du regnet ut hvor mye han taper på hver telefon? Hva hvis 10 bestiller? 50? 100? Denne karen er uten tvil helt ny i gamet, og utifra måten han presenterer seg selv på vil jeg også anta at han er forholdsvis ung. Hvorfor skal han da ha klart å ordne seg en leverandør som overgår leverandørene til folk som har drevet med slik bisniss i åresvis? Alternativet er jo at han sitter på en enorm kapital, noe som er tvilsomt pga. hans (antatte) lave alder.

LITT sunn skepsiss må være lov! Jeg tipper han selger reparerte telefoner.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke regnet på det. Hvorfor? Jeg har ikke peiling på innkjøpsprisene han opererer med, i likhet med deg og resten av medlemmene på dette forumet.

Hvorfor blander du inn alder inn? alder har ingen ting med saken å gjøre.
Hvordan han klarer å skaffe gode leverandører? Jeg aner ikke, men i utgangspunktet betyr kontakter alt.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg kunne på forhånd fortalt dere at dette ikke kom til å gå bra. Forferdelig dårlig språk, amatørmessig nettside, clipart i Facebook-banneret, absurde priser... The list goes on. Her har nok en eller annen unggutt fått for seg at han skal bli styrtrik av den nyoppstarta bedriften sin, men det er jo tydelig at han verken har erfaring eller kompetanse nok til å drive nettbutikk.

Edit: For å ikke snakke om mangel på startkapital. Klassisk tabbe å tro at det går bra å bestille opp fra leverandør etter hvert som bestillingene kommer inn.
Sist endret av BomberMan; 3. oktober 2012 kl. 17:44.
Sitat av spelley Vis innlegg
Nei, jeg har ikke regnet på det. Hvorfor? Jeg har ikke peiling på innkjøpsprisene han opererer med, i likhet med deg og resten av medlemmene på dette forumet.

Hvorfor blander du inn alder inn? alder har ingen ting med saken å gjøre.
Hvordan han klarer å skaffe gode leverandører? Jeg aner ikke, men i utgangspunktet betyr kontakter alt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? For å se om tapet han faktisk kommer til å sitte med er realistisk å kunne dekke for en nyoppstartet bedrift? Rettere sagt; ENK?

Alder har selvsagt noe med saken å gjøre. Jo lengre fartstid man har i bransjen jo større er sannsynligheten for at man har slike kontakter denne gutten BØR sitte på. Vi kan vel alle være enig i at alt hittil har sett rimelig amatørmessig ut?

Let me refresh your memory:

- Annonsene hans kunne vært laget i Paint av en jenter på sju og et halvt år.

- Annonser og mail er full av skrivefeil.

- Han er tidvis veldig vanskelig å få tak i over lengre perioder.

- Han skryter på seg. Eksempel; han skriver "vi" selv om vi vet han er alene om dette

La oss snu det på hodet. Fortell meg nøyaktig hva det er som får dette til å virke legit. Det eneste jeg kan finne som virker forlokkende med det hele er prisen, og det er sjelden et godt tegn. Har jeg gått glipp av noe?

Jeg VET ikke om dette er fanteri eller ei, men utifra all erfaring blinker alle varselslamper. Jeg er ingen fan av klisjéer, men jeg drar denne: hvis det virker for godt til å være sant, er det som regel dét.
Sitat av spelley Vis innlegg
Hvordan han klarer å skaffe gode leverandører? Jeg aner ikke, men i utgangspunktet betyr kontakter alt.
Vis hele sitatet...
Disse leverandørene/kontaktene finnes ikke, med mindre du aksepterer å kjøpe varmt/piratkopi. Det er ingen annen måte å kjøpe et produkt fra en distributør til en lavere pris enn de koster fra fabrikken. INGEN i bransjen får de prisene han opererer med. Jeg kunne økt marginene mine pr. solgte enhet med flere hundre kroner ved å kjøpe telefoner av han i stedet for en offisiell distributør.

Det er selvfølgelig ikke umulig at han er stinn av gryn og at det er et reklamestunt, men det er en svært dårlig forretningsstrategi å funde et produkt som er så populær at den praktisk talt selger seg selv med over 1000 kroner pr. enhet. Spesielt med tanke på at han tydeligvis hverken har råd til skikkelig markedsføring eller en seriøs netthandelsløsning.

Et annet seriøst problem med dette er ettermarked. Mobiltelefoner leveres som regel med 1 eller 2 års garanti, men de norske mobilverkstedene har som regel kun avtale om å reparere enheter solgt gjennom Samsung Nordic. 5 års reklamasjon på produsentens regning er bare å glemme. Enten må han koste reparasjonene selv, eller så må han få de reparert i opprinnelseslandet. Kan ikke se for meg at han får mye gehør når han ringer leverandøren sin i syd-europa og forklarer at "inn Nårwei wi have a faiv jer mandatårri vårrenti"...
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
.

- Han skryter på seg. Eksempel; han skriver "vi" selv om vi vet han er alene om dette
Vis hele sitatet...
Dette er da HELT normalt, og det finnes tonnevis av ENK som gjør dette, rett og slett for å virke bedre og mer profesjonelle ut.
Han skal ha for initiativet. Tror ikke dette er ren svindel egentlig. Er nok bare en litt naiv, men ambisiøs, fyr som står bak. Forhåpentligvis lærer han noe av dette, og kommer med en bedre løsning etter hvert.
Noen som har fått noen SIII?
Ser ikke ut som om det er noen som har fått telefonen sin. Er interessert i å høre hva slags nye unnskyldninger han har kommet med. Er det noen av dere som venter på telefon som har hørt noe mer fra han?
Får nok pengene kjappere da enn å vente på E-store. At E-store ikke har kommunisert til folk som har donert penger hva som har skjedd etter forrige onsdag når han skulle møte den nye leverandøren er jo bare komisk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen update enda? Ser siden er nede enda. Mener det ikke er så fryktelig lenge siden jeg fikk en e-post hvor han lovte billige ifoner elno
Hele fyren er så misslykka innen salgsbransjen. Han klarer ikke engang å finne en leverandør som kan gi han varer, og samtidig kommer ut med masse svada og piss om at han har fått mange gode tilbakemeldinger fra kunder og skal i møte med forskjellige leverandører.
Ikke nok med at fyren selger telefoner før han har dem fått dem selv, men han selger før han i det hele tatt har skaffet en leverandør, er så jævlig misslykka fyr og han skulle ha blitt fratatt retten med å få drive med salgsvirksomhet.

Jeg som driver med "shady business" med null utdanning innen salg og service driver bedre butikk enn han, og klarer helt fint å finne en leverandører enda jeg må under jorden for å finne dem kontra han som kan bruke alle nettverk på lovlige måter, og jeg vet såpass at jeg tar ikke betalt før jeg har varene på lager og klar til sending.

Håper så inderlig alle der ute har fått refundert pengene sine nå og folk holder seg langt unna fyren i framtiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har fått varer?