Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 11596
Olympic, joda. jeg vet ikke helt hva jeg ville frem til. og jeg vet heller ikke hvordan det føles å være homofil. jeg har vanskelig for å sette meg inn i greia, og jeg liker useriøs overdrivelse for å provosere frem ting. for all del, homofile kan få være homofile.
jeg beklager hvis jeg er støtende.
jeg har en veldig gammel far, som er full av fordommer. det er mulig jeg har mye negativt derfra.?
men fordi det er interessant, kan du forklare hvordan og hvorfor resonnementet ikke henger på greip?
Altså det at det her i det hele tatt er en diskusjon er for meg ufårståelig. Fokuser heller på å fjerne unger fra dårlige foreldre, enn å forby homofile å adoptere. FRP-dritten sitt argument er at "Unger som vokser opp med to fedre kan bli mobbet", og ja det stemmer i en verden der folk fortsatt ser på homofili som noe negativt. Unger vil ikke slutte å bli mobbet for dette før sånne holdninger forsvinner, og om man skal fortsette å gjøre det "unormalt" at to menn har barn ved å nekte dem adopsjon vil ungene som unntakene gjelder fortsatt bli mobbet for dette. Skal man liksom forby adopsjon av mørkhudete fordi mørdhudete unger kan bli mobbet i hvite Norge? Blir en unge mobbet for at han har "to fedre" er det mobbingen som er problemet, ikke fedrene.

Snakk om barns rettigheter... Hva om foreldrene mine var dritt? Hvilke rettigheter har JEG til å velge foreldre? Ja man har barneværnet, men man ser jo selv hvor godt dette fungerer. Er ikke lett å uttrykke sine meninger eller snakke negativt om de to viktigste personene i ditt liv de første 10-15 årene man vokser opp.

På tide å la folk være folk her i landet. Vi lever i 2012 for faen.

Ble foresten nesten kysset av en homofil en gang, backet bare unna, forklarte jeg ikke er homo, og fortsatt samtalen. Var igrunn ganske traumatisk (Husker fortsatt trutmunnen på vei mot ansiktet mitt), men hyggelig at han syns jeg var attraktiv!
Sist endret av bamsegutt; 15. november 2012 kl. 11:44.
burde vært möderatör
Før i tiden, når jeg var drittunge, var jeg livredd homofile. Jeg hadde aldri noe ordentlig imot dem, jeg syntes bare de var nifse og frastøtende. Mye av det var sikkert pga. et aggressivt og uapetittelig fettberg av en lesbisk sløydlærer som la an på jentene i klassen og en gang prøvde å slå meg i trynet med en hammer. Dette monsteret, i tillegg til den relativt utbredte vrangforestillingen om at homser er alt-etende voldtekstmenn som ønsker å penetrere stoltheten din så fort du snur ryggen til dem, gjorde at jeg ditcha en av mine beste venner på ungdomskolen når det viste seg at han var bifil.

Jeg har heldigvis vokst opp fra dette nå, og innsett at homser IKKE er voldtekstmenn uten standard, men (relativt) normale mennesker. Har dessuten blitt lagt an på av menn gjentatte ganger de siste årene, og hey, jeg tar det som et kompliment. Litt som hvis en asiatisk jente legger an på meg. "Takk, men nei takk".

edit: vil forresten legge til at jeg er enig i at homofile som kysser er nasty å se på. Akkurat som feite hetrofile par som kysser er nasty å se på. Eller dverger som kysser. Dverger generelt egentlig... men det er jo bare å se vekk anyways, er ikke et stort problem.
Sist endret av pappabetaler; 15. november 2012 kl. 12:20.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Uhm, det innepaanoe sa først var: og jeg sier at du fremstår som usikker på din egen seksualitet når du synes homofili er ekkelt..
Hvis ikke dette impliserer at ChipsyDipsy egentlig er homofil/bifil, hva impliserer det da? At ChipsyDipsy er nekrofil? Pedofil? Dendrofil?
Vis hele sitatet...
Usikker på sin egen seksualitet impliserer ikke noe annet enn at han muligens er nettopp det - usikker. Jeg skal være ærlig å si at jeg har vært usikker på min egen seksualitet en periode i livet, og da føler man seg kanskje ekstra sårbar for antydninger? Det er da ingenting vondt i å være usikker, og det betyr absolutt ikke at man er homofil/bifil. Ihvertfall ikke i mitt tilfelle.

For all del, ChipsyDipsy - jeg tror på deg når du sier du er heterofil (ikke at jeg bryr meg).

Olympic, joda. jeg vet ikke helt hva jeg ville frem til. og jeg vet heller ikke hvordan det føles å være homofil. jeg har vanskelig for å sette meg inn i greia, og jeg liker useriøs overdrivelse for å provosere frem ting. for all del, homofile kan få være homofile.
jeg beklager hvis jeg er støtende.
jeg har en veldig gammel far, som er full av fordommer. det er mulig jeg har mye negativt derfra.?
men fordi det er interessant, kan du forklare hvordan og hvorfor resonnementet ikke henger på greip?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår poenget med å provosere, gjør det ofte selv. Det jeg mener ikke henger på greip er dette: "det kan vel være like naturlig å drepe noen i sinne(eller selvforsvar eller whatever) som å putte stiven inni alt mulig rart i sexuell frustrasjon(eller whatever)."
Jeg forstår rett og slett ikke hva du mener. Lurer du på om det er like "naturlig" å drepe som å være homofil? Du stiller opp to ting som ikke kan sammenlignes i det hele tatt. Forklar gjerne hva du mener
når jeg tenker på hva som er naturlig, så tenker jeg kanskje på instinkter. og for min del så tror jeg at det er større sjangse for at mitt "drapsinstinkt" kicker inn i en drøy nok situasjon, i forhold til at instinktene mine forteller meg at jeg burde digge en annen gutt.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Litt som hvis en asiatisk jente legger an på meg. "Takk, men nei takk".
Vis hele sitatet...
Whaat?!

titegn
Ser mange skriver de mener det er unaturlig, men vil det da si at alt unaturlig = ikke bra?

Hvordan definerer dere i så fall hva som er naturlig og ikke?
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Meeen, det er jo igrunn unaturlig da mennesket er skapt for å formere seg.
Vis hele sitatet...
Jess, på samme måte som briller, moderne medisin, biler, fly, kumelk osv osv.
Unaturlig!
jeg ser ikke på det som så veldig unaturlig å bruke redskaper for å oppnå optimal utnyttelse av menneskers potensiale.
tror jeg.
Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
jeg ser ikke på det som så veldig unaturlig å bruke redskaper for å oppnå optimal utnyttelse av menneskers potensiale.
tror jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg er av den tro at homofili er noe medfødt. Dvs. det er der fra naturen sin side. Dyr har også forekomster av homofili, og det har tom. blitt observert "heterofile" dyr som nyter det samme kjønn. Hvor mer naturlig enn det kan det bli? Hvis ting naturen har skapt ikke er naturlig vet jeg ikke hva som er det.
jeg TROR ikke det er medfødt, fordi hvor produktivt er det vel av en art å legge til et gen (eller hva som enn gjør det) som forhindrer forplantning, når hovedmålet til alle arter er å formere seg?
Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
jeg TROR ikke det er medfødt, fordi hvor produktivt er det vel av en art å legge til et gen (eller hva som enn gjør det) som forhindrer forplantning, når hovedmålet til alle arter er å formere seg?
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men det er mange hetrofile som ikke vil ha barn heller, så det går jo litt i samme båt med reproduksjon osv. Det er vel mest sannsynlig ikke et 'gen' av noe slag som gjør noen homofil, men heller en følelse man sannsynligvis er født med og oppdager senere i livet.
Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
jeg TROR ikke det er medfødt, fordi hvor produktivt er det vel av en art å legge til et gen (eller hva som enn gjør det) som forhindrer forplantning, når hovedmålet til alle arter er å formere seg?
Vis hele sitatet...
viktig å vite at endringer i genene blir ikke gjort bevisst. Altså man får ikke utelukkende positive endringer i genene. Poenget er bare at endringer i genene som senker sansynligheten for reproduksjon ikke vil overleve lenge. Da det er de som får flest barn (som overlever lenge nok til å få egne barn), som legger standarden for hvilken retning genene skal endres.

F.eks. kan det fint være at dine barn blir født med en gen-feil som fører til at de f.eks. ikke kan produsere sædceller. Dette er en meget ugunstug endring, men dette er ikke noe utviklingen tar hensyn til. Det som skjer er bare at denne personene ikke får barn - og dette genet blir derfor ikke spredd videre.

Så til poenget, om du har en gen som gjør det homofil vil det senke sansynligheten for at du sprer dine gener videre, men det utelukker ikke at noen utvikler dette gener. I tillegg må man da også ta hensyn til at det ikke trenger å være et dominant gen, med andre ord kan det være et recessivt gen, som ikke er aktivt med mindre begge genene i genparet ditt tilsier "homofilt". Så med andre ord om begge dine foreldre kun hadde 1 gen hver som tilsier homofili, så vil de ikke være homofile. Men du har da en liten sansynlighet (cirka 25%) for at du arver homofili-genet fra både din mor og far, og dermed ender opp som homofil. I tillegg er det enkelte homofile som lever i skapet livet ut og aldri kommer ut av skapet, og får egne barn.

Nå er jeg ingen ekspert så det jeg sier er bare synsing, men ment til å vise at man ikke kan utelukke muligheten så enkelt. Jeg har heller ikke sett noe bevis på at homofili kommer fra genene, så skal ikke si at dette er fakta heller. Vil bare ikke utelukke muligheten.
Sist endret av etse; 16. november 2012 kl. 13:10.
Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
jeg TROR ikke det er medfødt, fordi hvor produktivt er det vel av en art å legge til et gen (eller hva som enn gjør det) som forhindrer forplantning, når hovedmålet til alle arter er å formere seg?
Vis hele sitatet...
Medfører dette at du tror vi er designet av en intelligent skaper?
Siden du later til å tro at det ligger menneskelig resonnement bak hvordan vi er satt sammen?

Sitat av pizzadelivery Vis innlegg
jeg ser ikke på det som så veldig unaturlig å bruke redskaper for å oppnå optimal utnyttelse av menneskers potensiale.
tror jeg.
Vis hele sitatet...
Det var da heller ikke poenget. Om det er slik at ting som ikke forekommer naturlig er galt, burde vel disse tingene også vært gale? Uansett hvor praktisk det er for arten vår?
burde vært möderatör
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Whaat?!
Vis hele sitatet...
Jeg syns enkelt og greit ikke at asiatere er spesielt attraktive...
Det finnes jo selvfølgelig unntak, men de er photoshoppa til det ugjenkjennelige. Men whatever, denne tråden handler ikke om hvilken etnisitet som er mest sexy!

Hva er greia med at folk er så opphengt i om homofili er naturlig eller ikke? Hvem faen bryr seg? Moderne mennesker er ikke spesielt naturlige lengre uansett... Vi bruker deoderant, drikker pasteurisert ku-melk, røyker bearbeidet plantemateriale, sitter foran skjermen x antall timer hver dag, bleker tennene, fjernet uønsket kroppshår, osv. Å si at homofili er galt pga. det er "unaturlig" er hyklersk og urimelig.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
På generell basis og kort fortalt er dette mine meninger :

1-homofile skal sidestilles med alle andre vanlige innbyggere

2-homofile skal dermed IKKE ha egne særrettigheter, eksempelvis kvotering

3a-homofil legning er heeeelt O.k., kjenner mange med legningen og synes dem er generelt gode og flinke mennesker

3b-homofil oppførsel (også kalt "homsing" der jeg kommer ifra) er IKKE O.k,spesielt ikke sånn direkte på heterofile personer som blir støtt av å se sterkt feminiserte menn/motsatt meget maskuline kvinner.

Dere kritikere på tråden her vet godt hva jeg mener med "homsing", spesielt provoserende homsing, dette trenger ikke mer forklaring.

4-Mange "bra" mennesker innen homofil-miljøet,altså som mennesker. Som nevnt over, skal de derimot passe seg for å ytterligere kreve mer oppmerksomhet ifra media/ publikum og lovpålagte rettigheter som andre grupper neppe får. Det holder sånn som det er nå.

5- Konservative religioner/konservative trossamfunn bør innse at det eksisterer homofile mennesker - og det er på veldig høy tid..., samtidig bør ikke homofile framprovosere dritt hos konservative trossamfunn/religioner. Er det så himla vanskelig å leve i respekt og toleranse for hverandre?
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal homofile ta hensyn til hetrofile hva homsing angår? Skal hetrofile passe på oppførselen sin i tilfelle noen homofile føler seg sterkt truffet av ektremt hetrofil oppførsel?
Jeg syntes det er sinnsykt mye mer kvalmt og uspiselig med harry machomenn av typen gatebil og kebab. Henger MYE heller med 20 utspjåka homser enn 3 harry bilmekanikere som mener makaroni er den beste grønnsaken.
Sist endret av fetter; 16. november 2012 kl. 14:28.