Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 492
Kjøpte denne skjermen i sommeren 2020. Men seint i fjor begynte skjermen å vise rare striper og "lagge" i 144hz modus.

Nå viser skjermen dette om jeg velger 144hz.


Gikk så ned til 120hz og det har fungert greit en stund, men nå begynner 120hz smått og vise samme symptomer, men ikke like ille og ikke alltid. Foreløpig hvertfall...

Ser at det er flere på det store nettet som melder det samme om den samme skjermen. Da jeg googlet den i 2020 var det ingen som hadde noe negativt å si hvertfall.

Hadde garanti på 3 år fra Komplett, men denne gikk ut sommeren 2023. Ser også at Komplett skriver følgende på sidene sine:

Har du vært uheldig å fått en vare med feil, hjelper vi deg. Du sender produktet inn kostnadsfritt, for undersøkelse. I noen tilfeller må produktet sendes til videre service.

Reklamasjonsretten iht. norsk lovverk gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år (forbrukerkjøpsloven § 27 ).
Vis hele sitatet...

Så spørsmålet er egentlig om jeg har noen sjans å få reparert eller erstattet skjermen fra enten Komplett eller AOC og om noen andre har hatt erfaringer med dette? Antar en skjerm er ment å vare mer enn 3 år, da jeg har brukt skjermer i 10 år før og som fungerer enda.
Sist endret av Petruz; 4 uker siden kl. 19:10.
Skjermen er under 5 år. Det betyr at du har fremdeles har mulighet til å reklamere på den. Alle elektriske produkter har 5 års reklamasjon fra kjøpsdato. Det betyr at eventuelle feil som oppstår som ikke er forårsaket av brukeren vil bli fikset av selger/produsent.
Petruz's Avatar
Trådstarter
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Skjermen er under 5 år. Det betyr at du har fremdeles har mulighet til å reklamere på den. Alle elektriske produkter har 5 års reklamasjon fra kjøpsdato. Det betyr at eventuelle feil som oppstår som ikke er forårsaket av brukeren vil bli fikset av selger/produsent.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Tror jeg skal prøve meg da. Var litt usikker pga måten de ordlegger seg, og om en skjerm er ment å vare mer enn fem år. Noe jeg absolutt mener den burde da
Det er det du siterer som er korrekt og enda mer korrekt ordrett fra loven:

Reklamasjon må senest skje to år etter at tingen ble levert. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for å reklamere fem år.
Vis hele sitatet...
Åpenbart mer enn 2 år.
Petruz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er det du siterer som er korrekt og enda mer korrekt ordrett fra loven:



Åpenbart mer enn 2 år.
Vis hele sitatet...
Takker. Så jeg er ikke på bærtur om jeg forventer at en skjerm skal fungere som reklamert i 5 år altså?
Sist endret av Petruz; 4 uker siden kl. 01:05.